Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Miestentyöt" on mukavia

Vierailija
23.07.2022 |

Rupesin tätä tuossa äsken, grillaillessani miettimään.

Meille tuli miehen kanssa vuoden lopussa ero ja jäin yksin omakotitaloon. Suhteemme ajan meille oli jakautunut hyvin stereotypisen sukupuolijaon mukaan kotityöt. Nyt, puoli vuotta tässä yksin asuneena en voi kuin todeta, kuinka mukavia miestentyöt ovat. Lumenluonti, ruohonleikkuu, rännien puhdistus, renkaiden vaihto jne. Saa olla ulkona omassa rauhassa!

Nyt viimeisimpänä tämä grillaus. Kuinka kiva on istua terassilla, juoma kädessä musiikkia kuunellen ja välillä grillattavia käännellen. Ennen minä olin kesäisen ulkoilman sijasta sisällä keittämässä perunoita ja tekemässä salaattia ja muita lisukkeita. Tokihan ne edelleen teen, mutta ei jää tämä kivan kokkauksen osuus enää pois!

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa.

Itse tykkään "naistentöistä" (siivoamisesta, pyykkäämisestä, ruuanlaitosta) ja ne ei ole ollenkaan raskaita, vaikka naiset niin väittääkin. Siihen päälle vielä "miestentyöt" koska olen vapaaehtoisesti sinkku. Ei ole ollenkaan raskasta. Okei, ikkunoiden peseminen ei ole kivaa, kun pelkään rikkovani ne. :D M27

Tämäkin on totta. Sinkkuna naistentöiden tekeminen vain yhden tarpeisiin ja jäljiltä on ihan ällistyttävän kevyttä, varsinkin jos on ensin tottunut pyörittämään isompaa taloutta.

Vierailija
22/58 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet on omineet ne kivat työt jo vuodesta miekka.

Oletteko ikinä haravoineet? Ajatelkaas viljelyä pari sataa vuotta sitten. Miehet niittivät käsin, kivaa ja helppoa.

Sitten naiset haravoivat viljan, tylsää ja raskasta.

Ja sama on jatkunut siitä asti, eli miehet tekee kivat ulkotyöt, naiset ikävät työt. Ja niille miehille jotka väittää, ettei naiset halua tehdä ulkotöitä: ehkä jotkut eivät halua katkaista kynsiään, mutta ne on vähemmistö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on aika ykspuolinen tuo ruokavalio, jos pelkillä potuilla mennään. Ensinnäkin kokkaaminen, vaatii tarkuutta, ja ajoittain voimaa, pikkasen pitää olla multi-taskaamista ja perus ymmärrys gastronomiasta. (Nyt kannattaa pitää penkin sivuista kiinni) Suurin osa ravintoloiden ammattikokeista on miehiä. Johtuen siitä että työ on fyysisesti raskasta. Kokeileppas huvikseen tehdä vaikka Wokki tuoreista kasviksista, siinä kun peset kuorit pilkot ja ajoitat kunkin kasviksen kypsymis ajan. niin opit ehkä arvostamaan  varmaan entisen vaimosi panostusta. Luuleminen on idiotistmia. 

Vierailija
24/58 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole paljoa naisia näkynyt pervakohommissa kuten asfalttitöissä kesällä.

Kotityöt on jokaisen pakko tehdä. Asfalttityöt saa itse valita.

Vierailija
25/58 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko ikinä haravoineet? Ajatelkaas viljelyä pari sataa vuotta sitten. Miehet niittivät käsin, kivaa ja helppoa.

Ja sama on jatkunut siitä asti, eli miehet tekee kivat ulkotyöt, naiset ikävät työt. Ja niille miehille jotka väittää, ettei naiset halua tehdä ulkotöitä: ehkä jotkut eivät halua katkaista kynsiään, mutta ne on vähemmistö.

Elämä oli erillaista. Naiset olivat usein raskaana, joten kyllä sekin on hidastanut työntekoa. Luin 1700-luvun työläisnaisen muistelmia, raskainta oli ojankaivuu 9 kk raskaana. Lisäksi isommat lapset ovat pyörineet jaloissa.

Isovanhempani olivat maanviljelijöitä. Heillä oli selkeä työnjako, pappa hoiti pellot, metsätyöt ja koneiden kunnostuksen. Mummo hoiti talouden, kodin, lapset ja karjan.

Vierailija
26/58 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko sanoa, että vielä ennen sotia äestettiin hevosella ja sodan jälkeen. Traktorit tulivat 1950- luvulla.

Vierailija
27/58 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämä oli erillaista. Naiset olivat usein raskaana, joten kyllä sekin on hidastanut työntekoa. Luin 1700-luvun työläisnaisen muistelmia, raskainta oli ojankaivuu 9 kk raskaana. Lisäksi isommat lapset ovat pyörineet jaloissa.

Isovanhempani olivat maanviljelijöitä. Heillä oli selkeä työnjako, pappa hoiti pellot, metsätyöt ja koneiden kunnostuksen. Mummo hoiti talouden, kodin, lapset ja karjan.

