Vielä yksi vauva! Mitä kaikkea olisi ihanaa kokea viimeisellä kerralla?
Olemme päättäneet yrittää kolmatta lasta!! <3 Haluaisin tehdä tästä matkasta aivan erityisen, sillä tiedän kokevani tämän nyt viimeistä kertaa, kunhan kaikki sujuu hyvin. Ehdottakaa, mitä kaikkea olisi ihanaa kokea vielä kerran aina raskauden yrittämisestä lähtien vauvavuoteen asti...?
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäkää molemmat pitkät vapaat. Yhdessä ja erikseen.
TÄMÄ! Ollaan suunniteltu jakavamme perhevapaat mahdollisella kolmannella kerralla tasaisesti ja olevamme molemmat osittaisella hoitovapaalla...Ap.
Näin mekin suunniteltiin ja nyt ollaan oikeudessa huoltajuudesta. Vaimo ilmoitti, että olisi irtisanonut itsensä, kun tuli hänen vuoro mennä töihin. Minä jäin kotiin muiden järjestelyjen turvin ja vaimo lähti.
Äh, olen pahoillani puolestanne! Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei elämää voi käsikirjoittaa.
Ei tietenkään. Tiedän sen todella hyvin, usko pois, mutta en tässä nyt sellaista hakenut. Lähinnä tarkoitin, mitä kaikkea pientä ihanaa voisin vielä viimeisen raskauden ja vauvavuoden aikana PYRKIÄ toteuttamaan/kokemaan. Sellaisia asioita, joista jäisi ihanat muistot. Onko tässä jotain vikaa? Ap.
Millaisia asioita siis tarkoitat? Siis että keksit etukäteen ja järjestät jotain tapahtua mistä tarkoitus jäädä tietynlaisia muistoja? Kyllä se käsikirkoittamiselta kuulostaa.
Minun yksi kaveri tekee tuollaista, etenkin kaikki hänen synttärit pitäisi mennä hänen keksimän käsikirjoituksen mukaan meidän muiden tunteet mukaan lukien.
Aivan kamalia juhlia joissa harvalla on hauskaa, jokunen saattaa esittää jos jaksaa.
Vierailija kirjoitti:
Okei, ilmeisesti tämä aiheutti ihmisille mielipahaa. Anteeksi. Ei ollut tarkoitus loukata ketään, olin ilmeisen ajattelematon. Minusta vain tuntuu haikealta ajatella, että koen kaiken nyt viimeistä kertaa. Ap.
Aika huono lähtökohta kohdistaan lapsen harteille noin raskas taakka. Hän on kuintenkin vain yksi lapsi muiden lasten joukossa. Haluatteko ihan aidosti vielä vanhemmiksi ettekä vai kokea asioita jotka on EHKÄ vain jäänyt kokematta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään. Tiedän sen todella hyvin, usko pois, mutta en tässä nyt sellaista hakenut. Lähinnä tarkoitin, mitä kaikkea pientä ihanaa voisin vielä viimeisen raskauden ja vauvavuoden aikana PYRKIÄ toteuttamaan/kokemaan. Sellaisia asioita, joista jäisi ihanat muistot. Onko tässä jotain vikaa? Ap.
pientä ihanaa erityistä, voi taivas.
Masu täytyy kuvauttaa vilja- tai kukkapellossa tai merenrannalla. Ammattikuvaajan toimesta toki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisia asioita siis tarkoitat? Siis että keksit etukäteen ja järjestät jotain tapahtua mistä tarkoitus jäädä tietynlaisia muistoja? Kyllä se käsikirkoittamiselta kuulostaa.
Minun yksi kaveri tekee tuollaista, etenkin kaikki hänen synttärit pitäisi mennä hänen keksimän käsikirjoituksen mukaan meidän muiden tunteet mukaan lukien.
Aivan kamalia juhlia joissa harvalla on hauskaa, jokunen saattaa esittää jos jaksaa.
No ei, kun tarkoitin sellaisia pieniä asioita, kuten kuinka kertoa puolisolle raskausuutinen (olemme aiemmin aina vaan tehneet testin yhdessä), tekisikö vauvamahasta kipsivalun, ottaisiko synnytykseen mukaan doulan...Ap.
Vierailija kirjoitti:
Okei, ilmeisesti tämä aiheutti ihmisille mielipahaa. Anteeksi. Ei ollut tarkoitus loukata ketään, olin ilmeisen ajattelematon. Minusta vain tuntuu haikealta ajatella, että koen kaiken nyt viimeistä kertaa. Ap.
No v*ttu kerää nyt ittes. Moni ei nainen ei koe raskautta kertaakaan elämässä, ja sä oot kokenut jo kahdesti. Ei naisten oo tarkoitus olla koko elämäänsä raskaana. Paras jo totutella aikaan ilman raskaaksitylon mahdollisuutta.
