Mies, johon olen ihastunut, ei uskalla seurustella kanssani mielenterveysongelmien takia
Miettikää kaikki leimaavat tätä. Mies sanoo, että pelkää hyväksikäyttösyytöksiä, jos alkaisi suhteeseen. Siksi haluaa olla vain kaveri.
Kommentit (20)
Moni lääkärikin pitää mt ongelmistä kärsiviä myös älyllisesti vajaina, luulotautisen lisäksi.
Kyllähän ne mielenterveydenongelmat ovat esteenä. Kuka haluaa masentuneen kumppanin, jota saa vetää perässä kuin kivirekeä? Tai hullun maanikon?
Täytyy rakastaa toista todella paljon, jos haluaa silti seurustella, vaikka on mt-ongelmia.
Ei ainahan suhteen alussa kannata kertoa.
Vierailija kirjoitti:
Provo
Mutta tavallaan totta. Mielenterveysongelmaiset on itsekkäitä ja melko raskasta seuraa. Heistä kannattaa pysyä erossa.
Ja mies jättää sairaan naisen, huh huh mikä soppa siitä syntyisi.
Vierailija kirjoitti:
Nnniiinn, mikä mielenterveyden ongelma sinulla on?
Skitsofrenia, mutta lääkittynä hallinnassa.
Siis sulla on mt-ongelmia?
No ei kaikki halua seurustella mt-ongelmaisen kanssa. Ei voi pakottaa.
En seurustelisi kenenkään kanssa jolla on taipumusta maniaan tai vainoharhoihin. Elämä on liian lyhyt tuollaisen kanssa elämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Provo
Mutta tavallaan totta. Mielenterveysongelmaiset on itsekkäitä ja melko raskasta seuraa. Heistä kannattaa pysyä erossa.
Itsekkyys ei ole ihan yksinkertaista, jos kyseessä on masennus. Kun pää ei toimi tavalliseen tapaan, tietenkin joutuu pakostakin tekemään töitä itsensä kanssa, pyörimään napansa ympärillä, että saisi itsensä normaaliin toimintakuntoon. Moni masentunut tiedostaa olevansa raskasta seuraa ja pelkää levittävänsä masentuneisuuttaan muille - he olisivat ilman sairautta pohjimmaiselta luonteeltaan epäitsekkäitä ja ottavat muut huomioon. Masennukseen voi ajautua myös silloin, jos ei välitä lainkaan itsestään, vaan huomio on ollut pelkästään toisten ihmisten hyvinvoinnissa.
Kuka haluaa seukata mt-ongelmaisen kanssa kun normaalejakin ihmisiä on tarjoilla. Kannattaa pysyä erossa hulluista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Provo
Se on yksilökohtaista. Jos itsekäs ihminen sairastuu mieleltään, siitä tulee itsekäs mielenterveysongelmainen. Jotkut myös käyttävät hyödykseen sairauttaan ja vaativat sen varjolla erityiskohtelua. Itse olen ennemminkin unohtanut oman hyvinvointini ja elänyt perheelleni, ja nyt kun lapset on aikuistuneet, olen tutustunut uudelleen itseeni ja huomannut, että maailmassa on muutakin kuin perhe.
Jaa. Ei käynyt ilmi että kenellä niitä ois...