Ihan mahdotonta saada vyötärönympärys alle 70 cm!
En voi käsittää miten jollain on tyyliin 55 cm vyötärö. Mihin sisäelimet ja kylkiluut mahtuu??
Kommentit (56)
Ihmisillä on eri malliset kropat. Pitkäselkäisellä tilaa on huimasti enemmän kuin lyhytselkäisellä. Myös lantioluiden korkeus vaikuttaa.
Myös mittaustyylejä on todella erilaisia :D
55-senttistä vyötäröä tuskin on nykyaikana kenelläkään muulla kuin korsettitreenaajilla.
Mulla on 63-senttinen vyötärö. Olen 160/50. Tällä vartalomallilla en mitenkään saa vyötäröä kapeammaksi, kylkiluiden ja lantion väli on aika lyhyt.
Sen olen kylläkin huomannut, että jooga tekee ihmeitä vyötäröalueen kiinteydelle.
Joillakin on suora vartalomalli, eli heillä tosi kapean tiimalasivartalon saaminen ei onnistu muuten kuin ehkä laihtumalla anorektisen laihaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ainakin vyötärö on kylkiluiden alapuolella.
Lantioluiden kohdalla?
Ap
Kylkiluiden ja lantioluiden välissä on pitkä pätkä missä ei ole muuta kuin selkäranka. Siihen mahtuu kapea vyötärö.
Minulla se väli on vain muutamia senttejä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lantioluiden kohdalla?
Ap
Kylkiluiden ja lantioluiden välissä on pitkä pätkä missä ei ole muuta kuin selkäranka. Siihen mahtuu kapea vyötärö.
Joillain on. En ole aloittaja, mutta minulla siinä ei ole kuin kolmen sentin rako.
Minulla ei ole sitäkään. Vihaan vartaloani,niin rumaa kun on paksu pötkylä, eikä naisellisia kurveja. :(( ihan sama kuinka laiha olen niin vyötärö on yhtä paksu kuin lantio, kuin pojalla. Siihen vielä tissit päälle niin silhuetti on miesmäisen yläpainotteinen.
Mulla oli aikuis-iällä hoikimmillani (62kg) vyötärönympärys 66 cm. Olen 180 cm
Jos minulle tulisi 3 kiloa lisää painoa, heilahtaisin bmi-taulukossa lievästi ylipainoisen puolelle. Mun vyötärö on nyt juurikin 70 senttiä. 10 kiloa kevyempänä vyötärö oli 59 senttiä. Geeneistä se varmaan riippuu! Tiesin joskus yhden naisen, sillä oli aika paha syömishäiriö, oli tosi pahasti alipainoinen. Tilattiin netistä samanlaiset hameet, hän tilasi vielä kokoa isomman kuin minä, eikä se mennyt hänelle päälle, kun vyötärö oli kuitenkin niin leveä. Ei niitä mittoja kannata miettiä, katso peilistä näytätkö sopusuhtaiselta.
Riippuu ruumiinrakenteesta. Toisilla on enemmän tilaa viimeisten kylkiluiden ja lantion luiden välillä ja toisilla vähemmän. Mulla oli anorektikkona 47kg/177cm vyötärö 68cm. Toisilla normaalipainoisilla oli 62cm. Kun saavutin normaalimman painon eli 55kg niin vyötärö oli yli 70cm.
Vierailija kirjoitti:
55-senttistä vyötäröä tuskin on nykyaikana kenelläkään muulla kuin korsettitreenaajilla.
Mulla on 63-senttinen vyötärö. Olen 160/50. Tällä vartalomallilla en mitenkään saa vyötäröä kapeammaksi, kylkiluiden ja lantion väli on aika lyhyt.
Sen olen kylläkin huomannut, että jooga tekee ihmeitä vyötäröalueen kiinteydelle.
Mun kaverilla on. (Joskus mitattiin lol).