Mut hössöttäkää siittäjäsi kanssa nyt sitten koko raskauden edestä. (Tähän miljoona ).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No v*ttu kerää nyt ittes. Moni ei nainen ei koe raskautta kertaakaan elämässä, ja sä oot kokenut jo kahdesti. Ei naisten oo tarkoitus olla koko elämäänsä raskaana. Paras jo totutella aikaan ilman raskaaksitylon mahdollisuutta.
Mut hössöttäkää siittäjäsi kanssa nyt sitten koko raskauden edestä. (Tähän miljoona ).
Miljoona sydäntä siis
Varmaan se, että keskittyy siihen hetkeen vauvan kanssa. Vaikeina aikoina muistuttaa itsellensä, että vauvat kasvavat nopeasti. Osaat varmasti ottaa rennosti, ilman turhaa stressiä, kun sulla jo kokemusta.
Esikoisen raskausaika oli ihanaa. Muistan, kun ostin tulevalle vauvalle tarvikkeita ja iltaisin makoilin sohvalla lukemassa Vauva lehteä. Toisen lapsen kohdalla muistan vain jäätävän väsymyksen. Yksin piti hoitaa kaikki.
Palkkaa doula koko raskausajaksi. Synnytys kotona vesiammeeseen laskettuna päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika huono lähtökohta kohdistaan lapsen harteille noin raskas taakka. Hän on kuintenkin vain yksi lapsi muiden lasten joukossa. Haluatteko ihan aidosti vielä vanhemmiksi ettekä vai kokea asioita jotka on EHKÄ vain jäänyt kokematta?
Haluamme todella vielä yhden perheenjäsenen. Eihän se, että haluaa nyt esim. miettiä tarkemmin, ottaako vauvamasusta enemmän valokuvia, muuta sitä mitenkään...Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos kaikki ei olekaan ihanaa ja muistot on lähinnä painajaisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluamme todella vielä yhden perheenjäsenen. Eihän se, että haluaa nyt esim. miettiä tarkemmin, ottaako vauvamasusta enemmän valokuvia, muuta sitä mitenkään...Ap.
Sulla tuntuu jo olevan selkeä käsitys siitä mitä haluat tehdä. Miksi lässytät aiheesta AV:lla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuttaa. Siitä tulee suorittamista.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan se, että keskittyy siihen hetkeen vauvan kanssa. Vaikeina aikoina muistuttaa itsellensä, että vauvat kasvavat nopeasti. Osaat varmasti ottaa rennosti, ilman turhaa stressiä, kun sulla jo kokemusta.
Esikoisen raskausaika oli ihanaa. Muistan, kun ostin tulevalle vauvalle tarvikkeita ja iltaisin makoilin sohvalla lukemassa Vauva lehteä. Toisen lapsen kohdalla muistan vain jäätävän väsymyksen. Yksin piti hoitaa kaikki.
Minulla taas oli toisin päin. Esikoisella oli koliikki ja vauvavuosi oli rankka. Toisen kanssa kaikki sujui ihanan rennosti ja olen nauttinut tästä vuodesta molempien lapsieni kanssa enemmän, kuin mistään! Kolmannen kanssa osaan varautua molempiin vaihtoehtoihin, jos vielä vauvan saamme. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos kaikki ei olekaan ihanaa ja muistot on lähinnä painajaisia?
Mulla on kokemusta rankasta raskaudesta ja vauvavuodesta. Kuitenkin niistäkin saa nauttia sillä tavoin, kuin se aina kussakin hetkessä on mahdollista. Haluan vain ideoida, en lyödä lukkoon mitään suunnitelmia. Ap.
Aika outoa, että tällaisia pitää toisilta kysellä... Etkö ap tunne jo itseäsi riittävästi, että osaisit ihan itse keksiä tällaisia omituisuuksia?
Ei kuulosta kyllä normaalilta.
Vierailija kirjoitti:
Aika outoa, että tällaisia pitää toisilta kysellä... Etkö ap tunne jo itseäsi riittävästi, että osaisit ihan itse keksiä tällaisia omituisuuksia?
Ei kuulosta kyllä normaalilta.
Sinusta ei ole mukavaa kuulla muiden ideoita ja ajatuksia? Keksitkö sinä aina kaiken omasta päästäsi, etkä ota muualta vaikutteita? Mahtavaa, taidat olla varsin nerokas! Ap.
Mikä tämän aloituksen motiivi oikein oli?
Joo jos kaverit ja sukulaiset ovat yhtä hulluja. Itselle ainakin tulisi joku odottamaton meno jos saisin kutsun johonkin baby showeriin.