Matti Vanhanen sydänkohtaus!
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Flimmeri ei ole sydänkohtaus.
Valitettavasti yleistyvä vaiva, taitaa olla taipumusta uusiutua.
Mutta ei se nyt mitään järkyttävääkään ole. Pitkittyessä paha, mut nythän tuo on oikaistu.
Eikä ollut eka kerta. Tosin hänellähän oli sydänongelmaa jo vuosia sitten ja sitten sydän leikattiinkin, jotta jatkossa näitä värinöitä ei tulisi.
Yleensä tehdään ablaatio, eikä se ole leikkaus.
Vanhanen on pitkä, joten on tavallista kovemmalla sydänkin.
Itsekin olen ihmetellyt miten näillä ikäisekseen hyväkuntoisen näköisillä miehillä on kaikenlaista sydänvaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Flimmeri
Kyllä ja flimmeri ei ole sydänkohtaus.
Siitä tulee sydänkohtaus jos jatkuu.
Piikit toimii hyvin siihen mihin ne on tehty eli vähentämään väestömäärää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ei se nyt mitään järkyttävääkään ole. Pitkittyessä paha, mut nythän tuo on oikaistu.
Eikä ollut eka kerta. Tosin hänellähän oli sydänongelmaa jo vuosia sitten ja sitten sydän leikattiinkin, jotta jatkossa näitä värinöitä ei tulisi.
Vaikka ablaatio tehtäisiin katetrin avulla, niin kyllä kirurginen toimenpide silti on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhuus tuo tullessaan kuoleman. Oliko tämä jollekin yllätys?
Siis mitä? Tätä ei mulle kerrottu lainkaan, kun otin tän elämän vastaan! Mä tilasin ikuisen elämän täynnä ihanuutta! Minne saa valittaa?
Et lukenu sitä pientä printtiä. Ja toiseks, jos joku asia kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta, se todennäköisesti ei ole totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Flimmeri
Kyllä ja flimmeri ei ole sydänkohtaus.
Siitä tulee sydänkohtaus jos jatkuu.
Höpsistä pussiin. Monenlaisten seurausten riski kyllä nousee, mutta Suomessa elää melkoinen määrä sellaisia ihmisiä, joiden sydän ei suostu flimmeristään luopumaan. Sopivan lääkityksen kanssa sitten mennään, mahdollisesti kymmeniäkin vuosia.
Muistaakseni Vanhasella oli sama myös aiemmin. Saivat rytmin silloin siirrettyä ennalleen, mutta yleensä se palaa ja voi jäädä pysyväksi " vaivaksi".
Minulla on useita iäkkäämpiä tuttuja, joilla on ollut flimmeri ja on jäänyt myös pysyväksi osalle.
Flimmeri ei ole vaaraton vaan siihen liittyy riskejä.
Käyttäjä37842 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka ablaatio tehtäisiin katetrin avulla, niin kyllä kirurginen toimenpide silti on.
Tähystyksessä tehty jäädytys tai poltto.
Vierailija kirjoitti:
Flimmeri eli eteisvärinä. Luetun ymmärtämisessä hyvin monella ongelmia.
Näinpä.
Flimmeri ei ole sydänkohtaus, vaan yleisin sydämen rytmihäiriön muoto jossa sydämen eteinen ei supistu kammion kanssa samassa tahdissa, vaan paljon tiheämmin. Sähköimpulssit kulkeutuvat eteisestä sattumanvaraisesti kammioiden puolelle, ja tämän seurauksena syke on epäsäännöllinen.
Toisin kuin kammiovärinä flimmeri ei juuri koskaan ole hengenvaarallinen, mutta pitkään jatkuessaan se voi aiheuttaa sydämen kammioissa verihyytymiä jotka liikkeelle lähtiessään saattavat aiheuttaa veritulppia. Siksi flimmeritaipumuksen omaavaa hoidetaan soveltuvalla lääkityksellä.
Eteisvärinäkohtaus voi mennä ohi joko itsestään tai lääkkeellä parissa vuorokaudessa. Jos näin ei tapahdu, rytmi pyritään yleensä palauttamaan normaaliksi ainakin kerran varsinkin mikä tapahtuu rytminsiirrolla, jossa rytmi käännetään normaaliksi eli sinusrytmiksi joko suonensisäisellä lääkkeellä tai sähköiskulla lyhyessä nukutuksessa.
Kyseessä ei siis ole mikään dramaattinen sydänkohtaus vaan melko yleinenkin vaiva varsinkin vanhemmassa sukupolvessa. Flimmerille altistavat sydän- ja verenkiertoperäiset syyt ovat kohonnut verenpaine, sydämen vajaatoiminta, sydämen läppäviat sekä sepelvaltimotauti. Muita, sydämen ulkopuolisia eteisvärinälle altistavia tekijöitä ovat diabetes, ylipaino, uniapnea, keuhkosairaudet, munuaisten vajaatoiminta ja kilpirauhasen toimintahäiriöt.
Joten voitte rauhoittua ja jatkaa elämäänne.
Seksikäs nainen se Susan Ruusunen.
Siis mitä? Tätä ei mulle kerrottu lainkaan, kun otin tän elämän vastaan! Mä tilasin ikuisen elämän täynnä ihanuutta! Minne saa valittaa?