Onko kokemuksia riekersuomi.com nettikaupasta`?
Ostin kesäkuussa kengät sieltä hintaan 68 € ja se näytti ihan normaalilta nettikaupalta. Maksoin luotolla.
Niitä ei ole tullut eikä mitään informaatiota kyselemättä missä ne olisivat. Nyt vasta ilmoittivat että ne ovat jonnekin "kadonneeet" ja että korvaavat vain 65 % hinnasta. En siis saa kenkiä koskaan.
Yritys asioi englanniksi ja en tiedä yhtään missä se edes on. Sivut ovat suomeksi.
Varokaa tätä EHDOTTOMASTI
Kommentit (19)
Se on yksi kymmenistä vastaavista huijauskaupoista!
Tee poliisi-ilmoitus. Käänny kuluttaja asiamiehen puoleen.
Rikosilmoitus petoksesta ja luottokorttifirmalle pyyntö palauttaa loput rahat.
Ei tuo ihan normaalilta nettikaupalta näytä kun mitään yhteystietoja ja yrityksen osoitetta ei löydy. Oletko ollut yhteydessä luottokorttisi myöntäjään, voivat ehkä auttaa sinua asian kanssa?
Kannattaa myös olla seurata ettei luotolta lähde mitään outoja lisäveloituksia, oletan että jotain korttitietoja olet tuonne verkkokauppaan "ostovaiheessa" antanut.
Vierailija kirjoitti:
Tyhmästä päästä kärsii
Eli mitä tarkoitat?
Ota yhteyttä Iltasanomaan ! Tämä on vakavaa.
Jeps, Rovaniemellä muka sijaitsee joku varasto tms, ei todellakaan ole. Löytyi yhteydtiedoista sieltä nettikaupan puolelta joku teollisuustie. Siinä on joku katsastusasema jne :D
Tästedes ei kannata tilata mitään sivustolta, josta ei löydy yhteystietoja tai mitään tietoa yrityksestä.
Enpä ole tuota käyttänyt, olen tilannut https://www.rieker-shop.fi ja se on toiminut hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Jeps, Rovaniemellä muka sijaitsee joku varasto tms, ei todellakaan ole. Löytyi yhteydtiedoista sieltä nettikaupan puolelta joku teollisuustie. Siinä on joku katsastusasema jne :D
Nyt taidat kyllä sekoittaa aloitusviestissä mainitun huijauskaupan toiseen Suomessa oikeasti toimivaan yritykseen. Aloitusviestissä mainitun kaupan sivuilla ei ole mitään yhteystietoja ja osoitteita.
Löysin vain tämän ja yhden muun (ehkä saman tekijän) varoituksen kyseisestä sivustosta.
Itse "eksyin" riekersuimi.com sivustolle, kun etsin Rieker kenkiä. Olin todella iloisesti yllättynyt, kun löysin sivuston, missä kaikki kengät olivat alennuksessa. Kuvittelin sivuston olevan jonkinlainen poistomyynti sivusto. Vaikka myöhemmin tajusin, että sivustolla tosiaan oli muka kaikkia Riekerin malliston kenkiä ja kokojakin olisi saatavilla ja tosiaan kaikki alennuksessa... XD
Tyhmyyksissäni rekisteröidyin sivustolle, mutta kun ei tullut sähköpostiin mitään vahvistusta, alkoi epäilys herätä... Etsiskelin yhteystietoja yms, joita ei sitten löytynyt. Olin kuitenkin siirtänyt parit kengät jo ostoskoriin, niin ajattelin silti, että kokeilen tilata, jos saa laskulla (Klarna esim.) tilata. No ei saanut. Sitten vasta etsin sivustolta "maksutavat" kohdan ja sehän oli oudosti luettavaa! Kaikki asiat kirjoitettu yhteen pötköön... No jotenkin vieläkin herättelin toiveita siitä, että olen itse vain turhan varovainen ja niinpä jätin kengät vielä ostoskoriin, kun lähdin töihin.
Töissä meinasin kaverille näyttää sivuston, niin työpaikan kone ei sivustolle päästänytkään, koska ei ole suojattu sivusto. Nyt kokeilin mm scamadvisorilla niin tulee ilmoitus, että on epäillyttävä sivusto, mm serveri sijaitsee korkean huijausriskin maassa (oli muistaakseni Etelä-Afrikka).
No onneks en sit tilannut kenkiä, mutta häiritsemään jäi oma tyhmyyteni mennä rekisteröitymään tuonne päätä pahkaa... Nyt heillä on sit mun s-postiosoite, puhelinnumero ja kotiosoite. Aioin ilmoittaa tuon sivuston ainakin kuluttajanvirastolle, mut olkoon tämä tosiaan varoituksena muille !!
Menin samaan lankaan ko. sivustosta mitä nimimerkki Rieker ihailija. Hälytyskellot soivat liian myöhään eli vasta tilauksen jälkeen. Veloitus lähti mutta mitään tilausvahvistusta ei tullut. Luottokortin maksu meni Bonemcgraw nimelle?! Nettisivujen yhteydenottolomakkeeseen ei ole kukaan vastannut. Olin nyt yhteydessä pankkiini ja tiedustelin jatkotoimenpiteitä
Huijauksen uhri kirjoitti:
Menin samaan lankaan ko. sivustosta mitä nimimerkki Rieker ihailija. Hälytyskellot soivat liian myöhään eli vasta tilauksen jälkeen. Veloitus lähti mutta mitään tilausvahvistusta ei tullut. Luottokortin maksu meni Bonemcgraw nimelle?! Nettisivujen yhteydenottolomakkeeseen ei ole kukaan vastannut. Olin nyt yhteydessä pankkiini ja tiedustelin jatkotoimenpiteitä
Nettisivulta ei varmasti ikinä tulla sinulle vastaamaan, toivottavasti voit saada pankkisi kautta rahat takaisin kun tuote ei saavu ja kortin vaihdettua jos / kun katsovat pankissa tarpeelliseksi.
Seuraavalla kerralla uudesta kaupasta tilatessa sitten erityisen tarkkana.
Jos "suomalainen" firma kuulostaa epäilyttävältä niin hakuun:. firman nimi/ Taloussanomat.
Löytyy rekisteritiedot ja liikevaihto yms taloustiedot.
Taisin langeta samaan ansaan... Sivuston nimi on nyt "riekerkengatnetista.com". Ihan asiallisen näköinen sivusto ja hinnat ovat vain sen verran halvemmat kuin muualla, ettei epäilys herännyt. Ostin kahdet kengät ja maksoin luottokortilla. Kun en saanut tilausvahvistusta, niin laitoin viestin firmaan. Ei ole tullut vastausta. Vasta siinä vaiheessa tajusin, että sivusto ei ehkä ole sitä mitä lupaa. Visalta oli veloitettu dollareista laskettu eurosumma, joka oli suurempi kuin ostosumma, ja veloittava "firma" oli ihan muun niminen.
Eniten tosiaan harmittaa, että kaikki tietoni ovat nyt jonkun rikollisen käsissä. Laitoin jo pankkiin viestin asiasta ja haen varmuuden vuoksi uuden luottokortin...
Opin tästä nyt kantapään kautta sen, että vaikka sivusto näyttäisi miten asialliselta, niin käyn ennen tilaamista tutkimassa kaikki yhteystiedot yms. Rahallisesti vahinko ei ole suuri, mutta jurppii kun tuli huijatuksi 🤬.
Tyhmästä päästä.....
Otan osaa, mutta hyvä jos tiedostat olevasi tyhmä
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole tuota käyttänyt, olen tilannut https://www.rieker-shop.fi ja se on toiminut hyvin.
Ei herran tähden käyttääkö joku ihan tosissaan tuon puljun kenkiä, ne on HIRVEITÄ, ihan puistattaa
Tyhmästä päästä kärsii