Ihan mahdotonta saada vyötärönympärys alle 70 cm!
En voi käsittää miten jollain on tyyliin 55 cm vyötärö. Mihin sisäelimet ja kylkiluut mahtuu??
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ainakin vyötärö on kylkiluiden alapuolella.
Lantioluiden kohdalla?
Ap
No huh huh. Vyötärö mitataan kaksi senttiä navan yläpuolelta.
Vierailija kirjoitti:
Vyötärö tosiaan sijaitsee jossain hieman kylkiluiden alapuolella mutta navan yläpuolella.
Tämähän on mahdoton yhtälö. Minulla on alimmat kylkiluut navan kohdalla.
Mulla on ollut viimeksi varmaan 11-vuotiaana alle 70-senttinen vyötärö.
Tosi typerä numero tuo alle 70cm vyötärö, keksitty ideaali joka aiheuttaa vaan epäterveen fiksaation mittanauhaan ja omaan kehoon. Eikä ampiaisvyötärö ole mitenkään tavanomainen naisilla muutenkaan. Tasapaksu keskiruumis on normaali ihmisen malli ja miehillä suorastaan ihanne, mutta naisilla sama on muka huono...
Mulla on läskiä varmaan jossain piilossa, kun vyötärö on 80cm mutta mitenkään ei näy päälle päin että olisin lihava. Terveydenhoitaja kerran jossain ikätarkastuksessa mittasi vyötärön ja neuvoi että sitä ei mitata siitä hoikimmasta kohtaa. Oli miten oli, painan n 53kg ja olen 168 pitkä joten ei pitäisi olla läskiä, tai sitten sitä on kaikki tuo mikä nahkan alla ylipäätään on, miinus luut. Sen olen kyllä havainnut että lihakset tosiaan katoavat jonnekin iän myötä, mulla on nyt päällä sellaiset farkut, jotka 15v sitten oli tiukat reisistä, nyt ihan lököt. (Jos joku ihmettelee mitä teen näin vanhoilla farkuilla niin käytän pihatöissä.) Kymmenenkin kiloa tekee vaatteiden istuvuudessa hurjan muutoksen.
Vierailija kirjoitti:
Myös mittaustyylejä on todella erilaisia :D
Jeps 😅
Ja mittanauhojakin.
Vierailija kirjoitti:
Vyötärö tosiaan sijaitsee jossain hieman kylkiluiden alapuolella mutta navan yläpuolella. Olethan muistanut mitata aamuisin, mielellään toimitusten jälkeen? Vähän voi vetristellä ja venytellä että mitattaessa on ryhti kohdallaan, ilmat saa tietysti puhaltaa ulos, mittanauha saa olla napakasti ympärillä mutta ei niin että varsinaisesti uppoaa.
Sitten tietysti meitä on eri pituisia ja myös luuston rakenteessa voi olla eroja, pieni ja siro nainen voi hyvinkin olla vyötäröltään vain 55cm, koripalloilijalla voi taas olla varmaan helposti se päälle 70 eikä senttiäkään ylimääräistä. Ei pelkästään yhtä lukua voi tietenkään tuijottaa. Sitten tietysti, jos on kovin kaukana tuosta 70 sentistä niin kysymys taitaa olla lähinnä retorinen ja se vastauskin oikeastaan tiedossa.
Miten tämä onnistuu, kun kylkiluut on navan alapuolella?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lantioluiden kohdalla?
Ap
No huh huh. Vyötärö mitataan kaksi senttiä navan yläpuolelta.
Mutta jos noudattaa tätä, niin sittenhän se mitta tulee kylkiluiden ympäriltä. Ei ihme, että lukemat ovat isoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lantioluiden kohdalla?
Ap
Kylkiluiden ja lantioluiden välissä on pitkä pätkä missä ei ole muuta kuin selkäranka. Siihen mahtuu kapea vyötärö.
Joillain on. En ole aloittaja, mutta minulla siinä ei ole kuin kolmen sentin rako.
Minulla ei ole sitäkään. Vihaan vartaloani,niin rumaa kun on paksu pötkylä, eikä naisellisia kurveja. :(( ihan sama kuinka laiha olen niin vyötärö on yhtä paksu kuin lantio, kuin pojalla. Siihen vielä tissit päälle niin silhuetti on miesmäisen yläpainotteinen.
Nyt olisi kyllä aihetta korjata kehokuvaa. Sut on kuitenkin laitettu noihin kuoriin tämän elämän ajaksi. Oletan, että kehosi on terve ja toimiva. Luot nyt aika ikäviä hanguppeja. Yritä löytää iloa liikkeestä. Keho lakkaa olemasta ruma pötkylä, kun sitä käytetään oikein. Jos kehossa vaan olla öllötetään, alkaa keskittyä liikaa vain siihen, miltä näyttää.
Itsekin poikamaisen ja yläpainotteisen vartalomallin omaavana voin kertoa, että miehet ovat pitäneet sitä todella seksikkäänä. Saan tosi paljon palautetta. Kaikessa on lopulta kyse siitä, onko sulla leikkisä pilke silmäkulmassa vai vaikutatko ankeilijalta, joka jännittää muiden mielipidettä vyötäröstään niin että elämä menee ohi.
Kiitos! Tähän pyritään, mutta aika usein se kehorakkaus on vaan ekstrastressi kaiken päälle. Toivon että voisin joskus kuitenkin edes hyväksyä kehon. Liikuntaa harrastan paljon, koska tykkään siitä, ja olen vahva, ja se on tietysti kivaa, mutta --kyllä esim. sitä ulkoista validaatiota kaipaisi (mies ei koskaan kehu ulkonäköä, joten tulee olo ettei siinä ehkä sitten ole mitään hyvää ja netissä kun lukee juttuja niin yleensä se on se tiimalasi mitä miehet haluaa)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lantioluiden kohdalla?
Ap
Kylkiluiden ja lantioluiden välissä on pitkä pätkä missä ei ole muuta kuin selkäranka. Siihen mahtuu kapea vyötärö.
No ei todella ole. Ehkä 2 cm, jos sitäkään.
Ap
Et pystyisi taivuttamaan keskivartaloa sivusuuntaan murtamatta kylkiluita jos välissä olisi korkeintaan pari senttiä. Lihakset ja rasva siinä päällä saa välin tuntumaan lyhyemmältä kuin on.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lantioluiden kohdalla?
Ap
Ap
Et pystyisi taivuttamaan keskivartaloa sivusuuntaan murtamatta kylkiluita jos välissä olisi korkeintaan pari senttiä. Lihakset ja rasva siinä päällä saa välin tuntumaan lyhyemmältä kuin on.
Eri
Helposti pystyn, luut menevät lomittain. Yhden sormen saan runnottua tuohon väliin ja luut on helposti tunnettavissa. Vaaralliselta kuulostaa se, jos sisäelimille ei ole luuston suojaa ja kymmeniä senttejä on "tyhjää tilaa".
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
55-senttistä vyötäröä tuskin on nykyaikana kenelläkään muulla kuin korsettitreenaajilla.
Mulla on 63-senttinen vyötärö. Olen 160/50. Tällä vartalomallilla en mitenkään saa vyötäröä kapeammaksi, kylkiluiden ja lantion väli on aika lyhyt.
Sen olen kylläkin huomannut, että jooga tekee ihmeitä vyötäröalueen kiinteydelle.
Mun kaverilla on. (Joskus mitattiin lol).
On 165cm pitkä ja painaa n. 45kg. On myös luustoltaan aivan älyttömän kapea.
Mulla kans on tällainen kaveri, joitakuita onnistaa elämässä ulkonäön kanssa. Mieshuomiota riittää.
Oon ollu laihimmillani 164/45 ja silloin vyötärönympärys oli 54cm. Ei kannata kadehtia, sain ilkeitä kommentteja sekä miehiltä että naisilta. Olin luuranko, nar kk a ri jne. jopa poikaystävältäni jotkut rohkeimmat kysyivät suoraan, miten voi panna luuper settä. Kukaan ei todellakaan ihaillut.
Ja ei ollut syömishäiriötä, yritin kokoajan saada painoa nousemaan. Eri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lantioluiden kohdalla?
Ap
Ap
Eri
Helposti pystyn, luut menevät lomittain. Yhden sormen saan runnottua tuohon väliin ja luut on helposti tunnettavissa. Vaaralliselta kuulostaa se, jos sisäelimille ei ole luuston suojaa ja kymmeniä senttejä on "tyhjää tilaa".
Ap
Kukaan ei puhunut kymmenistä senteistä. Mitta alimpien kylkiluiden ja lantioluun välillä on keskimäärin noin kolmen sormen leveys. Se on silti huomattavasti enemmän kuin <2 cm. Lihasten, rasvan ja ihon välistä se voi ihan hyvin tuntua vain parilta sentiltä. Siinä mitassa ei kuitenkaan ole niin suuria eroja, että se selittäisi miksi joillekin on helpompaa tai vaikeampaa saavuttaa kapea vyötärö. Enemmän vaikutusta on kylki- ja lantioluiden ympärysmitalla, sisäelinten koolla ja sijainnilla, vatsapaidan paksuudella, lihaksilla ja rasvalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lantioluiden kohdalla?
Ap
Ap
Eri
Ap
Kukaan ei puhunut kymmenistä senteistä. Mitta alimpien kylkiluiden ja lantioluun välillä on keskimäärin noin kolmen sormen leveys. Se on silti huomattavasti enemmän kuin <2 cm. Lihasten, rasvan ja ihon välistä se voi ihan hyvin tuntua vain parilta sentiltä. Siinä mitassa ei kuitenkaan ole niin suuria eroja, että se selittäisi miksi joillekin on helpompaa tai vaikeampaa saavuttaa kapea vyötärö. Enemmän vaikutusta on kylki- ja lantioluiden ympärysmitalla, sisäelinten koolla ja sijainnilla, vatsapaidan paksuudella, lihaksilla ja rasvalla.
Keskimäärin. Jollain voi olla 10 cm ja jollain alle 2 cm. Enkä tiedä millä tavalla voi erehtyä luulemaan lihaksia, rasvaa tai ihoa luuksi.. Luulisi noiden sitä paitsi vaikuttavan niin päin, että luulee väliä isommaksi, kun ei tiedä mihin luut päättyvät. Minulla tuo väli on erittäin pieni ja näköjään myös monella muullakin. En ymmärrä miksi pitää tulla väittämään tietävänsä paremmin sellaisen ihmisen mitoista, jota ei ole koskaan nähnytkään.
Ap
14v on viimeksi ollut alle 70cm, painoin 47kg. 16v/52kg vyötärö oli jo 71cm ja säilyi siinä 38v saakka 3 lapsenkin jälkeen
Riippuu pitkälti geeneistä. Yli 80cm on vyötärölihava, mutta alle 65cm vyötäröön ei riitä treeni eikä dieetti. Itse olen painavimmillani hiponut ylipainoa ja mahassa on ollut rasvaa, selluliittia ja möykkyjä, mutta ne kerääntyivät miekkalisäkkeen alle ja alavatsaan. Vyötärö suurimmillaan on ollut 67cm, pienimmillään 61cm. Liikunnasta ja ruoasta huolimatta sinne ei rasvaa kerry.