Kirsikkapuut täynnä kirsikkoja
Huomenna otan tikapuut ja haen sankollisen,koska näköjään kukaan ei poimi niitä. Samoin vadelmia puskat täynnä.
Oli tosi makeita ja ilman säilytysaineita.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuo sankko, sankollisen oo ihan tavallista murretta?
Onko kysyä pappalta asiaa. yös murretta vai väärin taivutusta?
Voidaan siis todeta, että kaikki on murteita, koska osa kansasta puhuu edelleen pappoistakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota samalla suomea suomeksi kirja mukaan, niin voit harkoitella tuota sanko-sanan taivuttamista.
Asun ulkomailla ,joten suomen kieli pakkaa unohtumaan. Kun asuin Espanjassa ei koskaan kukaan kinannut minun puuttellisesta kielestä ,päinvastoin. Auttoivat.
Miksi suomalsiet aina keljuilee pilkuista ym.
Ymmärrettävää että kieli unohtuu jos sitä ei paljoo käytä. Mutta käytetäänkö minkään kielen kieliopissa pilkkua noin niin kuin sinä sen laitat?
Meillä räkätit söi kirsikat aikaa sitten, pelkät kivet jäi jäljelle.
Taivutus
sijamuotoyksikkömonikko
kieliopilliset sijamuodot
nominatiivi-sanko-sangot
genetiivisangonsankojen
partitiivisankoasankoja
akkusatiivisanko;
sangonsangot
sisäpaikallissijat
inessiivisangossasangoissa
elatiivisangostasangoista
illatiivi-sankoon-sankoihin
ulkopaikallissijat
adessiivisangollasangoilla
ablatiivisangoltasangoilta
allatiivisangollesangoille
muut sijamuodot
essiivi-sankona-sankoina
translatiivi-sangoksi-sangoiksi
abessiivisangottasangoitta
instruktiivi–sangoin
komitatiivi–sankoine-
+ omistusliite
Etymologia
Eli oikeen oli sanoa sankollinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset ,maailman onnellisin kansa.
Ei ole jos ne jotka tekevät tutkimuksen lukevat tämän palstan.
Täys kusipäitä ..ja lapsellisia , kehittymättömiä amöboja, jotka pitäisi synnyttää uudelleen.
Amöbo 😂👍
Tuosta huomaa kyllä ruotsin :D
Söin jo Suomessa omia. Ihan kypsiä olivat. Yksi oli ylikypsä ja hajosi poimiessa käteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset ,maailman onnellisin kansa.
Ei ole jos ne jotka tekevät tutkimuksen lukevat tämän palstan.
Täys kusipäitä ..ja lapsellisia , kehittymättömiä amöboja, jotka pitäisi synnyttää uudelleen.
Amöbo 😂👍
Amöbor
Beskrivning
Amöbor är ett släkte av eukaryota organismer som räknas till riket protister och hör till gruppen protozoer. Wikipedia
Vetenskapligt namn: Amoeba
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota samalla suomea suomeksi kirja mukaan, niin voit harkoitella tuota sanko-sanan taivuttamista.
Asun ulkomailla ,joten suomen kieli pakkaa unohtumaan. Kun asuin Espanjassa ei koskaan kukaan kinannut minun puuttellisesta kielestä ,päinvastoin. Auttoivat.
Ymmärrettävää että kieli unohtuu jos sitä ei paljoo käytä. Mutta käytetäänkö minkään kielen kieliopissa pilkkua noin niin kuin sinä sen laitat?[/quot
Ai sekin häiritsee.Nyt jätän tämän palstan ja toivon teille kaikkea pahinta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrettävää että kieli unohtuu jos sitä ei paljoo käytä. Mutta käytetäänkö minkään kielen kieliopissa pilkkua noin niin kuin sinä sen laitat?
Kaikissa kielissä ei edes ole pilkkua tai jos on,niin sitä ei käytetä. Esm. Arabian kieli, Japanin kieli,latinan kieli jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrettävää että kieli unohtuu jos sitä ei paljoo käytä. Mutta käytetäänkö minkään kielen kieliopissa pilkkua noin niin kuin sinä sen laitat?[/quot
Ai sekin häiritsee.Nyt jätän tämän palstan ja toivon teille kaikkea pahinta!
Ei se häiritse, mutta jäin vaan miettiin kun itse otit sen puheeksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä paraskin sanomaan. Harkoitella !
Ruotsi on nykyinen kieleni ,joten anteeksi nyt taas hirveästi tuo taivutusvirhe.
Oliko kommentteja itse asiasta? Vai muuteko vaan v-tuttaa?
Olkoon vaikka kiina seuraava kielesi, mutta opettele silti sanojen taivutukset ennen kuin alat pappalle tarjoamaan kirsikoita sankosta. Kirjoitusvirheet on eri asia kuin kykenemätön taivuttamaan sanat oikein.
Pappalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä paraskin sanomaan. Harkoitella !
Ruotsi on nykyinen kieleni ,joten anteeksi nyt taas hirveästi tuo taivutusvirhe.
Oliko kommentteja itse asiasta? Vai muuteko vaan v-tuttaa?
Katinvillat ole, kun noudatit vain provon eka sääntöä: pari taatusti ärsyttävää kirjoitusvirhettä, niin joku tulee kommentoimaan edes niitä. Ei tarvi itse upata.
Kuin myös päärynöjä sekä perunoja. Eläintarhassa tiikerejä ja leijonoja.
Meillä on omassa pihassa kaksi kirsikkapuuta, mutta ei ole kirsikat vielä kypsiä. Tämä siis Etelä-Pohjanmaalla.
Vierailija kirjoitti:
Mulla kasvaa herneksiä hernespuussa ja mansikkoja mansikkapusikkossa ja syön niitä sankollisen joka päivä. Niih.
Sinulta tulee varmaan paljon kakkaa sitten.
Amöbo 😂👍