Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on raja sille että jäät kipeänä pois töistä?

Vierailija
23.07.2022 |

Itse olen jumalattomassa räkätaudissa, pää kipeä ja makaan/nukun sängyssä silloin kun ei ole töissä. Kuumetta ei tule mulle ikinä. Ei ole korona. Eli olen mennyt töihin.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman voinnin mukaan, tilannekohtaista.

Vierailija
2/20 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin tartuttavuus ja oma olotila, esim pahoinvoinnin kanssa ei pystyisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei koronaa, niin korkea kuume varmaankin. Sijaisia vaikea saada ja jos tiedän, että pystyn välttelemään muita (etten tartuta tautia), menen töihin.

Selkä on välillä niin jumissa, etten meinaa liikkeelle päästä, mutta viimeksi olin muutama vuosi sitten selän takia viikon pois, kun en päässyt ilman tukea kävelemään.

Typerää, tiedän. Jotenkin näin yli viisikymppisenä on iskostunut moraali, että töihin on mentävä vaikka pää kainalossa. Nuoremmat saikuttaa senkin edestä; tuntuu, että olisi nuha tulossa, jään kotiin...

Jossakin vaiheessa pakko alkaa ajattelemaan itseäänkin. Tästä ei enää nuorru ja paraneminen kaikista taudeista ja vaivoista vaan pitkittyy.

Vierailija
4/20 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuume ja pahoinvointi tai ripuli, jos on vielä kyse sellaisesta, että on jota kuinkin tajuissaan. Pahoinvointia mulle tulee vain päänsäryn yhteydessä joskus. Päänsäryn kanssa koetan kestää, vaikka välillä on aika vaikeeta. Mutta mulla koskee päähän vähän väliä, en tarvitse saarnoja koska tiedän että suurin syy siihen on juuri työni ja se, että en muista juoda vettä tarpeeksi. 

Vierailija
5/20 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei tule koskaan kuumetta, joten en todellakaan pidä sitä minään merkkipaaluna. Jos on kipeä olo ja tauti on tarttuva, niin en mene töihin. Ihan jo sen takia, että lepäämällä paranee nopeammin. Puhumattakaan siitä, että tartuttaa muita..

Vierailija
6/20 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ilmeisesti ole koskaan poissa töistä. Koronan alkamisen jälkeen en ole sairasta päivää nähnyt.

Vierailija
7/20 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi ap:n tapauksessa töihin. Ellei ole oma huone jonne muut eivät tule. Ei ole reilua sairastuttaa toisia.

Vierailija
8/20 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuu työnkuvastakin.

Esim. Keittiöön tai sairaalaan ei voi mennä niistämään ja yskimään kipeänä jatkuvalla syötöllä vaikka tuntuu että jaksaisi juosta päivän ja olo on muuten hyvä.

Sen sijaan jos on työ missä on omassa toimistossa naputtamasta tietokonetta niin silloin olon mukaan.

Sama vaikka jalan vamma mikä ei kuitenkaan vaikka istumatyötä tai lyhyttä kävelyä haittaa. Ei välttämättä haittaa toimistotyötä mutta raksalla tai autonkuljettajana se oikea jalka voi olla tosi kriittinen.

Itse mietin voiko sitä työtä tehdä vai ei.

Vierailija
9/20 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut nyt sairaana lähemmäs kolmeen vuoteen, mutta jään pois, jos olen flunssassa, ja niin pökkyrässä, ettei ajatus juokse. Teen tarkkuutta vaativaa työtä, joten silloin työnteosta ei taatusti tule mitään. Kuumetta minulle tulee vain harvoin.

Vierailija
10/20 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä keittiöalalla vaan joutuu menemään joka tilassa. Ainut jos sairaalaan joutuu niin voi olla pois.

Vierailija
11/20 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos peppu on kipeä urheilijakundin kanssa vietetyn yön jälkeen jään kotiin, koska istumatyö.

T: Marko

Vierailija
12/20 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin korkea, koska provisiopalkkainen työ. Parin päivän poissaolo aiheuttaa kuukauden tavoitteista tippumisen ja tulojen jäämisen peruspalkkatasolle.

Olen ollut töissä 38 asteen kuumeessa. Etänä toki

Vierailija
13/20 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä keittiöalalla vaan joutuu menemään joka tilassa. Ainut jos sairaalaan joutuu niin voi olla pois.

Jos saat potkut siitä, että jäät kuumeisena tai oksennustaudissa kotiin, se on laiton irtisanominen.

Vierailija
14/20 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätyötä kun tekee, niin vielä ei ole tullut tilannetta, että olisi koko päivä pitänyt olla pois.

Vierailija
15/20 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pitää flunssaoireisena pysyä kotona ja lisäksi käydä koronatestissä.

Vierailija
16/20 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen niin kipeä, etten oikeasti pysty tekemään työtehtäviäni tai asiakkaat voivat selvästi nähdä minun voivan huonosti. Tämä tietysti arvioidaan tarpeellisen lääkityksen, yleensä siis kipulääkkeen ottamisen jälkeen. Olen lähtenyt töistä kesken vuoron siinä vaiheessa, kun olen joutunut kävelemään vatsakivun vuoksi kumarassa tai nojailemaan niin, että sain asiakkaalta palautetta asiasta. Sitten tietenkin itsestäänselvät syyt, kuten kuume tai tarttuva tauti.

Vierailija
17/20 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen tietää, jos ei kykene työntekoon. Jos olo on kuin jyrän alle jääneenä ja ajatus ei kulje ja joutuu pinnistelemään että saa yksinkertaisenkin tehtävän hoidettua, niin pakko ottaa saikkua.

Vierailija
18/20 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumetta olen pitänyt rajana, mutta minulla nousee kuume 38 asteeseen ja yli, jos olen oikeasti kipeä.

Vierailija
19/20 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen tietää, jos ei kykene työntekoon. Jos olo on kuin jyrän alle jääneenä ja ajatus ei kulje ja joutuu pinnistelemään että saa yksinkertaisenkin tehtävän hoidettua, niin pakko ottaa saikkua.

Joskus on pitänyt ottaa niin paljon voimakasta kipulääkettä, että ajatus ei ole kulkenut ja on todella joutunut pinnistelemään, että saa tehtävät hoidettua. Mutta hoitoala, ja pomo painostaa töihin vaikka olisi kuinka kipeä, sanoo että "on minullakin kipuja ja silti olen täällä."

Vierailija
20/20 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumetta 37,8. Raju yskä ja nuha

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi