Varakas veljeni antoi lapselleni vain 150 euroa rippikoululahjaksi
Eikö ole aika vaatimaton lahja? Veljellä on kuitenkin suuret tulot ja paljon omaisuutta. Ärsyttää tuollainen väheksyntä ja nuukuus. Itse olen yh ja tiukkaa on kaikesta.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Miksi jonkun rippikoulun jälkeen pitää edes antaa lahjoja? Ihme humpuukia, jossa ei edes saavuta yhtään mitään.
Itse annoin serkulle 20€, vaikka olisi ollut varaa antaa enemmän. Jos pääsee ylioppilaaksi tai valmistuu ammattiin, voin antaa enemmän. Ne nimittäin ovat oikeita saavutuksia, joiden eteen on tehty töitä.
Se nyt on sellainen tapa, että tällaisiin juhliin viedään lahja.
Kaunis tapa onkin, eikä tarvitse olla mikään mahdottoman kallis.
Jos se ei sinulle sovi / et ymmärrä, niin parempi kohteliaasti kieltäytyä kutsusta.
Kyse on juhlijan muistamisesta ja huomioimisesta.
Vieraatkin huomioidaan jo sillä kutsulla sekä yleensä herkullisella tarjoilulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
15-vuotiaalle 150 euroa? Järjetöntä.
Anoppi antoi esikoiselle rippilahjaksi 500 euroa. Järjetöntä.
Ihan järkevää verosuunnittelua minusta. Ehkä myös ihmiskoe, jonka kautta selviää, uskaltaako yo-lahjaksi antaa suuremman summan.
Miten niin nuuka? Tuolla rahalla saa laadukkaalta slovakilta vaikka mitä!
Onko lapsesi kaunis nuori tyttönen?
Enemmän saisi helposti, jos tietää mistä narusta vetää.
Toiset ne vie vaikka tuhkatkin pesästä.
Ahneelle ei yleensä mikään riitä!
Ap miksi sinä olet köyhä etkä kykene tarjoamaan lapsellesi luksusta? Mitä sinussa on vikaa kun olet yh?
Viimeksi oli valitus siitä miten pennut ei pääse New Yorkiin vaikka tädillä on niin paljon rahaa. Aina samat tyypit asialla.
No aika paljon hän sai. Meil suvussa tapana tuossa iässä antaa viisikymppinen, oli sitten varallisuus mikä tahansa
Normaalia on antaa 1% varallisuudesta. Varakkaalla veljelläsi on varmaan noin 100 miljoonaa, eli 1 miljoona olisi ollut sopiva lahja.
Kaksi kysymystä:
1. Miksi pitää käydä rippikoulua ja päästä ripille?
2. Miksi rippikoulun käyneelle pitää antaa lahja, kun on käynyt ehtoollisella?
20 e olisi ihan sopiva saahan se nulikka niitä rahoja muiltakin, 20 henkeä x 20 e on 400 e
En minä saanut mitään rippilahjaa eikä juhliakaan pidetty.
Minä sain aikanaan 20 e rippilahjarahaa. N33
Säälin näiden ap:n ja kaltaistensa lapsia, kun heille lupaillaan sukulaisilta mitä vaan ja se onkin sukulainen se ikävä ihminen, kun ei lahjo, kustanna tai maksa.
Taas tämä sama trolli. Joku yksinäinen ihminen jolla ei ole muuta tekemistä viikonloppuisin. Säälittävää, mutta tätä se on kun avohoitopotilaat pääsee nettiin.
Tulimmeko tästä itku postauksesta onnellisiksi?
Voi olla niin monia syitä. Ehkä hän ei arvosta muiden arvoja, mutta ei kehtaa sitä täysin näyttää (joten antoi muodon vuoksi edes tuon 1,5 satasta). Sinä veljesi tunnet, kuinka paljon muuten yleensä antaa.
Miksi jonkun rippikoulun jälkeen pitää edes antaa lahjoja? Ihme humpuukia, jossa ei edes saavuta yhtään mitään.
Itse annoin serkulle 20€, vaikka olisi ollut varaa antaa enemmän. Jos pääsee ylioppilaaksi tai valmistuu ammattiin, voin antaa enemmän. Ne nimittäin ovat oikeita saavutuksia, joiden eteen on tehty töitä.