Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Määritteletkö itsesi ensisijaisesti itsesi vai miehesi kautta?

Vierailija
24.07.2022 |

Oletko ensisijaisesti asiantuntija vai vaimo ja äiti? Annatko miehen kirjoittaa nimensä sinuun kuten muuhun omaisuuteensa? Oletko ylpeä miehesi tulotasosta jos hän tienaa enemmän tai koulutuksesta jos hän on korkeammin koulutettu ja arvotat itseäsi korkeammalle miehen statuksen mukaan?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ihmiset, jotka määrittelevät itsensä toisten kautta, ovat säälittäviä. Oli se sitten äitiys, isyys, avioliitto, mummous yms.

Vierailija
2/3 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen kautta? Onko se vanhemmuus ja avioliitto jotain minusta irrallisia asioita? En minä esittele itseäni asiantuntijana, vaimona tai äitinä, saati asiantuntijan vaimona tai äitinä. Identiteettini sisältää kaikki nämä asiat ja esittelen itseni omalla nimelläni, joskin saatan kontekstista riippuen käyttää jotain "titteleistäni", se on kuitenkin varma, etten esittele itseäni miehen sukulaisille "asiantuntijana".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisen kautta? Onko se vanhemmuus ja avioliitto jotain minusta irrallisia asioita? En minä esittele itseäni asiantuntijana, vaimona tai äitinä, saati asiantuntijan vaimona tai äitinä. Identiteettini sisältää kaikki nämä asiat ja esittelen itseni omalla nimelläni, joskin saatan kontekstista riippuen käyttää jotain "titteleistäni", se on kuitenkin varma, etten esittele itseäni miehen sukulaisille "asiantuntijana".

Tuo asiantuntija-sana kuvasi vain sitä että on identiteettiäsi joka ei nojaa muihin ihmisiin vaan jonka olet rakentanut ihan itse.

Vaimo, äiti tai hoito eivät mitään titteleitä olekaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi