Miksi poliisi tekee ihmisistä mielenterveys merkintöjä?
Mikähän mahtaa poliisin tietämys olla mielenterveys asioista...
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tekee? Missä yhteydessä? Tekeekö rikollisista tai syyttömistä?
Ei poliisi päätä, kuka on tehnyt rikoksen ja kuka on syytön. Vain tuomari voi sen päättää. Esitutkinnassa poliisi hankkii tuomioistuimen käyttöön tietoja tapahtumista, joiden epäillään liittyvän rikokseen. Mutta korostan vielä, että poliisilla ei ole eikä saa olla mielipidettä siitä, että joku olisi "rikollinen".
Mitään "mielenterveysmerkintöjä" poliisi ei ainakaan laillisesti voi tehdä mihinkään.
Niin, "laillisesti", mutta kai tiedät, ettei laki ole poliisia kiinnostanut enää vuosikymmeniin?
Vierailija kirjoitti:
Miksi tekee? Missä yhteydessä? Tekeekö rikollisista tai syyttömistä?
Määrittele rikollinen ja syytön. Nykyisin jokainen kansalainen on syyllinen, kunnes toisin todistetaan. Jos on viranomaisen sana kansalaista vastaan eikä kansalaisella ole puolestaan todistajaa tai muuta näyttöä viranomaisen valehtelusta, kansalainen maksaa.
Vierailija kirjoitti:
kenellä on positiivisia kokemuksia poliisista? en itse ole ollu tekemisissä kun auton pysäyttämis tilanteissa. Aina paskalakilla on jotain sanottavaa ei ikinä pysäytä turhasta. lässyttää sitten siitä minne pysähdyin tai jtn vastaavaa.
Mulla on pari hyvää kokemusta. Molemmilla kerroilla oli nuoret pollarit kyseessä. Vanhemmat on olleet veemäisiä, etenkin vanhat naispollarit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kenellä on positiivisia kokemuksia poliisista? en itse ole ollu tekemisissä kun auton pysäyttämis tilanteissa. Aina paskalakilla on jotain sanottavaa ei ikinä pysäytä turhasta. lässyttää sitten siitä minne pysähdyin tai jtn vastaavaa.
Mulla on pari hyvää kokemusta. Molemmilla kerroilla oli nuoret pollarit kyseessä. Vanhemmat on olleet veemäisiä, etenkin vanhat naispollarit.
Vanhemmat poliisit ovat yleensä jo elämää nähneitä sen verran, etteivät jaksa jokaisesta asiasta munattomasti nillittää. Heidän aikanaan poliisiopistoon ilmeisesti vaadittiin jonkinlaista maalaisjärkeäkin sekä tietoisuus siitä, että poliisin tehtävä on palvella kansaa, ei eliittiä.
Täysin yleinen käytäntö Suomen pas..ka kommunstivaltiossa. Yritäppä sitten oikaista tai poistatta jälkjikäteen esim. 20 vuotta vanhoja valheita, joiden nojalla on esimerkiksi voitu ottaa lapsi huostaan tai yritetty passittaa pakkohoitoon.. Eipä ole niin yksinkertaista.