Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa, en osaa toimia sosiaalisissa tilanteissa. Kutsu työkaverin illanviettoon

Vierailija
24.07.2022 |

Olen täysin lukutaidoton tällaisissa jutuissa. Vienkö jotain? Viinipullon tms? Mukana siis muitakin ihmisiä, ehkä vajaa kymmenkunta. Kyseessä ihminen jonka kanssa tullaan hyvin juttuun töissä ja pyysi minut mukaan. En tunne muita ihmisiä sieltä. Vai olisiko viisainta sittenkin kieltäytyä, tunnen kuitenkin oloni ulkopuoliseksi. Miks mun pitää olla tällainen :(

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä veisin kukkakimpun jos en muuta keksisi. Eipä ainakaan jäisi minkään allergian tai vakaumuksen vuoksi syömättä ja hoituu itsestään nurkista pois pyörimästä viikon sisällä.

Vierailija
2/24 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai toi viinipullo on varmaan huono kun sinne tulee muitakin, eihän siitä riitä ja kaveri on suunnitellut tarjottavatkin. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on rennot illanistujaiset tiedossa niin viinipullo on varmaan ihan hyvä tuliainen myös.

Vierailija
4/24 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy että oliko sinne tarkoitus tuoda jotakin kun et ole ollut aiemmin hänen illanvietoissaan.

Vierailija
5/24 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie joo jotain, kysy vaikka työkaverilta mikä olisi toivottu tuliainen. Jos ei suostu sanomaan, vaikka juustoa tai suklaata.

Meet tietysti, meidän pelokkaiden introverttien nimenomaan pitää haastaa itseämme näissä tilanteissa, niin pelot pikku hiljaa vähenee. Ja puhut mahdollisimman monen kanssa. Hyvä siitä tulee, ap.

Vierailija
6/24 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävisin kääntymässä ja veisin kukka kimpun, piste.Niin yleensä teen sosiaalisissa kansakäymisisä ,joissa kutsuttu ja tunnen vain 1 henkilön eli emännän.

Vierailija
7/24 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai toi viinipullo on varmaan huono kun sinne tulee muitakin, eihän siitä riitä ja kaveri on suunnitellut tarjottavatkin. Ap

Ei sun oletetakaan tuovan mitään mistä riittää lasin/vatsantäytettä joka ikiselle vieraalle, se on juhlien järjestäjän huolehdittava asia. Ne tuomiset on sille tilaisuuden emännälle/isännälle ja voidaan asettaa muiden tarjottavien jatkoksi. Jos emäntä/isäntä on varannut muutaman viinipullon ja pari vierasta tuo yhdet lisää, niin johan siinä on kaikkien lasiin jotakin.

Vierailija
8/24 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie vaan pullo hyvää viiniä. Eihän sinun tarvitse tarjoilusta murehtia. Ystäväsi voi säästää pullon itselleen.

Vierailija
9/24 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sitten kättele tai anna kenenkään huutaa sun naamaan. 

Vierailija
10/24 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei viinipullo ole huono, jos tiedät että juhlissa tarjoillaan alkoholia/työkaveri ei ole absolutisti. Ei sen sun viinipullon ole kuitenkaan tarkoitus riittää koko illaksi kaikille, vaan hyvin voi olla, että muutama muukin tuo viinipullon ja/tai työkaveri on varannut viiniä tarjottavaksi. Siinä se menee sivussa, tai jos ei mene, niin kaveri voi säästää sen tulevaa varten. Tietysti jos kyseessä on joku fine dine -illallinen, jonne hän on suunnitellut joka ruokalajille oman viinin, se ei ole niin hyvä tuliainen, mutta jos kyseessä on yhtään tuota rennompi illanvietto, en stressaisi turhia tuosta.

Vierailija
11/24 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ihmeessä. Tutustuu ihmisiin. Vie viinipullo mukana. Esittäydy muille, jos ei emäntä esittele. Istu johonkin ja keksi jo etukäteen vierustoverin kanssa juteltavaa. Jos on karaokea tai ohjelmaa niin osallistu. Ihania tuollaiset jutut.

Vierailija
12/24 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko autisti? Luultavasti kutsui sut vain tilantäytteeksi

Vierailija
13/24 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvemmin tilantäytteeksi ketään kutsutaan, varsinkaan tuttua. Ap on kutsujan mielestä sen verran kiva tyyppi, että kannattaa kutsua.

Vierailija
14/24 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä muuten tulkitaan hyväksi viiniksi? On tietysti varmaan kiinni henkilöstäkin, mutta kun en itse tiedä YHTÄÄN viineistä, niin hinnan perusteella vain joku parin kympin pullo? Riittääkö se?

Vierailija
15/24 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En (tietääkseni) ole autisti. Olen vaan huono tällaisissa jutuissa ja aika ujo. Aika rankasti koulukiusattu myös silloin aikoinaan joten itsetunto on jäänyt suunnilleen kokonaan kehittymättä ja se näkyy vielä melkein 30 vuodenkin jälkeen tällaisissa jutuissa. En osaa ylläpitää ystävyyssuhteita.

Ehkä mä vien sen viinipullon sitten, ei ole mikään absolutisti tämä henkilö. Noi kukatkin kuulostaa kivalta.

Ap

Vierailija
16/24 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä muuten tulkitaan hyväksi viiniksi? On tietysti varmaan kiinni henkilöstäkin, mutta kun en itse tiedä YHTÄÄN viineistä, niin hinnan perusteella vain joku parin kympin pullo? Riittääkö se?

Alkon myyjät osaavat auttaa.

Vierailija
17/24 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riittää - kysy Alkosta tai jos tunnet baarimikon, - mestarin häneltä.

Vierailija
18/24 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai niin tääkin pointti vielä

Ap

Vierailija
19/24 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En (tietääkseni) ole autisti. Olen vaan huono tällaisissa jutuissa ja aika ujo. Aika rankasti koulukiusattu myös silloin aikoinaan joten itsetunto on jäänyt suunnilleen kokonaan kehittymättä ja se näkyy vielä melkein 30 vuodenkin jälkeen tällaisissa jutuissa. En osaa ylläpitää ystävyyssuhteita.

Ehkä mä vien sen viinipullon sitten, ei ole mikään absolutisti tämä henkilö. Noi kukatkin kuulostaa kivalta.

Ap

Älä ole epätoivoinen ja vie sekä kukkia että viiniä! Valitse jompi kumpi.

Vierailija
20/24 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vie mitään. Ei niitä illanviettoja järjestetä tuliaisten vuoksi. Aivan turhia.