Vantaan hammashoitoon toivoton päästä
Soitin ajanvaraukseen 28.6 ja sieltä vastas automaatti, että soittavat takaisin. Luin kaupungin nettisivuilta, että sielä on ruuhkaa ja soittavat muutaman päivän kuluessa takaisin ja soittopyyntöjä ei tule jättää kuin yksi. No kyttäsin puhelinta viikon verran, mikä on töissä hieman hankalaa, mut ei kuulunut mitään! No TÄNÄÄNKUUKAUDEN kuluttua sieltä oltiin soitettu!!! Ja arvatenki seuraavan kerran soittavat kk päästä jos nyt jättää uuden soittopyynnön! Ihmiset on töissä..ei ole kuukautta mahdollista kytätä puhelinta koko ajan että millonkahan sieltä soitetaan vai soitetaanko ollenkaan
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Monet kerrat olen miettinyt, että ketä ovat ne onnekkaat jotka saavat hammashoitoon aikoja kunnalliselle puolelle?
Privaattiin on pitänyt mennä, jos mielii saada hammashoitoa
Kyllä saa mutta aika menee puolen vuoden päähän, kiireellisestä en tiedä.
Käynyt suosiolla yksityisellä.
Vierailija kirjoitti:
Suomen hammashoito ei toimi. Verratkaa Usaan jossa kaikilla valkoiset hampaat. Jopa niillä roskiksissa asuvilla pultsareillakin.
No ei ne julkisella niitä valkaise ja laitata laminaatteja, vaan maksavat esteettiset hoidot itse. Ja kodittomilla on tosi huonokuntoiset hampaat, jos ovat olleet pitkään kodittomia, saattaa puuttua hampaitakin suusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet kerrat olen miettinyt, että ketä ovat ne onnekkaat jotka saavat hammashoitoon aikoja kunnalliselle puolelle?
Privaattiin on pitänyt mennä, jos mielii saada hammashoitoa
Kyllä saa mutta aika menee puolen vuoden päähän, kiireellisestä en tiedä.
Käynyt suosiolla yksityisellä.
Mä käyn puolen vuoden välein shg, aina käynnillä varataan seuraava aika sinne puolen vuoden päähän. Jos jotain vaivaa, särkyä, pääsee parin päivän sisällä viimeistään. Toki nämäkin kai tässä uudistuksien myötä heikkenee, mutta ainakin viime vuonna vielä pääsin seuraavana päivänä kun oli särkyä. Kuuskymppinen "kotirouva" olen eli en ainakaan missään kärkipäässä hoitotarpeita priorisoitaessa.
On myös positiivisia kokemuksia Vantaalta. Viime kesänä, iäkäs äitini pääsi hammashoitoon 2:n päivän sisällä. Oli akuutti tilanne, johon hän sai tarvitsemaansa hoitoa.
Ehkä vanhuksille jonot on lyhyempiä, tai sattui sopivasti peruutusaika? EOS
Moniosaajien hampaat hoidetaan ensin! Suomalainen joutaa kyllä jonottamaan vuoden!
Ei pelkästään Vantaalla, vaan ihan joka paikassa, johon näitä on tullut!!!!!! Menit sitten hampilääkäriin, terveydenhuoltoon, päivystykseen tai sitten mihin ikinä tahansa, jossa sinua palvellaan jollakin tapaa... nämä ovat vähemmistöinä YLIEDUSTETTUINA joka vtun paikassa!! Eikä ongelma enää ylety pelkästään jonottaviin asiakkaisiin vaan alkaa olemaan jo lääkärit/asiakaspalvelijatkin näitä.... ja yritä sitten suomalaisena ymmärtää.
Siitä ymmärryksestä puheenollen. Isäni kävi hiljattain ensiksi julkisella puolella hammaslääkärissä ja sai juuri tällaisen ulkomaalaistaustaisen lääkärin, joka oli sanonut, hoonolla somen kielelä, että suu niin huonossa kunnossa, että tyyliin "kaikki hampaat lähtee", ja varattiin aika hampaiden poistolle, jolloin toinen supisuomalainen hammaslääkäri järkyttyi, että mikä homma. Kurkkasi isäni suuhun ja sanoi, että eihän täältä pidä yhtäkään hammasta poistaa vaan pelkästään putsata huolella pariinkin otteeseen, mutta kuntoon sillä tulee. Otti kaikki tiedot ym. ylös kuka lääkäri näin on toiminut ja oli totisen järkyttynyt miten on hoitanut hommansa. Että meneppä tässä nyt tuon kokemuksen jälkeen hymyssä suin jonkun vastaavan idiootin vastaanotolle, joka ei osaa edes työtänsä. Liekö edes mikään "oikea hammaslääkäri". Tsiiisus näitä!!!! Ja tämä kertomus vasta jäävuoren huippu.
Avatkaa jo pikkuhiljaa silmänne!!