Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekeekö hiustenkuivaajan käyttäminen hiuksille huonoa?

Vierailija
25.07.2022 |

Tuntuu, että tästä on kaksi eri koulukuntaa. Mitä tapahtuu, jos päivittäin föönailee?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea kuvitella, että kuuma ilma tekisi hiuksille varsinaisesti hyvää.

Vierailija
2/15 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuma ilma tekee hiuksille pahaa. Joillain fööneillä voi puhaltaa myös viileää ilmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3229938/

Edes "ilmakuivaus" ei aina ole kaikille hiustyypeille paras vaihtoehto.

Vierailija
4/15 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea kuvitella, että kuuma ilma tekisi hiuksille varsinaisesti hyvää.

Vaikea kuvitella, että joku käyttäisi oikeasti niin kuumaa ilmaa, johan siinä palaisi ihokin.

Vierailija
5/15 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No... minulla rupeaa päänahka kutisemaan ja hiuksia lähtee paljon enemmän, jos annan hiusteni ilmakuivua liian usein. Jos on hellettä sisällä ja hiukset ilmakuivuvat nopeasti, ei ole mitään ongelmaa. Huomasin sen siitä, kun minulla oli hirveä hiustenlähtö ja päänahan kutina kuukausikaupalla ja sitten yhtenä aamuna kun oli kiire, föönäsin hiukset ensimmäisen kerran kuukausiin ja hiustenlähtö ja kutina loppui kuin seinään. Käytän lämpösuojasuihketta ja yritän suojata hiuksia hiukan sillä.

Youtube:issa on yksi koirien pesu-trimmauskanava, Girlwiththedogs, ja hän selitti yhdellä kerralla jotain siitä, että koiran paksu turkki pitää aina kuivata föönillä kunnolla tai voi tulla ongelmia koiralle, en muista mitä ongelmia tarkalleen.

Vierailija
6/15 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No... minulla rupeaa päänahka kutisemaan ja hiuksia lähtee paljon enemmän, jos annan hiusteni ilmakuivua liian usein. Jos on hellettä sisällä ja hiukset ilmakuivuvat nopeasti, ei ole mitään ongelmaa. Huomasin sen siitä, kun minulla oli hirveä hiustenlähtö ja päänahan kutina kuukausikaupalla ja sitten yhtenä aamuna kun oli kiire, föönäsin hiukset ensimmäisen kerran kuukausiin ja hiustenlähtö ja kutina loppui kuin seinään. Käytän lämpösuojasuihketta ja yritän suojata hiuksia hiukan sillä.

Youtube:issa on yksi koirien pesu-trimmauskanava, Girlwiththedogs, ja hän selitti yhdellä kerralla jotain siitä, että koiran paksu turkki pitää aina kuivata föönillä kunnolla tai voi tulla ongelmia koiralle, en muista mitä ongelmia tarkalleen.

Koiran paksu turkki ihan eri asia

Vierailija
7/15 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se rasittaa.

Vierailija
8/15 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se rasittaa.

Millä perusteella?

Vierailija
9/15 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mietipä itse.

Vierailija
10/15 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koiran paksu turkki ihan eri asia

Vähän kuitenkin perää kun kyse paksuista hiuksista.

Vierailija
11/15 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä kuivaaja tuskin kovin paljoa, enempikin taivutteluun käytetyt muut välineet esim. fööniharja, rullat ja kreppirauta aikaansaavat kulumista, lisäksi muotoiluaineet tekevät tahmeaksi jolloin tarttuu herkemmin ja katkeilee vielä enemmän. 

Vierailija
12/15 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan minun hiukset ole kuivaamisesta rasittuneet. Olen 57v. ja vuosikymmenten ajan käyttänyt kuivaajaa oikeastaan päivittäin. Minä myös pesen hiukset joka päivä. Minulla on lyhyehköt hiukset ja kampaajalla käyn kerran kuukaudessa, koska muuten hiukset tuuheutuvat liikaa eivätkä "tottele" enää. Myöskään vaihdevuodet eivät onneksi ole vaikuttaneet hiuksiini. 

Vierailija
13/15 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mietipä itse.

Juurikin yritän miettiä. Ei sekään tee hiuksille hyvää, jos vaikka nukkuu kosteilla hiuksilla ja altistaa hiukset tarpeettomalle venytykselle.

Ap

Vierailija
14/15 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkkä kuivaaja tuskin kovin paljoa, enempikin taivutteluun käytetyt muut välineet esim. fööniharja, rullat ja kreppirauta aikaansaavat kulumista, lisäksi muotoiluaineet tekevät tahmeaksi jolloin tarttuu herkemmin ja katkeilee vielä enemmän. 

En tiedä mitä tahmeita aineita sinä käytät, itse ainakin mieluummin valitsen hiuksia siloittavan tuotteen jolloin myös se "manuaalinen" muotoilu on helpompaa ja aineet luovat hiuksen pintaan sitä suojaavaa kalvoa.

Vierailija
15/15 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mitä tahmeita aineita sinä käytät, itse ainakin mieluummin valitsen hiuksia siloittavan tuotteen jolloin myös se "manuaalinen" muotoilu on helpompaa ja aineet luovat hiuksen pintaan sitä suojaavaa kalvoa.

Mitään lämmöltä suojaavaa kalvoa ei sitten ole olemassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän