Miksi joillakin ei ole harrastuksia, juominen ei ole harrastus
Ihmettelen, tykkään tehdä kaikkea (treenaaminen ja piirtäminen, kokkailu ja lukeminen) miksi muut eivät nykyään tee noita asioita? Vai olenko tulossa vanhaksi, jos ajattelen että ryyppääminen on mautonta? Voi vapaapäivän viettää ilman juomista.
Kommentit (30)
Kai se on kun harrasteiksi lasketaan nykyään ohjatut ja tavoitteelliset harrastukset. Eli joku lukeminen tai kokkaaminen ei ole harrastamista nykypäivän mittapuulla.
Minulla ei ole harrastuksia, koska mikään ei kiinnosta. Miksi aloittaisin harrastuksen, josta en pidä ja joka on vain ylimääräinen rasite?
Ai jollei ole harrastuksia, niin ryyppää. Onpa taas vedetty mutkat suoriksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei avauksessa niin lukenut.
Ap siis harrastaa, koska tykkää tehdä kaikkea, ja ihmettelee miksi joku muu ei harrasta. Oisko vaikka siksi, että se joku muu ei tykkää tehdä noita asioita? Onko järkeä kysellä ihan tyhmiä?
Yleensä harrastusseuroissa vetäjät riitautuvat keskenään, kun johtotyypeillä on liian iso ego, ja sitten toiminta loppuu tai vaihtuu tosiasiallisesti laji (tyylisuunta), jota treenataan. Käynyt useamman kerran, tai oikeastaan käytännössä aina. Itse olen aina pysynyt rivijäsenenä.
Ei sitä vaan enää jaksa taas aloittaa nollasta uutta lajia tai tyylisuuntaa, kun on edellistä treenannut vaikka vuosikymmenen ja se on lihasmuistissa. Ensin opettelee pois edellisen, ja sitten uuden, ja sitten taas toiminta loppuu syystä tai toisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei avauksessa niin lukenut.
Aika vahva oletus kyllä oli...
En ehdi ja jaksa harrastaa mitään. Vapaapäivinä tykkään vain olla, tai hoidan pihaa tai käyn jossain. Katson myös paljon you tubea tai pelaan jotain älyvapaata ilmaista kännykkäpeliä.
Lomilla ja viikonloppuisin sama, ei kiinnosta mitkään ohjatut kurssit tai jutut.
Olen mielelläni itsekseni, tehden omia juttujani. Se voi olla kodin organisointia, kutomista, ristikoita, kukkien istutusta jne jne.
Olen kyllä aikoinani harrastanut asioita ja ollut jonkinverran kiinnostunut kesäkursseistä yms. mutta en ole todellakaan enää.
Minulla olisi taloudellisesti hyvät mahdollisuudet opintovapaaseen, mutta kun aloin miettiä minkä tahansa asian opiskelua, se alkoi tuntua niin työläältä, että ei. Työläältä siksi, että en oikeasti mielellän tekisi asiaa. Voisin ottaa opintovapaan, jossa tutustun itseeni ja päivieni viettotapoihin hieman lisää, mutta sellaista ei taida saada.
Minulla on useampi harrastus, kesällä enemmän ja ehtii niiden lomassa välillä ryyppäämäänkin. Niin että kaikkea sopivasti.
Ihmisillä ei ole sisäistä elämää, mitään mielenkiinnonkohteita.
Tai sitten tosiaan harrastukseksi katsotaan vain ohjattu, maksettu ja organisoitunut toiminta.
Miksi aloituksessa puhutaan harrastuksista ja ryyppäämisestä yhtäaikaa?
Mun harrastuspaikka on talven kiinni, ni ei voi harrastaa.
On se vaan ihmeellistä, miksi kaikki ihmiset eivät voi olla niinkuin ap. Silloin maailma olisi täydellinen paikka ja kaikki olisivat onnellisia, harrastaessaan jonninjoutavia turhakkeita.
Se että tykkää tehdä ei ole harrastus. Tai on se: Tykkään katsoa leffoja telkkarista, joten harrastan Elokuvia. Saatan myös samalla juoda alkoholia.
Vierailija kirjoitti:
En ehdi ja jaksa harrastaa mitään. Vapaapäivinä tykkään vain olla, tai hoidan pihaa tai käyn jossain. Katson myös paljon you tubea tai pelaan jotain älyvapaata ilmaista kännykkäpeliä.
Lomilla ja viikonloppuisin sama, ei kiinnosta mitkään ohjatut kurssit tai jutut.
Olen mielelläni itsekseni, tehden omia juttujani. Se voi olla kodin organisointia, kutomista, ristikoita, kukkien istutusta jne jne.
Olen kyllä aikoinani harrastanut asioita ja ollut jonkinverran kiinnostunut kesäkursseistä yms. mutta en ole todellakaan enää.
Minulla olisi taloudellisesti hyvät mahdollisuudet opintovapaaseen, mutta kun aloin miettiä minkä tahansa asian opiskelua, se alkoi tuntua niin työläältä, että ei. Työläältä siksi, että en oikeasti mielellän tekisi asiaa. Voisin ottaa opintovapaan, jossa tutustun itseeni ja päivieni viettotapoihin hieman lisää, mutta sellaista ei taida saada.
Harrastat pihan hoitoa ja ristikoita, käsitöitä...
Ja sinulla ei ole muka harrastuksia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harrastat pihan hoitoa ja ristikoita, käsitöitä...
Ja sinulla ei ole muka harrastuksia...
Samalla määritelmällä kaikilla on harrastuksia.
Vastasin aloitukseen sillä mielellä, että miksei kaikilla ole ns. aktiivisia lajiharrastuksia, jotka imaisevat heidät aina mukaansa säännöllisesti. Eihän varsinaisesti "pään nollaus" (ristikoilla, you tubella, pihan hoidolla, palstailulla...) ole harrastus, mutta oma tekemiseni on vapaa-ajalla lähes 100% sitä.
Miksi sitten keskustelemme aiheesta, jos ihan kaikki, mitä ihminen keksii tehdä on harrastus?
Kuka sinä olet sanomaan ettei ryyppääminen harrastus ole? Onhan jotkut ihan ammattilaisiakin.
Plus eivät ne toisiaan kumoa. Ihan hyvin voi ryypätessä harrastaa vaikka musiikkia, elokuvia, taidetta, urheilua, tieteitä, matkailua jne. Autourheilu on toki poislaskettua, jos siis ratin takana pitäisi olla
Olen aina miettinyt miten sellaiset ihmiset on kasvatettu, joille on ylivoimaisen vaikeaa ymmärtää että ihmiset ovat erilaisia ja pitävät erilaisista asioista.
Se että aapee tykkää urheilla ja sylkee kuppiin, ei tarkoita että muiden pitäisi olla samanlaisia.
Vierailija kirjoitti:
Kuka sinä olet sanomaan ettei ryyppääminen harrastus ole? Onhan jotkut ihan ammattilaisiakin.
Plus eivät ne toisiaan kumoa. Ihan hyvin voi ryypätessä harrastaa vaikka musiikkia, elokuvia, taidetta, urheilua, tieteitä, matkailua jne. Autourheilu on toki poislaskettua, jos siis ratin takana pitäisi olla
Ap itse listaa harrastuksiinsa kokkailun ja lukemisen, jotka mulle on vain arkipäiväisiä toimintoja. En mä ymmärrä mitä harrastamista niissä on?
Up