Mitä tekisit, jos vuorokausi yksin kotona
Muu perhe lähdössä vuorokaudeksi pois. Miten käyttäisit ajan? Eka harmitti että jään yksin ja ettei mulla oo sitä mukavaa mitä toiset reissullaan saa, mutta sit päätin ottaa tän mahdollisuutena. Vuorokauteen ei tarvi huolehtia perheestä, voin tehdä mitä vain haluan. Autoa ei käytettävissä, vain jalkaisin liikkuminen mahdollista. Miten ottaisi parhaan irti omasta ajasta? Mitä sä tekisit? Mietin myös tuleeko yksinäistä vai osaako rauhasta nauttia. Vai koittaisiko järjestää jonkun tapaamisen.
Kommentit (40)
Luukuttaisin Zeppeliniä, Stingiä, Princeä ym.
Katsoisin vanhoja elokuvia kuten Columboja.
Pelaisin vanhoja pelejä.
Saunoisin. YKSIN.
En ainakaan, eikä kukaan kaverini, paskantaisi eteiseen kuten täällä oli kerran käynyt miehen oltua viikonlopun yksin kotona.
Huolehtisin yksi kaikki elukat tällä tilalla. Samoin lämmityksen ym. tavalliset hommat. Vapaa-ajan käyttäisin vaikka elokuvien katsomiseen.
Ostaisin jotain hyvää noutoruokaa, en kokkailisi. Lukisin tai katsoisin telkkaria. Soittaisin ystävälle. Olisin vaan. Sit jo katsoisin kelloa, ja miettisin koskahan ne muut tulee. En osaa olla yksin rauhassa.
Niin.. elämästä suurin osa voi mennä muille, muitten kautta elämiseen.
Onko kuinka monella tuo eläminen kulissia, siis ettei voi maata sohvalla sipsejä ja jäätelöä syöden, jos muut on kotona?
Mä rakastan mun perhettä ja me viihdytään ja tehdään paljon asioita yhdessä, mutta ei mulla koskaan ole ollut outoa tai yksinäistä olla yksin kotona. Viihdyn itseni kanssa joko tekemättä mitään, lähtemällä yksin elokuviin tai katson niitä kotona, luen tai luukutan musiikkia täysillä, samalla on mukavaa vaikka siivota. Naapurit ei häiriinny kun ei niitä ihan vieressä ole, eikä perhekään kun eivät ole kotona.
Meidän perheessä jokaisella tulee hetkiä että nyt kaipaa omaa aikaa ja jokainen sitä halutessaan saa.
Ap, kysyit mitä minä tekisin, mutta kerron kuitenkin, mitä mielestäni sinun kannattaisi tehdä. Jos olet tosiaan aina toisten kanssa, niin kokeile yksinoloa. Sehän on vain yksi päivä, eikä sinun elämässä mene mikään pieleen lopullisesti, vaikka tuntuisi liian pitkältä ja tylsältä olla vain omassa seurassa. Päin vastoin se voisi olla kasvattava kokemus. Ei siis mitään siivousurakkaa tai kavereiden tapaamista, vaan ihan vain yksinäistä olemista esim. kävelylenkkiä tai kahvilassa käymistä, telkkarin katsomista tai mitä tahansa oikein rauhallista tekemistä ja omiin ajatuksiin uppoutumista.
Tälläinen ehdotus ihmiseltä, joka on lähes aina yksin.
Vierailija kirjoitti:
Ap, kysyit mitä minä tekisin, mutta kerron kuitenkin, mitä mielestäni sinun kannattaisi tehdä. Jos olet tosiaan aina toisten kanssa, niin kokeile yksinoloa. Sehän on vain yksi päivä, eikä sinun elämässä mene mikään pieleen lopullisesti, vaikka tuntuisi liian pitkältä ja tylsältä olla vain omassa seurassa. Päin vastoin se voisi olla kasvattava kokemus. Ei siis mitään siivousurakkaa tai kavereiden tapaamista, vaan ihan vain yksinäistä olemista esim. kävelylenkkiä tai kahvilassa käymistä, telkkarin katsomista tai mitä tahansa oikein rauhallista tekemistä ja omiin ajatuksiin uppoutumista.
Tälläinen ehdotus ihmiseltä, joka on lähes aina yksin.
Kiitos, koin viestisi lämpimänä ja hyväntahtoisena. Ehkä tosiaan tekisi ihan hyvää ollakin vain yksin ja katsoa miltä se tuntuu, sen sijaan että sopisi näkevänsä jotain kaveria tms. Ap
Makaisin aamupäivän seslongilla ja syljeskelisin kattoon. Iltapäivän sitten makaisin ja väistelisin putoavia räkämällejä.
Miksi sinun on pakko jäädä yksin kotiin etkä voi lähteä muiden kanssa?
Mulla oli neljä tuollaista päivää kesällä. Kävin ns turistinähtävyyksissä omassa kaupungissani. Istuin terassilla katselemassa ihmisiä. Söin ulkona ravintolassa. Tein kauneushoitoja kotona. Söin omaa ruokaa, en kokannut kuten lapsille, vaan helpoimman kautta. Illalla lekottelin sohvalla ja katsoin netflixistä 'naiselokuvia', joita muut eli perheen mies ja pojat eivät ikinä halua katsoa. Olisin voinut viettää näin koko kesäloman! Loppui ihan liian aikaisin.
Vierailija kirjoitti:
Samaa kuin teen n. 350 päivänä vuodessa yksin kotona.
Olen tehnyt samaa noin kolmenkymmenen kolmen vuoden ajan.
Jos tilanne olisi tuo että yksin oleminen on harvinaista herkkua niin nauttisin siitä omasta ajasta. Avaisin viinipullon, löhöisin sohvalla ja katsoisin telkkaria, soittaisin pianoa, kävisin saunassa, jumppaisin, hemmottelisin itseäni ja tekisin sitä mikä just sillä hetkellä tuntuu hyvältä ja sellaista mihin ei ole normaalisti mahdollisuutta kun muut häslää ympärillä. Nauttisin hetkestä tekemättä yhtään mitään.
Itsellä mennyt päivä näin: aamupala kaikessa rauhassa. Sitten uimahalliin sanomaan ja porealtaaseen. Siellä tovi. Siitä kaupungille kiinalaiseen syömään. Sitten kotiin lepäilemään/lukemaan/leffaa tai sarjaa tms.
Oikein mukavaa yksin viettää aikaa näin.
Olen perheenäiti, ja olen ollut yksin nyt vuorokauden, ja olen vielä huomiseen iltaan asti.
Eilen illalla tein jalkakylvyn ja kasvohoidon, katselin samalla leffaa ja join pari lasia viiniä.
Tänään nukuin pitkään, tein ihanan aamupalan ja selailin Asuntomessutaloja esitteleviä sisustuslehtiä. Sitten pyöräilin kauppaan, ja ostin Mansikoita ja kermaa. Tulin kotiin, leivoin brita-kakun ja sitten nukuin päikkärit.
Äsken käytin koiran. Nyt odotan että kahvi hautuu ja sitten vain olen koko illan. Ehkä katson sarjoja. Ehkä kuuntelen kirjaa.
Nautin hiljaisuudesta.
Lukisin, katsoisin leffan, kuuntelisin musiikkia kovalla ja tanssisin. Tekisin sellaisia ruokia, joista itse tykkään, mutta muu perhe ei. Söisin herkkuja. Nauttisin yksin olosta, siksi en menisi käymään missään enkä kutsuisi ketään kylään.