Keskenmenoja tuli varmasti todella paljon sen takia, että naiset tekivät liian raskaita fyysisiä töitä.

Vierailija
28/58 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos olen rehellinen, kyllä itse mieluummin keittelen pottuja sisällä kuin kolaan lunta ulkona. Samoin teen mieluummin salaatin kuin hikoilen grillin äärellä. Mutta kai se pointti onkin, että pitää osata tunnistaa, mitä töitä itse mieluiten tekisi ja vaatia tasapuolista työnjakoa sen mukaan.

Vierailija
29/58 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäajan ulkotyöt on ikäviä minusta noiden prkeleen purevien ötököiden takia, talvisin kyllä voin kolailla lumia ihan mielelläni. Olen mies.

Vierailija
30/58 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fyysiset ulkotyöt ovat kyllä mukavaa vaihtelua sukupuolesta riippumatta.

T. Toimistotyöläinen

Ne ovat kivoja niin kauan, kun eivät muutu pakollisiksi ja elantosi oli täysin riippuvainen niistä. Sitten ne ovat helvetti.

Vierailija
31/58 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- - Lumenluonti, ruohonleikkuu, rännien puhdistus, renkaiden vaihto jne. Saa olla ulkona omassa rauhassa!

Mistä löhtien se lumenluonto on ollut miestentyötä? Kola/lapio käteen vain. Renkaiden vaihtokaannvaadi kuin, että ymmärtää mitä on tekemässä (pulttien löysytysja kiristys).

- - Nyt viimeisimpänä tämä grillaus. Kuinka kiva on istua terassilla, juoma kädessä musiikkia kuunellen ja välillä grillattavia käännellen. Ennen minä olin kesäisen ulkoilman sijasta sisällä keittämässä perunoita ja tekemässä salaattia ja muita lisukkeita.

Grillaus miesten työtä? Ja miksi teit sen salaatin sisällä, kun olisit voinut tehdä sen seurustellen miehesi kanssa? Peruna kyllä kiehuu itsekseen.

Kun ne tarvikkeet otetaan usein suoraan kylmästä ja niitä huuhdotaan. Samoin veitsiä ja leikkuulautaa.

Ainakin minä teen niin.

Vierailija
32/58 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa.

Itse tykkään "naistentöistä" (siivoamisesta, pyykkäämisestä, ruuanlaitosta) ja ne ei ole ollenkaan raskaita, vaikka naiset niin väittääkin. Siihen päälle vielä "miestentyöt" koska olen vapaaehtoisesti sinkku. Ei ole ollenkaan raskasta. Okei, ikkunoiden peseminen ei ole kivaa, kun pelkään rikkovani ne. :D M27

Kun tekee itseään varten ja vapaaehtoisesti, ei olekaan niin raskasta.

Eri asia kun hoidat monen vuoden ajan, aikatauluttaen, limittäin ja lomittain, ja lasten asiat siinä samalla.

Vierailija
33/58 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites miesten töistä onnistuu paneminen? Strap-on vain lanteille ja takaapäin jotain pikkulepsoa?

Vierailija
34/58 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites miesten töistä onnistuu paneminen? Strap-on vain lanteille ja takaapäin jotain pikkulepsoa?

Onnistuu ihan dildolla. Miten yksinkertainen olet?

Vierailija
35/58 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista ap että se lumien kolaaminen tottumaattomasti on monen miehen viimeinen työ ennen kuin kutsu käy yläkertaan.

Vierailija
36/58 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin hyvin lahjoittaa lumen luonnin naisten työksi. Meillä on melko iso piha ja katselisin ikkunasta hymy huulilla, kuinka märkä lumi nousee vallin päälle kerta toisensa jälkeen. 

Vierailija
37/58 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö miehet vieläkään siivoa ja keitä perunoita?

Kenestä miehestä tiedustelet?

#miesvihanäkyväksi

Vierailija
38/58 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään kaikista töistä jos niitä on kohtuudella. Olishan joku tiskikoneen täyttäminen ihan kivaa kerran kaks viikossa, vrt. ruohonleikkuu. Mutta kun tiskiä tulee lisää muutaman tunnin välein ja kone pyörii vähintään kerran päivässä, se on niin hemmetin puuduttavaa. Samoin pyykkihommat, kun ikinä ei tule valmista.

Vierailija
39/58 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduitko tekemään paljon metatöitä jotta sait grillin päälle?

Vierailija
40/58 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkään kaikista töistä jos niitä on kohtuudella. Olishan joku tiskikoneen täyttäminen ihan kivaa kerran kaks viikossa, vrt. ruohonleikkuu. Mutta kun tiskiä tulee lisää muutaman tunnin välein ja kone pyörii vähintään kerran päivässä, se on niin hemmetin puuduttavaa. Samoin pyykkihommat, kun ikinä ei tule valmista.

Kone pyörii...

Vahditko sen pyörimistä vai mikä siitä tekee puuduttavaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan