Sähköinen kärpäslätkä
Mistä tietää, toimiiko sähköinen (tai elektroninen tms.) kärpäslätkä vai eikö toimi? Ostin sellaisen pari viikkoa sitten, eikä mitään ötököitä ole näkynyt, jotta tietäisi, toimiiko tuo tositilanteessa. Onko jotain kokeiluniksiä olemassa? En kokeile sormilla enkä nenällä.
Kommentit (19)
Kosketa sormella siihen vekkojen väliin, ei ole mikään iso juttu.
On hyvä vehe👍.eikö siinä varressa ole pieni vihreä valo, joka syttyy kun painat virrat päälle?
Olen "paistanut" monta paarmaakin😁
Siihen syttyy pieni merkkivalo kun nappia painaa. Tosin ei sekään vielä todista varmaksi toimiiko lätkä vai ei. Sen näkee vasta sitten kun osut johonkin hyönteiseen. Joskus ne vaan lakkaavat toimimasta, varmaan joku ohut lanka katkeaa, tms. Kun huitaiset, niin pidä nappia pohjassa riittävän pitkään.
Minusta sähkölätkä on hyvä peli. Sillä osuu melko helposti hyttysiin ja ampiaiset oikein poksahtavat osuessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paina nappia ja koske jollain metallisella verkkoon.
Jollen ole ihan väärässä, uskoisin saavani siitä sätkyn. Äsken muuten tänne lensi yksi ötökkä, mutta minä en osunut siihen. Tämä taisikin olla paljon huonompi ostos kuin arvasinkaan.
Ap
Et saa sähköiskua siitä.
Kokeile samaa metodia, mitä sähköpaimenen toiminnan testaukseen käytetään.
Kokeile lähinnä olevaan henkilöön, jos se saa tällin, saa sen myös ötökkä.
Vierailija kirjoitti:
Siihen syttyy pieni merkkivalo kun nappia painaa. Tosin ei sekään vielä todista varmaksi toimiiko lätkä vai ei. Sen näkee vasta sitten kun osut johonkin hyönteiseen. Joskus ne vaan lakkaavat toimimasta, varmaan joku ohut lanka katkeaa, tms. Kun huitaiset, niin pidä nappia pohjassa riittävän pitkään.
Minusta sähkölätkä on hyvä peli. Sillä osuu melko helposti hyttysiin ja ampiaiset oikein poksahtavat osuessaan.
On siinä se merkkivalo, mutta ei se tosiaan vielä kerro mitään. (Kerran muuten asentaja intti korjaamolla, toimiko eräs lisälaite autossani vai ei. Hän väitti, että se toimi, koska kojelautaan syttyi valo, ja minä väitin, että se ei toiminut, koska se ei tehnyt mitään muuta kuin näytti sitä merkkivaloa.)
Olen joskus leikkinyt sähkölätkällä ja tiedän, että kun sillä osuu, ötökkä ei kauan lentele. Ja on muuten kumma juttu, että olen erittäin tarkka pallonheittäjä, mutta mailalla en osu mihinkään. :D
Ap
Vierailija kirjoitti:
On hyvä vehe👍.eikö siinä varressa ole pieni vihreä valo, joka syttyy kun painat virrat päälle?
Se on hyvä kampe. Ei sotke paikkoja kuten lehtirullaliiskaus. Mieleen on jäänyt jokin iso pörriäinen johon sain iskun ns. vastapalloon. Meni tokkuraan ja en laittanut uutta virtaa vaan nostin sillä lätkällä ulos. Lähti vielä lentoon siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On siinä se merkkivalo, mutta ei se tosiaan vielä kerro mitään. (Kerran muuten asentaja intti korjaamolla, toimiko eräs lisälaite autossani vai ei. Hän väitti, että se toimi, koska kojelautaan syttyi valo, ja minä väitin, että se ei toiminut, koska se ei tehnyt mitään muuta kuin näytti sitä merkkivaloa.)
Olen joskus leikkinyt sähkölätkällä ja tiedän, että kun sillä osuu, ötökkä ei kauan lentele. Ja on muuten kumma juttu, että olen erittäin tarkka pallonheittäjä, mutta mailalla en osu mihinkään. :D
Ap
Siinä tapauksessa hanki golfpalloja ja ta pa kärpäset heittelemällä niitä.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile lähinnä olevaan henkilöön, jos se saa tällin, saa sen myös ötökkä.
Hei naapuri mulla ois yks pikku juttu....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Siinä tapauksessa hanki golfpalloja ja ta pa kärpäset heittelemällä niitä.
Muuten tuo toimisi, mutta on hankala saada ötökkä odottelemaan juuri sellaisessa kohdassa, jossa pallon (+ ötökän) takana ei olisi mitään, minkä saa golfpallolla rikki.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paina nappia ja koske jollain metallisella verkkoon.
Jollen ole ihan väärässä, uskoisin saavani siitä sätkyn. Äsken muuten tänne lensi yksi ötökkä, mutta minä en osunut siihen. Tämä taisikin olla paljon huonompi ostos kuin arvasinkaan.
Ap
Osta isompi lätkä tai hommaa okuläärit!
Iske vaikkapa viherkasvin lehteä lätkällä. Jos kuuluu napsahdus, lätkä toimii.
No niin, alatyylin edustajat etsiytyivät tänne "keskustelemaan".
Äsken ohitse muuten lenteli banaanikärpänen. Onko se liian pieni sähkölätkän uhriksi, kun lenteli menojaan?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Paarmasta syntyy helvetinmoinen pamaus, on kuin haulikon potkaisi, hyttysestä ei mitään. Jos AP lättäsee sillä paarmaa tippuu sekä AP että lätkä.
Kun laitat paristot paikoilleen, katso, että siellä kotelossa on metalliliuska/vieteri pariston molemmissa päissä, ja vieläpä siten, että se paristo koskettaa kumpaankin metalliliuskaan yhtä aikaa. Kun olet asentanut paristot paikoilleen, paina sitä varressa olevaa nappulaa. Varteen pitäisi johonkin kohtaan syttyä pieni vihreä valo. Jos näin tapahtuu, tilanne on lupaava.
Jos valo ei syty, vaikka paristot ovat ohjeen mukaisesti asennettu paikoilleen, on lätkä viallinen. Palauta kauppaan. (oletuksena, että on samanlainen lätkä/"maila" kuin meillä) Kannattaa sitä valoa etsiä lätkän molemmilta puolilta. Siinä varressa se on.
On se hyvä, kun ei jää verijälkiä seiniin, kun hyttysiä tappaa. Hyvin harvoin olen onnistunut suoraan lennosta tappamaan ötököitä, mutta kun ötökkä istuu seinällä tai ikkunassa, laitan lätkän siihen päälle. Ötökkä säikähtää sitä ja lähtee lentoon, ja osuu verkkoon ja kuolee.
Älä etelän immeinen huijo ota ohvia!
Sun pitää mennä tennis kurssille että osaat käsitellä tarkasti kohteen nopeuden ja liikeradan. Sen jälkeen osaat nitistää kaikki ötökät mennen tullen.
Ap