Toimistotyyli - apua!
Olen palaamassa takaisin töihin äitiysloman jälkeen ja työtyyli kaipaa päivitystä. Teen toimistotyötä, johon kuuluu jonkin verran asiakaspalvelua. Pukukoodi on todella rento, mutta haluaisin silti pukeutua tyylikkäästi.
Olen 34-vuotias, 165 cm ja 50 kg. Olen siroluinen, ja esimerkiksi monet kauluspaidat tuntuvat hartioista isoilta.
Millaista "työunivormua" suosittelet? Tykkään klassista vaatteista, mutta olen huono yhdistelemään kivoja asukokonaisuuksia. En esimerkiksi tiedä, millaisen paidan yhdistäisin suorien housujen tai kynähameen kanssa.
Kommentit (19)
Huppari. Ite oon palkanlaskija ja viileässä toimistossa on pakko pitää hupparia. Suosittelen muillekkin. N22
Tykkäätkö mekoista? Esim noshilla on ihan kivoja ja asiallisia.
Mun työpukeutumisen perusta on kapeat mustat housut ja hyvin istuva bleiseri (kaulukseton ja napiton). Alla käytän hihattomia yksivärisiä toppeja.
Tykkään myös silkkipuseroista ja laadukkaista puuvillasta tehdyistä kauluspaidoista. Näissä saa olla kuvioita ja värikkyyttä.
Lisäksi on muutama mekko niin kesä- kuin talvikäyttöön.
Nykyään käytän enimmäkseen valkoisia tennareita toimistolla mutta klassiset mustat korkkarit on aina saatavilla.
Touhutonni taskuun, kaveri tai kaks mukaan ja kaupoille.
Vierailija kirjoitti:
Mun työpukeutumisen perusta on kapeat mustat housut ja hyvin istuva bleiseri (kaulukseton ja napiton). Alla käytän hihattomia yksivärisiä toppeja.
Tykkään myös silkkipuseroista ja laadukkaista puuvillasta tehdyistä kauluspaidoista. Näissä saa olla kuvioita ja värikkyyttä.
Nykyään käytän enimmäkseen valkoisia tennareita toimistolla mutta klassiset mustat korkkarit on aina saatavilla.
Muistatko, mitä merkkiä bleiserisi on? Olen yrittänyt etsiä sopivaa, mutta suurin osa pienistäkin kooista on isoja hartialinjan kohdalta. Ostin joku vuosi sitten Vilasta kivan bleiserin, mutta sekin on hippusen iso. Ei juuri tule käytettyä.
Ap
Netissähän näitä on pilvin pimein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistatko, mitä merkkiä bleiserisi on? Olen yrittänyt etsiä sopivaa, mutta suurin osa pienistäkin kooista on isoja hartialinjan kohdalta. Ostin joku vuosi sitten Vilasta kivan bleiserin, mutta sekin on hippusen iso. Ei juuri tule käytettyä.
Ap
Kannattaa aloittaa voimaharjoittelu kahvakuula tai salilla mikäli on niin ruipelo että pienimmätkin koot on liian isoja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jo vain :) J. Crew Going Out on luottobleiserini. Olen itse kokoa 36 ja tästä sopii US koko 6.
Ostin hiljattain Vila Viher bleiserin jonka mallista kyllä tykkään mutta hartioiden istuvuus ei ole niin hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Olen saman kokoinen ja ostin just henkkamaukasta 39 eurolla jakun. Se on aika lyhyt ja ns tyköistuva.
Mun toimistotyyliin kuuluu siistit farkut ja sellaista lötköä kangasta olevat (useimmiten) valkoiset kauluspaidat. Ne siis "valuu" päällä ja näyttävät housujen sisäänkin työnnettynä suunnilleen järkevältä eikä tule möykkyjä.
Vyö on mielestäni tärkeä olla siistin näköinen.Mulla on pitkät hiukset ja pidän niitä useimmiten ponnariletillä.
Kiitos, hyvä vinkki! Pitää piipahtaa HM:llä. Jospa sieltäkin löytyisi jotain. Vähän ahdasmielisesti olen aina ajatellut, että sieltä saa vain sutta ja sekundaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos! Nämä oli tosi hyviä vinkkejä. Vielä kun löytäisi nettikaupoista sopivia vaatteita. Asun sen verran pienellä paikkakunnalla, että täällä tarjonta on vähän huonoa. No, Sokos on ja Carlson ja HM, mutta niidenkin tarjonta on vähän kehnoa.
Jos Zalandolta etsii, niin mitä materiaalia esimerkiksi valkoisen kauluspaidan kannattaisi olla? Silkkistä en halua, sillä en jaksa arjessa miettiä pesuoperaatioita liikaa.
Ap
100% viskoosi. Laskeutuu nätisti eikä rypisty tai hiosta. Polyesteri on ehdoton nounou.
Eikö viskoosi nimenomaan hiosta?
Olet sen kokoinen että voit vain poimia mainoksissa olevia asukokonaisuuksia ja suunnilleen kaikki näyttää hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Hirveän huonolaatuista ja huonostileikattua pascaa on noshin vaatteet. Säkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos! Nämä oli tosi hyviä vinkkejä. Vielä kun löytäisi nettikaupoista sopivia vaatteita. Asun sen verran pienellä paikkakunnalla, että täällä tarjonta on vähän huonoa. No, Sokos on ja Carlson ja HM, mutta niidenkin tarjonta on vähän kehnoa.
Jos Zalandolta etsii, niin mitä materiaalia esimerkiksi valkoisen kauluspaidan kannattaisi olla? Silkkistä en halua, sillä en jaksa arjessa miettiä pesuoperaatioita liikaa.
Ap
100% viskoosi. Laskeutuu nätisti eikä rypisty tai hiosta. Polyesteri on ehdoton nounou.
Eikö viskoosi nimenomaan hiosta?
Ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Eli sinulla on rumat ojankaivajan hartiat? Luiskat, hyi kun ne näyttääkin inhottavilta. Eikä niille löydy hyvinistuvaa mallia. Osta neule, se muotoutuu luisuharteisellekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Eli sinulla on rumat ojankaivajan hartiat? Luiskat, hyi kun ne näyttääkin inhottavilta. Eikä niille löydy hyvinistuvaa mallia. Osta neule, se muotoutuu luisuharteisellekin.
Joo, olen tosi pienirakenteinen. Jalan kokokin on vain 36. Nuo neuleet voisivat kyllä korvata bleiserin. Usein kun laitan bleiserin päälle näytän vain siltä kuin lapsi olisi vieraillut äitinsä vaatekaapilla - tosin vain hartioilta. Naamasta olen ihan ikäiseni tädin näköinen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hirveän huonolaatuista ja huonostileikattua pascaa on noshin vaatteet. Säkkejä.
Jaa. Minulla on pysynyt hyvänä. Varsinkin T-paidat on tosi hyviä.
Osta keralla laatua. Ralph Lauren, Tiger of Sweden yms. Ei mitään HM:n tai BikBokin halpispaskaa.
Kävisikö ihan vain simppeli kynähame ja siihen laadukas kauluspaita, esim
https://www.ellos.fi/stylein/kynahame-barcelona/1565475-01