Onko sun mielestä outoa, jos rikkaan vanhempien lapsi asuu vuokralla
ja ajaa rahoitusyhtiön omistamalla autolla? Jos on oikeasti rikas, niin itse aiankin jakaisin rahaa myös lapsille ja auttaisin heitä elämässä. Vai olenko minä väärässä?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuinen ihminen yleensä huolehtii omista asioistaan ja kuluistaan, eikö? Vanhempien rahat on vanhempien.
Mutta jos vanhemmilla on paljon ylimääräistä ja lapsella 0 e....
Riippuu siitäkin, miksi se lapsi on PA? Tekeekö jotain sen eteen, ettei olisi?
Toki kohtalaista avustamista useimmat varmaan haluavat tehdä, mutta autoa ja asuntoa ei varakkaidenkaan voi olettaa lapselleen hankkivan.
Ap ei ole koskaan kuullut esim lahjaverosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuinen ihminen yleensä huolehtii omista asioistaan ja kuluistaan, eikö? Vanhempien rahat on vanhempien.
Mutta jos vanhemmilla on paljon ylimääräistä ja lapsella 0 e....
Siitä huolimatta rahat ovat vanhempien. Miksi lapsi ei itse ansaitae?
Ennen vanhaan Kelan tukia ei saanut vanhempien omistamaan kämppään joten sijoitusyksiöt vuokrattiin ristiin; teidän Elisabeth tulee meidän kämppään ja meidän Patrick teidän ja molemmat asuu veronmaksajien kustannuksella. Nykyään saa jo vissiin asua ihan reilusti vanhemmillaan vuokralla.
Minusta ei kenenkään perheen asumismuodot eivät ole outoja, koska asia ei llikuta mitenkään, olipa rikas tai köyhä. Minulla on oma elämä ja säännöt.
Minulla on melko varakkaat vanhemmat. Olisivat maksaneet kaikenlaista, jos olisin tehnyt heidän toivomansa päätökset esimerkiksi opiskelujen suhteen. En tehnyt, vaan maksoin itse. Kyllähän se vähän kiristykseltä tuntui, mutta onhan heillä siihen oikeus. Ei se kuitenkaan välejä lämmittänyt vaan mieluummin olisivat olleet hiljaa koko asiasta.
Kiitos vastauksista. Vastaukset vahvisti, miksi suomalaiset ovat niin köyhää kansaa. Jokainen voi päätellä itse. Ap
Syitä voi olla monia.
Minun kaverin vanhemmat on rikkaita, paperilla omaisuutta pari miljoona, minusta siis rikkaita, mutta ei heillä ylimääräistä käteistä ole. Omistavat oman talonsa, autonsa ja pari loma-asuntoa, rahat jotka tienaavat vaikka vuoratuloine menee näiden ylläpitoon. Toki lapselleen antavat rahaa ja ostavat kalliimpia juttuja, mutta jotain pitäisi myydä jotta lapselle voisi ostaa.
Onhan se vähän. Tunnen yhden, jolla kova tarve näyttää iäkkäille, varakkaille vanhemmilleen, miten hyvin on menestynyt. Velkaa on paljon vaikka jo keski-ikäinen.
Vierailija kirjoitti:
Rikas voi asua miten vain ja ajaa millä kulkuneuvolla vain. Asunnon hankkiminen esim väliaikaisesti ei ole järkevää, vaikka olisi varaa. Suomalaiset arvostaa omistusasumista ja autoja ihan liikaa.
Lisäksi se on vanhanaikaista. Ostanko yhden asunnon Turusta vai kolme Kajaanista, joiden tuotoilla maksaa 610e/kk vuokran?
Ei se niin outoa ole. Välit vanhempiin voivat olla syystä tai toisesta huonot. Tätä sattuu niin varakkaissa kuin keskituloisissa ja köyhissäkin perheissä.