Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mulle soitti jostain Nordicista sähkön myyjä ja tarjos sähköä alle viiden sentin

Vierailija
24.07.2022 |

Jotain 4,95 c/kwh ja ilman kuukausimaksua. Miten tuo voi olla mahdollista?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen liittyy jotain mitä sinä et joko tajunnut tai hän ei kertonut.

Vierailija
2/18 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teitkö sopimuksen ja annoitko samalla pankkitunnukset?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huijaus.

Vierailija
4/18 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teitkö sopimuksen ja annoitko samalla pankkitunnukset?

No en todellakaan tehnyt, enkä edes kuunnellut loppuun, kun en uskonut, että voisi olla noin halpaa.

Vierailija
5/18 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku juju siinä on. Varmaan eka kuukausi tuohon hintaan, ja sitten noustaan pörssihintaiseen sähköön tmv.

Vierailija
6/18 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan kysessä nordic green energy? Oli tädilleni soittanut, onneksi oli täti epäillyt asiaa kun oli niin halpa eikä ollut suostunut tekemään uutta sopimusta. Tultiin siihen tulokseen, että olisiko voinut olla jonkinlainen pörssisähkösopimus ja tuo hinta olisikin ollu 0,49 sent/kwh + pörssisähkön hinta. Jos myyjä jotenkin epäselvästi hinnan ilmaissut

Vierailija
7/18 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja kiinteä kk maksu päälle 99e.

Vierailija
8/18 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

flkf kirjoitti:

Olikohan kysessä nordic green energy? Oli tädilleni soittanut, onneksi oli täti epäillyt asiaa kun oli niin halpa eikä ollut suostunut tekemään uutta sopimusta. Tultiin siihen tulokseen, että olisiko voinut olla jonkinlainen pörssisähkösopimus ja tuo hinta olisikin ollu 0,49 sent/kwh + pörssisähkön hinta. Jos myyjä jotenkin epäselvästi hinnan ilmaissut

Voi olla näin. Katsoin itsekin myöhemmin netistä ja mietin, että oli varmaan tuo yritys ja pörssisähköä myi. Mielestäni oli kuitenkin törkee myyjä kun kysyin, että miten ihmeessä voi olla niin halpaa, niin naurahti vaan ja sanoi, että sitä pitäisi kysyä pomolta, miksi niin halvalla myydään. Sanoi myös, että oli katsonut vähän kuluttavat taloudet joihin myy sähköä ja minä kuulemma kulutan niin vähän, että kannattaa ottaa tuo sopimus. Tuokin on aikamoista kusetusta, sillä tiedän itse, että kulutan aika paljon kun minulla on sähkölämmitys. Ottaa päähän niiden ihmisten takia, jotka eivät tajua huijauksia ja ottavat tuollaisen pörssisähkön kun saavat puhuttua yli ja ympäri.

Ap

Vierailija
9/18 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

flkf kirjoitti:

Voi olla näin. Katsoin itsekin myöhemmin netistä ja mietin, että oli varmaan tuo yritys ja pörssisähköä myi. Mielestäni oli kuitenkin törkee myyjä kun kysyin, että miten ihmeessä voi olla niin halpaa, niin naurahti vaan ja sanoi, että sitä pitäisi kysyä pomolta, miksi niin halvalla myydään. Sanoi myös, että oli katsonut vähän kuluttavat taloudet joihin myy sähköä ja minä kuulemma kulutan niin vähän, että kannattaa ottaa tuo sopimus. Tuokin on aikamoista kusetusta, sillä tiedän itse, että kulutan aika paljon kun minulla on sähkölämmitys. Ottaa päähän niiden ihmisten takia, jotka eivät tajua huijauksia ja ottavat tuollaisen pörssisähkön kun saavat puhuttua yli ja ympäri.

Ap

Pitäisi saada tällanen puhelu nauhalle ja ilmoittaa kuluttajaviranomaiselle.

Vierailija
10/18 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ostanut tai ostaisi koskaan yhtään mitään puhelimen kautta. En voi ymmärtää miten jotkut ostaa kun ne on aina kusetuksia.

Vierailija
11/18 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nehän laskuttaa puolet kwh:sta kiinteällä hinnalla ja puolet pörssihinnalla,ei ole lähellekään noin halpaa.

Vierailija
12/18 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päälle tulee sähkönsiirtomaksu, jota ei voi kilpailuttaa.

Vierailija
13/18 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on pörssisähköä ja se hinta on joltain halvimmalta tunnilta. Mulle soitti kans viime keväänä ja vaikka kuinka tinkasin niin ei kertonut että kyse on pörssisähköstä ennenkuin rupes lukemaan sitä lakisääteistä litaniaa. Tai ei se silloinkaan pörssisähköstä puhunut, vaan että hinta voi vaihdella. Mä sitten että stop, mitä sillä tarkoitat kun mä olen sulta kysynyt viisi kertaa että miten voitte myydä niin halvalla ja että onko kyse pörssisähköstä ja sä olet sanonut että ei ole. Sitten se esitti että minä olisin hieman tyhmä kun en tajunnut aiemmin, että tietenkin hinta vaihtelee, vaikka oli siis aiemmin jankannut sitä halpaa hintaa. Tarkoitus on harhauttaa kuluttajaa ja aina on niitä jotka eivät kehtaa keskeyttää kaupantekoa kun ollaan siinä vaiheessa että nopeasti luetellaan lain vaatima litania.

Vierailija
14/18 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ettet ottanut mutta varmista ettei laittanut ilman lupaasi mihinkään sinua.

Vierailija
15/18 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle soitettiin toukokuussa samasta lafkasta, ja puhelun aloitus oli niin epäselvä, että luulin heidän soittavan omasta sähköyhtiöstäni paremmalla tarjouksella. Todella hämäävä puhelu, eipä ihme, jos joku menee lankaan.

Vierailija
16/18 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nordic green energy yritti laskuttaa osaa sähköstä, jonka olin ostanut Vattenfallilta ja Vattenfallille maksanut.

Enhän minä sitä maksanut, vaan kiistin osan laskusta ja asiaa vatuloitiin varmaan puoli vuotta.

Yrittivät väittää, että pitää maksaa tai joudun oikeuteen, perintään ja maksuhäiriöön sekä sähköttömään tilaan ja minä uhkasin tehdä rikosilmoituksen petoksesta ja soittaa Iltalehteen.

Sopimuskauden loputtua ilmoittivat, että eivät myy minulle koskaan sähköä, mikä sopi minulle ihan hyvin.

En maksanut sitä ylimääräistä alle 10 euroa koskaan ja käräjille en joutunut.

Vierailija
17/18 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on pörssisähköä ja se hinta on joltain halvimmalta tunnilta. Mulle soitti kans viime keväänä ja vaikka kuinka tinkasin niin ei kertonut että kyse on pörssisähköstä ennenkuin rupes lukemaan sitä lakisääteistä litaniaa. Tai ei se silloinkaan pörssisähköstä puhunut, vaan että hinta voi vaihdella. Mä sitten että stop, mitä sillä tarkoitat kun mä olen sulta kysynyt viisi kertaa että miten voitte myydä niin halvalla ja että onko kyse pörssisähköstä ja sä olet sanonut että ei ole. Sitten se esitti että minä olisin hieman tyhmä kun en tajunnut aiemmin, että tietenkin hinta vaihtelee, vaikka oli siis aiemmin jankannut sitä halpaa hintaa. Tarkoitus on harhauttaa kuluttajaa ja aina on niitä jotka eivät kehtaa keskeyttää kaupantekoa kun ollaan siinä vaiheessa että nopeasti luetellaan lain vaatima litania.

Ihan kuin parhaan puhelinmyyjän provisiopalkka muuttuu työhönotossa jokaisen pohjapalkaksi.

Vierailija
18/18 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hyvä että etämyynnissä on aina pari viikkoa aikaa perua.