Miksi juuri naisten alkoholinkäyttöä kytätään?
Esimerkkinä nytkin etusivulla oleva aloitus Vappu Pimiän kesädrinkeistä. Jatkuva Sanna Marinin alkoholinkäytön vahtiminen: silti ikinä ei ole tainnut edes seiska saada kuvaa oikeasti humalassa olevasta Sannasta.
Miehistä ei tällaisia näy: kun Sale kävi Holidayn terassilla kaljalla, kukaan ei raakkunut että siellä se dokailee. Jos miesten humaltumisesta puhutaan niin sitten ollaan jo hakkaraisen örvellystasolla.
Alkoholinkäyttö on ihan ok ja normaali elämänvalinta, kohtuudessa ei ole mitää vikaa, suorastaan ihan tavallista elämästä nauttimista. Onko kyse siitä, etteivät naiset oikein saa harrastaa mitään hedonismia - aina pitäisi olla uhrautuvainen?
Kommentit (28)
Naisen elimistö on alkoholille herkempi.
Sitäpaitsi liika juominen on kaikille huonoksi.
Mene lenkille ja hae kiksit muualta kuin pullosta tai lasin pohjalta.
On se lapsille ja perheelle kamalaa se juominen.
Vastuutonta.
Kamalaa. Pelottavaa.
Terveisin, alkoholistin lapsi ja paljon pelännyt
Vierailija kirjoitti:
Onhan se naisille epäsoveliampaa kuin miehille juoda suuria määriä. Ei ole kovin naisellista. Miehillä tuo kuuluu vähän miehenä olemiseen.
Humalassa ihminen on oma itsensä. Naiselliset naiset ovat naisellisia myös kännissä ja vähemmän naiselliset eivät.
Vierailija kirjoitti:
Vastuutonta.
Kamalaa. Pelottavaa.Terveisin, alkoholistin lapsi ja paljon pelännyt
Eiköhän se ole yksilöllistä naisillakin miten viinaan reagoi. Mies vasta onkin vaarallinen kännissä jos on ollakseen. Minä en esimerkiksi humalassa vedä raivareita tai itkukohtauksia, kuten jotkut miehetkin tekevät, enkä lähde vieraisiin. Olen tavannut paljon hauskoja humalaisia naisia joiden kanssa voi puhua kaikesta ja laulella karaokea.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se naisille epäsoveliampaa kuin miehille juoda suuria määriä. Ei ole kovin naisellista. Miehillä tuo kuuluu vähän miehenä olemiseen.
Tuohan on ihan kulttuurista kiinni.
Kasvoin vl-perheessä/yhteisössä, eikä alkoholin juominen kuulunut miehenä olemiseen millään tavalla.
Aikuisena tajusin, että ns. epäuskovaisilla on eri säännöt miehille ja naisille.
Olin tottunut, että tietyt moraalisäännöt koskee kaikkia, eikä niissä ollut sukupuolen perusteella mitään eroa.
Pojilta ja miehiltä vaaditaan yhtä kunniallista ja kunnollista käytöstä kuin tytöiltä ja naisiltakin.
Vierailija kirjoitti:
Vastuutonta.
Kamalaa. Pelottavaa.Terveisin, alkoholistin lapsi ja paljon pelännyt
Ja tässäkin vain se naisen juominen on kamalaa. Ilmeisesti lapset eivät sitten pelkää, jos se on isä joka on kännissä?
Mun mies juo paljon ja sille vaan naureskellaan ja se on muiden mielestä ihan normaalia.
Itse otan tosi tosi harvoin ehkä saunaoluen tms, mua ei yleensä nähdä alkoholin kanssa tekemisissä. Mutta sen kerran kun on joku viinilasillinen siinä, niin muut hämmästelee, että koskas sä oot alkanu ryyppäämään!? Ja sitten alkaa hirveä kyttäys ja taivastelu, että paljonkos sitä nyt sitten juot...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
johtuu siitä että naiset kyttää toisten naisten tekemisiä.
Tämäkin on totta. Erityisen ankarat säännöt tuntuu olevan äideille.
Toisaalta kyllä täällä miehetkin yrittävät käyttää bile-Sanna terminologiaa.
Ap
se johtunee siitä, että sannan bilettäminen voi vetää suomen vessanpöntöstä alas. Yleensäkään kenenkään valtion johtavassa asemassa olevien ei pitäisi ottaa yhtään päihteitä. Kiva sitten etsiä sitä kriisitilanteessa jostain baarista.
Älä jauha pas kaa. Pääministeri saa viettää vapaa-aikansa kuten lystää, aivan kuten kaikki muutkin työtä tekevät ihmiset.
Meinaatko että jos Sanna käy viikonloppuna festareilla juomassa driksun niin Suomen puolustus on sillä aikaa maassa, ja tänne voi kuka tahansa kävellä valloittamaan koko pellon ennen kuin festariportit sulkeutuvat?
Voiko kukaan oikeasti olla noin tyhmä.
Valitettavasti Sannalla ei ole ollenkaan vapaa-aikaa vaan hän on luottamustoimessa 24/7. Mikäli esim. sairastumisen vuoksi joutuisi olemaan poissa toimestaan niin hänen tilalleen pitää selkeämuotoisesti ilmoittaa joku toinen. Kyllähän Suomessa tietenkin on jo sijaistamishenkilöt tiedossa jos Sanna vaikka äkillisesti joutuisi vaikka kolariin, mutta myös kansan pitää olla selvillä kuka tilalle nimitetään.
Jep. Vähän sama kuin kiroilu, miesten kohdalla en niin reagoi mutta naisten kohdalla kuulostaa kyllä epäsoveliaalta.