Tekeekö hiustenkuivaajan käyttäminen hiuksille huonoa?
Tuntuu, että tästä on kaksi eri koulukuntaa. Mitä tapahtuu, jos päivittäin föönailee?
Kommentit (15)
Kuuma ilma tekee hiuksille pahaa. Joillain fööneillä voi puhaltaa myös viileää ilmaa.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3229938/
Edes "ilmakuivaus" ei aina ole kaikille hiustyypeille paras vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea kuvitella, että kuuma ilma tekisi hiuksille varsinaisesti hyvää.
Vaikea kuvitella, että joku käyttäisi oikeasti niin kuumaa ilmaa, johan siinä palaisi ihokin.
No... minulla rupeaa päänahka kutisemaan ja hiuksia lähtee paljon enemmän, jos annan hiusteni ilmakuivua liian usein. Jos on hellettä sisällä ja hiukset ilmakuivuvat nopeasti, ei ole mitään ongelmaa. Huomasin sen siitä, kun minulla oli hirveä hiustenlähtö ja päänahan kutina kuukausikaupalla ja sitten yhtenä aamuna kun oli kiire, föönäsin hiukset ensimmäisen kerran kuukausiin ja hiustenlähtö ja kutina loppui kuin seinään. Käytän lämpösuojasuihketta ja yritän suojata hiuksia hiukan sillä.
Youtube:issa on yksi koirien pesu-trimmauskanava, Girlwiththedogs, ja hän selitti yhdellä kerralla jotain siitä, että koiran paksu turkki pitää aina kuivata föönillä kunnolla tai voi tulla ongelmia koiralle, en muista mitä ongelmia tarkalleen.
Vierailija kirjoitti:
No... minulla rupeaa päänahka kutisemaan ja hiuksia lähtee paljon enemmän, jos annan hiusteni ilmakuivua liian usein. Jos on hellettä sisällä ja hiukset ilmakuivuvat nopeasti, ei ole mitään ongelmaa. Huomasin sen siitä, kun minulla oli hirveä hiustenlähtö ja päänahan kutina kuukausikaupalla ja sitten yhtenä aamuna kun oli kiire, föönäsin hiukset ensimmäisen kerran kuukausiin ja hiustenlähtö ja kutina loppui kuin seinään. Käytän lämpösuojasuihketta ja yritän suojata hiuksia hiukan sillä.
Youtube:issa on yksi koirien pesu-trimmauskanava, Girlwiththedogs, ja hän selitti yhdellä kerralla jotain siitä, että koiran paksu turkki pitää aina kuivata föönillä kunnolla tai voi tulla ongelmia koiralle, en muista mitä ongelmia tarkalleen.
Koiran paksu turkki ihan eri asia
Vierailija kirjoitti:
Se rasittaa.
Millä perusteella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koiran paksu turkki ihan eri asia
Vähän kuitenkin perää kun kyse paksuista hiuksista.
Pelkkä kuivaaja tuskin kovin paljoa, enempikin taivutteluun käytetyt muut välineet esim. fööniharja, rullat ja kreppirauta aikaansaavat kulumista, lisäksi muotoiluaineet tekevät tahmeaksi jolloin tarttuu herkemmin ja katkeilee vielä enemmän.
Ei ainakaan minun hiukset ole kuivaamisesta rasittuneet. Olen 57v. ja vuosikymmenten ajan käyttänyt kuivaajaa oikeastaan päivittäin. Minä myös pesen hiukset joka päivä. Minulla on lyhyehköt hiukset ja kampaajalla käyn kerran kuukaudessa, koska muuten hiukset tuuheutuvat liikaa eivätkä "tottele" enää. Myöskään vaihdevuodet eivät onneksi ole vaikuttaneet hiuksiini.
Vierailija kirjoitti:
No mietipä itse.
Juurikin yritän miettiä. Ei sekään tee hiuksille hyvää, jos vaikka nukkuu kosteilla hiuksilla ja altistaa hiukset tarpeettomalle venytykselle.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Pelkkä kuivaaja tuskin kovin paljoa, enempikin taivutteluun käytetyt muut välineet esim. fööniharja, rullat ja kreppirauta aikaansaavat kulumista, lisäksi muotoiluaineet tekevät tahmeaksi jolloin tarttuu herkemmin ja katkeilee vielä enemmän.
En tiedä mitä tahmeita aineita sinä käytät, itse ainakin mieluummin valitsen hiuksia siloittavan tuotteen jolloin myös se "manuaalinen" muotoilu on helpompaa ja aineet luovat hiuksen pintaan sitä suojaavaa kalvoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mitä tahmeita aineita sinä käytät, itse ainakin mieluummin valitsen hiuksia siloittavan tuotteen jolloin myös se "manuaalinen" muotoilu on helpompaa ja aineet luovat hiuksen pintaan sitä suojaavaa kalvoa.
Mitään lämmöltä suojaavaa kalvoa ei sitten ole olemassa.
Vaikea kuvitella, että kuuma ilma tekisi hiuksille varsinaisesti hyvää.