Töihin vai ei?
Jos olisit ollut jo vuoden työttömänä, niin menisitkö töihin jos pääsisit, vaikka työ ei tuntuisi sinulle oikealta ja sinulla olisi sellainen epäilys että ei ole sinun paikka tuo.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis niin hankala tilanne. Ikää kun on jo lähemmäs 50v ja työttömyys pitkittyy niin alkaa olla vaikea työllistyä. Mutta työ mihin nyt pääsisin ei tunnu yhtään oikealle ja en löydä siitä mitään hyviä puolia. Palkkakin on huonompi mitä aikaisemmassa työssäni oli. Olen yrittänyt järkeillä, että olisihan siinä nyt työpaikka ja saisi taas kokemusta, mutta kaikki aistit nyt sanoo, että ei, älä ota vastaan tätä työtä. Eikä tuo huonompi palkkakaan ole se este vaan se työn kuva itsessään. En näe itseäni siinä. Mutta järjellä ajateltuna kyllä olisi hyvä kun työllistyisi mutta tunne sanoo että ei.
Miten sinulle on tarjottu tuota työtä, jos et ole edes hakenu sitä?
Kahteen eri työpaikkaan olen "joutunut" vaikka en hakenutkaan. Työttömänä yhteensä 1,5v ja ikää plus 50.
Kuina pitkä työttömyyden jälkeen olette työllistyneet?
Voisiko tuosta olla apua tilanteeseesi?
Minä sain ulosotossa olevat useat eri velat maksettua kun oitin itse kaikille velkojille ja ehdotin alla olevaa. Velat pieneni huomattavasti ja sain opiskeluaikaan ne maksettua.
Akordi
Jos velka on vanha, voit yrittää neuvotella velkojan kanssa myös akordista. Akordi tarkoittaa, että velkoja antaa anteeksi koko velan tai osan siitä, kuten myöhästymisestä aiheutuneet viivästysmaksut. Akordi on velkojalle vapaaehtoinen.