On 165cm pitkä ja painaa n. 45kg. On myös luustoltaan aivan älyttömän kapea.
Persjalkaisilla on pitkä selkä sellaisilla myös vyötärö yleensä kapea siitä syystä, mutta sitten taas jalat tönköt
Minulla on sellainen ruumiinrakenne, että maha on poikkeuksellisen iso. Minulla on ollut syömishäiriötä ja olen ollut hyvin alipainoinen, muttei maha koskaan ollut litteä, vaan pyöreä ja löysä silloinkin.
Vierailija kirjoitti:
Persjalkaisilla on pitkä selkä sellaisilla myös vyötärö yleensä kapea siitä syystä, mutta sitten taas jalat tönköt
Minulla on pitkä selkä ja lyhyet jalat..
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lantioluiden kohdalla?
Ap
Joillain on. En ole aloittaja, mutta minulla siinä ei ole kuin kolmen sentin rako.
Minulla ei ole sitäkään. Vihaan vartaloani,niin rumaa kun on paksu pötkylä, eikä naisellisia kurveja. :(( ihan sama kuinka laiha olen niin vyötärö on yhtä paksu kuin lantio, kuin pojalla. Siihen vielä tissit päälle niin silhuetti on miesmäisen yläpainotteinen.
Nyt olisi kyllä aihetta korjata kehokuvaa. Sut on kuitenkin laitettu noihin kuoriin tämän elämän ajaksi. Oletan, että kehosi on terve ja toimiva. Luot nyt aika ikäviä hanguppeja. Yritä löytää iloa liikkeestä. Keho lakkaa olemasta ruma pötkylä, kun sitä käytetään oikein. Jos kehossa vaan olla öllötetään, alkaa keskittyä liikaa vain siihen, miltä näyttää.
Itsekin poikamaisen ja yläpainotteisen vartalomallin omaavana voin kertoa, että miehet ovat pitäneet sitä todella seksikkäänä. Saan tosi paljon palautetta. Kaikessa on lopulta kyse siitä, onko sulla leikkisä pilke silmäkulmassa vai vaikutatko ankeilijalta, joka jännittää muiden mielipidettä vyötäröstään niin että elämä menee ohi.
Vyötärö tosiaan sijaitsee jossain hieman kylkiluiden alapuolella mutta navan yläpuolella. Olethan muistanut mitata aamuisin, mielellään toimitusten jälkeen? Vähän voi vetristellä ja venytellä että mitattaessa on ryhti kohdallaan, ilmat saa tietysti puhaltaa ulos, mittanauha saa olla napakasti ympärillä mutta ei niin että varsinaisesti uppoaa.
Sitten tietysti meitä on eri pituisia ja myös luuston rakenteessa voi olla eroja, pieni ja siro nainen voi hyvinkin olla vyötäröltään vain 55cm, koripalloilijalla voi taas olla varmaan helposti se päälle 70 eikä senttiäkään ylimääräistä. Ei pelkästään yhtä lukua voi tietenkään tuijottaa. Sitten tietysti, jos on kovin kaukana tuosta 70 sentistä niin kysymys taitaa olla lähinnä retorinen ja se vastauskin oikeastaan tiedossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kaverilla on. (Joskus mitattiin lol).
On 165cm pitkä ja painaa n. 45kg. On myös luustoltaan aivan älyttömän kapea.
Mulla kans on tällainen kaveri, joitakuita onnistaa elämässä ulkonäön kanssa. Mieshuomiota riittää.
Minulle 70cm on jo ihan utopistinen lukema. Alipainoisenakin vyötärönympärykseni oli vain juuri ja juuri alle 80cm. Vasta tältä palstalta olen oppinut, että joillain se voi olla jopa alle 60cm. En ensin edes uskonut tuota, kuulosti niin käsittämättömältä.
No just tää. Jos on korkea lantio niin ei siihen juuri luutonta osuutta jää.