Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saitteko exällä sopeutusrahaa eron jälkeen?

Vierailija
23.07.2022 |

Ollaan päästy lasten huoltajuudesta ja elatusmaksuilla sopuun, mutta haluaisin, että mies maksaa 1-2 vuotta sopeutusrahaa myös minulle, että pääsisin tänä aikana taloudellisesti jaloilleni. Onko kenelläkään ollut tälläistä järjestelyä? Olen ollut vuosia kotona eikä omia tuloja ole paljon.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytpä teit kyllä tyhmästi. Sun olis tietenkin pitänyt kituutella se 1-2 vuotta ensin kimpassa ja vähitellen siirrellä omaisuutta nimiisi. Niin mä ainakin olen tehnyt vaikken miehestäni ole nyt eroamassa, mutta olen kikkaillut koko ajan sillä tavalla, että eron sattuessa ei jäisi itsellä mitään hampaan koloon raha-asioiden suhteen. Aluksihan mäkin tein typerästi ja elätin miestä ja lapsia miehen opiskellessa ja perustaessa yritystä. Sitten mies alkoi tehdä rahaa vain omiin nimiinsä mikä alkoi itseä kyllä aika pahasti huolestuttaa että tyhjänkö päälle mä sitten jäisin jos tämä päättyisi vaikka ei se mies olisi mihinkään noista pystynyt jos olisi ollut vuoroviikkoisä eikä vain pitänyt hauskaa ja harrastellut lasten kanssa. Saatiin sitten ihme kyllä vähä vähältä järjestettyä maksupuolet siten, että mies maksaa oikeastaan kaiken nyt minunkin puolesta vaikka omaisuutta on munkin nimissä ja nyt minä opiskelen ja teen mitä haluan. Näinhän tämä vain on yhtään reilua. Eron sattuessa en kyllä kehtais pyytää mieheltä yhtään enempää. 

Vierailija
2/2 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai Suomessa tuollaista juuri harrasteta? Periaatteessa lain mukaan on mahdollista, että tuomioistuin määrää elatusavusta avioeron jälkeen, jos tämä katsotaan kohtuulliseksi. Mutta mikään läpihuutojuttu tuo ei varmaan ole. 

Avioliiton mukainen elatusvelvollisuus jatkuu avioeroon asti, eli se on voimassa myös harkinta-aikana. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme