Lähihoitajan työssä kamalinta on ikävät työkaverit. Mitä töitä voi tehdä ilman työyhteisöä?
Kaiken muun vielä sietää, mutta inhottavat työkaverit tekevät työssä jaksamisesta sietämätöntä. Ehdottakaa töitä, missä olisi itsenäisesti töissä eikä tarvitsisi nähdä työkavereita?
Kommentit (25)
Opiskelen oppisopimuksella lähihoitajaksi ja ensimmäisen jakson olin ympärivuorokautista hoivaa ikäihmisille tarjoavassa yksikössä. Ohjaaja ei peitellyt tympeyttään siitä, että joutui minua ohjaamaan, työkaverit muodostivat kuppikuntia, oli selvää, ketkä ei niihin kuuluneet, vallanhaluiset naiset pyrkivät nokkimisjärjestelmän huipulle, meno oli välillä kuin yläasteella. Kärsin eniten huonosta ilmapiiristä.
Nyt olen ollut kotihoidossa, josta tuolla edellisessä paikassa mua peloteltiin (ihmiset, jotka eivät ole olleet kotihoidossa, maalasivat siitä kauhean kuvan). Työskentelen erään keskisuuren kaupungin keskustan kotihoidossa ja paikasta toiseen liikun pyörällä. Ohjaajani ovat olleet mukavia, työ on huomattavasti itsenäisempää. Toki keljuja asiakkaita on, mutta suurin osa on ihan mukavia. Ennen kaikkea ei tarvitse kärsiä tuosta tiivistyneestä tulehtuneesta ilmapiiristä, kun työkavereita ei näe läheskään niin paljon. Ehkä jään valmistuttuani kotihoitoon. Mulle ainakin nykyinen paikka tuntuu paljon paremmalta kuin edellinen.
En ole lähihoitaja mutta olen ikionnellinen että viimeiset pari vuotta on tehty etätöitä. Enää yksikään hapannaama kurppa ei pilaa työpäivääni toimistolla. Olen myös nukkunut hyvin nyt etätyöaikana, mitään unilääkkeitä en enää tarvitse. En stressaa myöskään työstäni enää lainkaan.
Eläköön etätyö.
Hoitoala on täynnä mätää ja kurjuutta.
Tarkoitan tässä nyt sairaanhoitajia alempia lähäreitä eli apuhoitajia yms.
Paska palkka ja kurja työ, miksi mimmit silti menee tuohon hampparinhommaan...eikai lahjat muuhun riitä...kandee olla tarkka minkä tutkinnon ja työn ottaa nuorena...
Vierailija kirjoitti:
Hoitoala on täynnä mätää ja kurjuutta.
Tarkoitan tässä nyt sairaanhoitajia alempia lähäreitä eli apuhoitajia yms.
Paska palkka ja kurja työ, miksi mimmit silti menee tuohon hampparinhommaan...eikai lahjat muuhun riitä...kandee olla tarkka minkä tutkinnon ja työn ottaa nuorena...
Niin no, tämä on mun kolmas tutkinto ja opiskelen alalle siksi, että työllistyminen on hyvä asia. Lahjat riittivät aloille, jotka eivät työllistä, pärjäsin loistavasti koulussa. Aina ei voi ammattia opiskellessa tietää, miten ala työllistää vaikkapa 10 vuoden päästä.
Nyt varmaan on hoitajan "markkinat" eli voisiko kokeilla jotain muuta työpaikkaa?