Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia, että 9v ei kestä mainoskatkoa selaamatta somea sillä aikaa?

Vierailija
26.07.2022 |

Ja joo, meillä on vielä "vanhanaikainen" Tv josta seuraamme tiettyjä sarjoja ja ohjelmia perheen kanssa. Heti kun tulee mainoskatko, tyttö kaivaa puhelimen esiin ja alkaa selata tiktokkia, instaa ym. Minä mielelläni keskustelisimme katsomme ohjelman juonesta mutta saan vastaukseksi "mmmm" Tai "häh, sanoiksä jotain"

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua vtuttaa ne 478 kertaa nähdyt samat mainokset niin mieluummin katson vaikka mäkihyppyä mainoskatkojen ajan.

Vierailija
22/53 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi 9-vuotiaalla on someja käytössään? Enemmän se ihmetyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On normaalia.

Epänormaalia jos 9v haluaa tarkasti katsoa mainokset.

Vierailija
24/53 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tjaah, mulla on 54-vuotias mies joka ei kestä mainoskatkoja. Sitten lähdetään muille kanaville, ja lopulta palataan kun ohjelmaa on jo hyvässä lykyssä jatkunut jonkin aikaa.

Vissiin sitä ottaa päähän kun en katso enää mitään jos se on paikalla, kun selaan vain nettiä.

Tädin mielestä se kaukosäädin ja televisio KulUu jos katsoo tauolla muuta 😂

Vierailija
25/53 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän niissä mainoksissa edes ole mitään lapsille kun mainoksia ei saa lapsille kohdentaa.

Vierailija
26/53 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikä nyt on normaalia.... Eihän ihmiset voi olla leffassakaan räplimättä puhelimiaan.

Tekeekö se sinusta normaalia tilanteesta? Miten tällaiset ihmiset pystyvät työntekoon, jossa pitää keskittyä ja toimia pitkäjänteisesti tai odottaa vuoroaan (esim. palaverit)?

Samanlaista toimintaa, kun yksi yrittäjä kommentoi haastatteluun kutsuttuja, kun valiteltiin sitä, että nuorten on vaikea saada töitä. Yksi ei vastannut puhelimeen vaan laittoi viestin takas Mitä asiaa? Toinen lampsii myöhässä haastatteluun. Kolmas ei esittele itseään vaan sanoo vain Moi

En ole ikinä katsonut mainoksia telkkarista. En haluaisi työkaveriksikaan niin yksinkertaisia ihmisiä, jotka tuijottavat mainoksia mainostauoilla. Jos ei parempaa tekemistä tauon aikana keksi, päässä viiraa.

Enkä minä halua työkaveriksi ihmistä, joka ei edes katso, mihin kommentoidaan.

Vierailija
27/53 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tjaah, mulla on 54-vuotias mies joka ei kestä mainoskatkoja. Sitten lähdetään muille kanaville, ja lopulta palataan kun ohjelmaa on jo hyvässä lykyssä jatkunut jonkin aikaa.

Vissiin sitä ottaa päähän kun en katso enää mitään jos se on paikalla, kun selaan vain nettiä.

Oon ihan samanlainen. Tai meen someen tai teen kotitöitä mainoskatkojen ajan. Tekisivät parempia mainoksia!

N53

Samaa mieltä, varsinkin kun mainosten äänenvoimakkuus on tasolla huuto suhteessa katsomaasi ohjelmaan.

Ei kyllä kiinnostaisi ohjelman juonen jauhantakaan joka kerta kun mainokset pomppaa.

N40

Vierailija
28/53 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän niissä mainoksissa edes ole mitään lapsille kun mainoksia ei saa lapsille kohdentaa.

Lelu ja karkkimainokset.

Vierailija
29/53 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiktokiata en tiedä, mutta Instagramin ikäraja on 13v.

Mutta itse asiheeseen, mitä väliä sillä mitä tekee mainosten aikana? Sama kuin kysyisi, että onko normaalia käydä mainoksen aikana vessassa ja juoda jotain. Mitä siihen vastaisit?

Vierailija
30/53 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon ihan samanlainen. Tai meen someen tai teen kotitöitä mainoskatkojen ajan. Tekisivät parempia mainoksia!

N53

Samaa mieltä, varsinkin kun mainosten äänenvoimakkuus on tasolla huuto suhteessa katsomaasi ohjelmaan.

Ei kyllä kiinnostaisi ohjelman juonen jauhantakaan joka kerta kun mainokset pomppaa.

