Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paniikkihäiriö vai sydänongelma?

Vierailija
22.07.2022 |

Oon 22 vuotias nainen. Viimeaikoina usein mulle on alkanut tulemaan kohtauksia joissa yhtäkkiä tulee sellainen tosi ahdistava tunne ja sen jälkeen ikään kuin adrenaliini ryöppy ja sen jälkeen alkaa pumppu hakkaamaan hullunlailla ja vähän ahdistaa hengitystä ja hengitys muuttuu lyhyeksi pintahengitykseksi ja on jotenkin vaikea tasata hengitystä normaaliksi rauhalliseksi. Myös näihin kohtauksiin liittyy voimakas heikotus. Näiden kohtausten jälkeen mulle tulee ihan hillitön vapina ja vähän niinkuin palelee ja on jotenkin "flunssainen" olo. On ahdistuneisuus- ja paniikkihäiriö diagnoosit.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on välillä samaa ja jotain paniikkihäiriötä varmaan. Ainakaan sydämessä ei ole vikaa. Sydän ultrattiin, kun kuului pieni sivuääni, mutta ei ollut vakavaa. 

Vierailija
2/10 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimakkaat oireilut kieltämättä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti paniikki. Onhan sydän tutkittu kuitenkin?

Vierailija
4/10 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydämessä ei vikaa mutta oma tulkinta, katastrofiajatukset ja pelko mitä kauheeta voi tapahtua, saa sykkeet pilviin. Rentoutus, hengitysharjoitteet, oikeanlainen tulkinta jne. Ja usein terapia kun elämässä usein monia solmuja.

Vierailija
5/10 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi sitten kävin ekg:ssä ja ei havaittu ainakaan siellä mitään poikkeavaa, muutoin ei ole enempi sydäntä tutkittu. Terapiassa käyn mutta mitään lääkitystä mulla ei tällä hetkellä ole.

Vierailija
6/10 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elimistö on ylikierroksilla. Silloin sun pitää ihan vaan olla ja chillata eikä tehdä mitään kun muutenkin ylirasittunut. Palautua pitää myös.

7/10 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan astma suljettu pois?

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
8/10 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistus. 

Vierailija
10/10 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistus kuuluu elämään, ei sitä vastaan kannata taistella vaan KUUNNELLA sen viestiä. Usein se kertoo jostain mihin kannattaa kiinnittää huomiota. Monesti ylitämme omat rajamme , emme osaa sanoa ei, suostumme kohtuuttomuuksiin joita itsekin vaadimme itseltämme ja alkaa stressikertoimet nousta. Mutta toisaalta, jotkut herkemmin reagoivat kuin toiset. Se on se mantelitumake....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi