Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko 400 e/kk paljon vai vähän yhden ihmisen ruokamenoiksi?

Vierailija
26.07.2022 |

Niin, miten paljon teillä muilla sinkkutalouksilla menee kuussa ruokiin? Olettaen, että kaikki ateriat syödään kotona, eikä kodin ulkopuolella.

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

TOSI paljon sulla menee ruokaan.

Vierailija
42/80 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein sopiva summa yhdelle.

Kunnollista ja kotimaista ruokaa, sekä vähän myös herkutteluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eh, paljon menee 40-60 vuotiaalla 190 cm 95 kg miehellä, joka syö lihaa lähes päivittäin, mutta ei possun lihaa? Juo myös muutakin kun vettä.

Vierailija
44/80 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No meillä 4 hengen perheessä ruokaan menee noin 400e/kk.

Tuolla summalla ette syö kunnolla, se on varmaa.

Lapset tarvitsevat kunnollista ja monipuolista ravintoa, muista se. Itse voit vedellä ituja ja siemeniä mutta lapset tarvitsevat oikeaa ruokaa riittävästi.

Meillä syödään ihan oikeaa ruokaa. Tänään mm. savustettua lohta.

Ituja ja siemeiä en ole edes maistanut.

Vierailija
45/80 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, joilla menee ruokaan rahaa 100 euroa/henkilö/kk, mitä kaikkea laskette siihen mukaan? Onko esim. torilta ostetut marjat laskettu mukaan? Entä välipalat, leffailtaan varatut naposteltavat yms. herkut? Kuinka paljon käytätte itse kasvatettua tai itse luonnosta poimimaanne ruokaa? Onko viljelymenot laskettu ruokakustannuksiin?

Vierailija
46/80 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu sukupuolesta ja iästä, ja vähän muustakin. Poikani, joka käy joka päivä salilla, ja näyttääkin siltä, kertoi, että hänellä menisi ruokaan jopa 700/kk. Itselläni, 60-vuotiaalla naisella, joka kokkailee ja leipoo syötävänsä n. 150-200/kk.

Vierailija
47/80 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yksin ja mulla menee 100 e/viikko eli 400-500 e/kk. Tuohon sisältyy kyllä myös shampoot, pesuaineet ym mitä saa ruokakaupasta.

Vierailija
48/80 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän aina että kauppalaskun keskiarvo olisi 20€ päivä. Välillä selviää kympillä mutta heti jos pitää ostaa jotain muuta niin äkkiä se sinne kahteenkympiin nousee. Eli kuukauden kauppalaskuni on noin 600 euroo. Sisältäen shamppoot ja tälläiset.

Vierailija
49/80 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko paljon, paitsi jos erityisruokavalio.  Itsellä menee n. 230 e, sisältää hygieniatuotteet.

Vierailija
50/80 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te, joilla menee ruokaan rahaa 100 euroa/henkilö/kk, mitä kaikkea laskette siihen mukaan? Onko esim. torilta ostetut marjat laskettu mukaan? Entä välipalat, leffailtaan varatut naposteltavat yms. herkut? Kuinka paljon käytätte itse kasvatettua tai itse luonnosta poimimaanne ruokaa? Onko viljelymenot laskettu ruokakustannuksiin?

Jos ruokabudjetti on pidettävä kurissa pienten tulojen takia, silloin ei tietenkään osteta mitään marjoja torilta. Koskaan. En nyt ymmärrä miksi keskituloiset pahoittavat aina mielensä muiden pienistä ruokakuluista.

Vierailija
51/80 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikein sopiva summa yhdelle.

Kunnollista ja kotimaista ruokaa, sekä vähän myös herkutteluun.

Mun mielestä tuo summa on sellainen, ei kituuteta, mutta ei tuolla pröystäilemään pääse myöskään. Ja jos pari kertaa kuussa ulkona syö niin vähän lisää tuohon ja täydellistä.

Ja hei kai se riippuu lasten iästä kerrotaanko ruokamenot suoraan sama aikuisten summa lapsille. Veikkaan, että suurin osa alakoululaisista ei syö läheskään yhtä paljon kun vanhempansa, ellei ole Mickey Mouse vanhemmat. Teini-ikäiset ja aikuiset lapset sitten eri.

Vierailija
52/80 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

400e menee yksin kuussa, mutta tuohon summaan kuuluu myös pesuaineet, paperit, hygieniatuotteet yms

Vierailija
53/80 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaanhan menee yllättävän vähän. Enempi maksaa kaikki muu tarpeellinen, kuten vessapaperi/talouspaperi, folio, elmukelmu, leivinpaperi, muovipussit sekä roskikseen että pakastepussit, pesuaineet, eli tiski, konetiski, pyykinpesu, hiusten/ihmisen/lattian/wc:n jne pesuaineet. tiskiharjat, luutut, hammastahnat/harjat/hammasväliharjat, dödöt, naamarasvat, vanulaput pumpulipuikot, d-vitamiini, plus kaikki uudet pikkujutut rikkoutuneitten tilalle joita marketista tarttuu mukaan, sukkahousut, sukat, kaulin, grillipihdit, pari ämpäriä jne.

Myös ruokapuolelta mausteet, liemikuutiot, ketsupit, sinapit, ruokaöljyt, balsamico, etikat, sitruunamehu, soijakastike, siirappi, suola, sokeri jne.

Halpaa on tehdä ruokaa. Iso kaali, porkkanaa, sipulia, halvinta sikanautaa, ehkä riisiä sekaan. Syön tuosta ainakin 5 päivää. Aamupalaksi kaurapuuroa ja keitettyä kananmunaa, iltapalaksi pari leipää voilla ja juustolla. Banaania välillä jos nälkä yllättää. Ei maksa montaa kymppiä viikon ruuat.

Vierailija
54/80 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset tarvitsevat kunnollista ja monipuolista ravintoa, muista se. Itse voit vedellä ituja ja siemeniä mutta lapset tarvitsevat oikeaa ruokaa riittävästi.

Voihan olla, että te metsästätte ja kalastatte itse, mutta et viitsi sitä kertoa, koska haluat päteä pienillä ruokakauppakuluilla. 

Laske siis rmukaan kalastus- ja metsästysluvat, aseet, patruunat, verkot ja onget. Älä unohda mahdollisesti kasvattamienne eläinten ruokintakuluja sun muita. 

Vierailija
55/80 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä menee vähä ( koska olen pienituloinen), mutta ei tuo summ minusta kuulosta kauhean suurelta, jos ihminen panostaa ruuanlaittoon ja mainioihin raaka-aineisiin. 

Vierailija
56/80 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokaanhan menee yllättävän vähän. Enempi maksaa kaikki muu tarpeellinen, kuten vessapaperi/talouspaperi, folio, elmukelmu, leivinpaperi, muovipussit sekä roskikseen että pakastepussit, pesuaineet, eli tiski, konetiski, pyykinpesu, hiusten/ihmisen/lattian/wc:n jne pesuaineet. tiskiharjat, luutut, hammastahnat/harjat/hammasväliharjat, dödöt, naamarasvat, vanulaput pumpulipuikot, d-vitamiini, plus kaikki uudet pikkujutut rikkoutuneitten tilalle joita marketista tarttuu mukaan, sukkahousut, sukat, kaulin, grillipihdit, pari ämpäriä jne.

Myös ruokapuolelta mausteet, liemikuutiot, ketsupit, sinapit, ruokaöljyt, balsamico, etikat, sitruunamehu, soijakastike, siirappi, suola, sokeri jne.

Noista ainakaan puolet eivät ole välttämättömiä. 

Vierailija
57/80 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä kokkaamisesta ja ostan usein valmisruokia tai syön ulkona. Menee yhden ihmisen ruokiin n. 400-500€/ kk

Vierailija
58/80 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ruokabudjetti on pidettävä kurissa pienten tulojen takia, silloin ei tietenkään osteta mitään marjoja torilta. Koskaan. En nyt ymmärrä miksi keskituloiset pahoittavat aina mielensä muiden pienistä ruokakuluista.

Ei tässä nyt ole mieltä pahoitettu, vaan kun tuolla joku ihmetteli, sisällyttääkö joku alkot ja erikoisjuustotkin ruokabudjettiin, niin kyselin, mitä kukakin oikeasti siihen sisällyttää.

Ja uskon kyllä, että pienikokoinen ihminen pärjää 100 euron ruokamenoilla kuukaudessa. Uskon enkin, että fyysistä työtä tekevän lihaksikkaan 2 metrisen ruokamenot ovat isommat kuin siron toimistotyötä tekevän 1,5 metrisen, vaikka samanlaista perusruokaa kumpikin söisi.

Vierailija
59/80 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska minulla menee tuo sata euroa, en osta torilta marjoja.  Kerään paljon marjoja kesällä ( toki kesästä riippuen, viime vuosi esim. täällä oli huono mustikka - ja vadelmavuosi). Enkä tietenkään syö ulkona. 

Käytän kesäaikana salaatteina pääsääntöisesti itsekasvattua ja vielä enemmän itse kerättyä ( villiyrttejä olen harrastanut nyt 10 vuotta).  Minulla on pieni kasvimaa ja pidän kyllä kirjaa viljelykuluista. Tänä vuonna niihin on kulunut 48 euroa ( maanparannukseen meni suurin osa).  

Ja kyllä, herkut lasket mukaan, mutta pääsääntöisesti ne valmistan itse, mutta pari kertaa kuukaudessa ostan karkkia. 

Vierailija
60/80 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan olla, että te metsästätte ja kalastatte itse, mutta et viitsi sitä kertoa, koska haluat päteä pienillä ruokakauppakuluilla. 

Laske siis rmukaan kalastus- ja metsästysluvat, aseet, patruunat, verkot ja onget. Älä unohda mahdollisesti kasvattamienne eläinten ruokintakuluja sun muita. 

Ihan kaupasta ostan ruoan. Emme metsästä tai kalasta.

Mitä ihmeen pätemistä tässä on? Meillä vaan menee tuon verran ja sillä selvä. En tiedä mitä ostaisin isommalla summalla koska nytkin ruokaa on paljon.