N40

Kun katsoo suomalaista ohjelmaa ja mainokset alkaa. Huh, huh sitä äänen voimakkuuden eroa. Ääni kun on pitänyt laittaa tavallista kovemmalle että siitä puheesta kuulee edes jotain.

Vierailija
31/53 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiktokiata en tiedä, mutta Instagramin ikäraja on 13v.

Mutta itse asiheeseen, mitä väliä sillä mitä tekee mainosten aikana? Sama kuin kysyisi, että onko normaalia käydä mainoksen aikana vessassa ja juoda jotain. Mitä siihen vastaisit?

Myös tiktokin ikäraja on 13

Vierailija
32/53 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten keskittymiskyky tuntuu huononevan kokoajan. Lapsista huomaa, että 2-2,5 tunnin elokuvaan keskittyminen on jo vaikeaa. 

Mutta pitääkö niihin mainoskatkoihin pystyä keskittymään? Minäkin olen jo lapsesta asti käyttänyt tilaisuuden tehdä jotain muuta mainosten ajan. Kuka niitä nyt pystyy katsomaan ilman että stressitaso eri syistä nousee?

Eipä nuo muksut tunnu jaksavan katsoa 2-2,5 tuntista leffaa ilman ainuttakaan mainoskatkoakaan.

Vierailija
33/53 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten keskittymiskyky tuntuu huononevan kokoajan. Lapsista huomaa, että 2-2,5 tunnin elokuvaan keskittyminen on jo vaikeaa. 

Mutta pitääkö niihin mainoskatkoihin pystyä keskittymään? Minäkin olen jo lapsesta asti käyttänyt tilaisuuden tehdä jotain muuta mainosten ajan. Kuka niitä nyt pystyy katsomaan ilman että stressitaso eri syistä nousee?

Eipä nuo muksut tunnu jaksavan katsoa 2-2,5 tuntista leffaa ilman ainuttakaan mainoskatkoakaan.

Miksi pitäisi jaksaa? 

Vierailija
34/53 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On normaalia.

Vierailija
35/53 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikään 9-v ei katso muuta kuin suoratoisto-ohjelmia.

Vierailija
36/53 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Puhelin pois kunnes keskittyy muuhunkin.

Mitä 9v pitäisi sitten tehdä? Ehdotuksia?

Leikkiä barbeilla, tai hyppiä ulkona vesisateessa? Eikö nyt sadepäivänä voisi sen verran joustaa, että saa tavallista enemmän olla puhelimeöla. Hienona päivänä voi taas ulkoilla kaverien lanssa yms muutakin kuin vain roikkua netissä.

Ja sellainen asia mitä monet ei tiedä, niin nykyajan nuorille some on tärkeä ja sitä kautta pitävät toisiinsa yhteyttä.

Jos lapsen/nuoren liiallinen netin käyttö huolestuttaa, on siihen puututtava ja keskustella kyseisen henkilön kanssa asioista. Joskus henkilö voi jopa hakea muuta ajateltavaa sen varjolla, että muut asiat saa mielestään pois.

Jopa lapselle/nuorellekin voi kehittyä riippuvuus puhelimeen ja nettiin, ja yksi keino on yksinkertaisesti se, että rajoitat 4h+ käytön 1h päivässä.

Esimerkiksi jos hän käyttää puoli tuntia aamulla puhelinta, vain pelkön netin selaamiseen, niin se on sitten käytetty ja toiset puoli tuntia saa illalla. Muuten päovällä tehdään sitten kaverien tai perheen kesken jotain sellaista, mihin ei älylaitteita tarvita.

Vierailija
37/53 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mäkään kestä. Miksi niitä mainoksia pitäisi katsoa?

Tämä, miksi mainoskatkoja tosiaan pitäisi katsoa? Harvoin on mitään itseään kiinnostavaa, mutta jostain syystä ei saisi tehdä muuta mainosten ajan.

Vierailija
38/53 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksikään 9-v ei katso muuta kuin suoratoisto-ohjelmia.

Mitä ovat suoratoisto-ohjelmat? 

Vierailija
39/53 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis kestääkö joku mainoskatkoja? mainokset ovat saastaa, jolla porvarit haaskaavat ihmisten aikaa ja elämää.

kas, taas ollaan yhden mainoskatkon verran lähempänä kuolemaa. oliko hyvin käytettyä aikaa katsota sitä turhaa saastaa? oliko?

Vierailija
40/53 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harva aikuinenkaan tänä päivänä, ikävä kyllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän