Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksin asuvat, joita yksinäisyys ei muuten kovasti vaivaa, niin tuleeko teille sellainen lamauttava yksinäisyyden tunne sen jälkeen,

Vierailija
21.07.2022 |

jos olette olleet esim. jossain reissussa, jossa on oltu koko ajan jonkun porukan kanssa monta päivää, ja sitten palaatte tyhjään kotiin?

Siis itselle tuli nyt tällainen, kun olin reissussa, vaikka en edes erityisen paljon ollut sosiaalinen enkä kovasti keskustellut yms. muiden kanssa, niin silti se, että oli tavallaan sellaista samaa väkeä useampana päivänä siinä ympärillä, niin nyt sen jälkeen tulikin jotenkin tosi murheellinen olo kotona. :(

Anteeksi vuodatus...

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, koska minulla on 2 kissaa. Mutta jos olen monta päivää ilman että juttelen kenellekään, alan ahdistua.

Vierailija
22/35 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän täsmälleen tuon tunteen minkä AP kuvailit!

Asun yksin ja olen sinkku. Minulla tulee usein tuollainen surullinen ja yksinäinen olo reissun jälkeen tyhjään kotiin tullessa, jos ollaan esim. asuttu samassa mökissä tai asunnossa ystäväporukalla monta päivää.

Normaalielämässä en kovin usein koe yksinäisyyden tunnetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin tulee. Ihan kuin olisi ollut lomilla ja palaa takaisin vankilaan

Vierailija
24/35 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyyh

25/35 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, kun tulee sellainen helpotuksen tunne, että nyt saa olla rauhassa kotona.

Vierailija
26/35 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuota... mä en käy missään reissuissa, enkä vietä aikaa minkään porukan kanssa. Koskaan. En halua, olen paljon mielummin yksin, aina.

Vierailija
27/35 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aina tyytyväinen kun pääsen laumasta omaan rauhaani. Vaikka olisi ollutkin periaatteessa ihan siedettävää.

Vierailija
28/35 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule. Olen introvertti ja vaikka välillä onkin ihan hauskaa olla muiden ihmisten kanssa, silti väsyn sosiaalisesta kanssakäymisestä nopeasti ja on ihanaa olla kotona yksin. 

Vierailija
29/35 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porukkareissun jälkeen kotiinpaluu on ihanaa, varsinkin jos on monta päivää ollut reissussa. Rauha ja seesteisyys valtaa mielen. Pidän kyllä porukassa reissaamisestakin mutta välillä tuntuu että se tunne kun reissulta sitten palaa kotiin on eittämättä yksi superhyvänkin reissun suurimmista kohokohdista. Jo melkein pelkästään sen takia kannattaa välillä lähteä reissuun :-)

Vierailija
30/35 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissaan yksin, en koskaan missään porukassa.

Mitä siihen tulee, että on tullut vietettyä aikaa isomman porukan kanssa esim. festarit tms, päin vastoin sitä on niin onnellinen ja kiitollinen kun pääsee kotiin ja rauhaan.

Tykkään kovasti olla toisten kanssa silloin kun se minulle itselleni sopii, kaipaan kuitenkin rauhoittumisaikaa yksin sen jälkeen, niin paljon introvertti olen. Vie paljon voimia olla isossa porukassa, sen huomaa sitten jälkeenpäin. Takki on tyhjä ja akut on ladattava, yksin.

Sama työpäivän jälkeen. Olen hyvinkin läheisessä ihmissuhdetyössä jossa päivän aikana kohtaan hyvin erilaisia ihmisiä ja joudun suhtautumaan hyvinkin erilaisiin elämäntilanteisiin. Se vie myös paljon voimia ja oma aika työn jälkeen on todella tärkeää. Siksi viiihdyn sinkkuna. 

Vierailija
31/35 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen. En ikinä ole saanut miettimälläkään selväksi, mistä tunne kumpuaa. Onko se neurologista, psyykkistä, jokin yliaktiivisuudesta seuraava "krapula" vai mikä? 

Viihdyn oloissani, pääosin, mutta viihdyn myös ihmisten seurassa. Kontrasti yksin kotona on liian suuri ja miksi kivojen tapaamisten tai reissujen jälkeen en haluaisi elää ikävää tunnetta läpi. 

MUlle ei myöskään riitä lohdun sana, että jos on ollut kivaa on ikävän määrä osoitus miten kaikki kannatti kokea.  Se lohdutus ei tavoita tunnetta sisälläni, josta pitää selvitä.

Vierailija
32/35 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tulee ja on tullut ehkä aina.

Se menee ohi päivässä - parissa mutta tiedän ton, se tunne on kamala.

Olen usein pohtinut mistä se johtuu, saamatta siihen vastausta.

Tunne on tullut silloinkin kun reissu ei ehkä ole onnistunut ihan odotusten mukaan, olen ollut väsynyt ja on ollut mukava tulla kotiin ja päästä omaan sänkyyn nukkumaan. Siitä huolimatta se jäätävä yksinäisyyden ja joku outo tyhjyyden tunne on ollut hetken.

Vierailija
33/35 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, viihdyn yksin. Mut asun yksin omasta valinnastani, se varmaan vähän muuttaa asiaa.

Vierailija
34/35 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, en reissaa juuri muiden kanssa, harrastusmatkoilla otan oman huoneen.

Yksinäisyyttä tunnen vain silloin kun muistan että olen menettänyt kissani. Se tuntuu kestämättömän musertavalta. Haluaisin kissan kainaloon. Ei kun kissoja. Kehräystä, puskentaa, feromonien hierontaa lahkeeseen, kiekurahäntä...

Vierailija
35/35 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, tuttu tunne.

Eteenkin eron jälkeen vielä useita vuosia tyhjään kotiin tulo, vaikka vk loppureissulta ystävien kanssa, oli kamalaa. Se tyhjyyden tunne, syvä yksinäisyys. Hyi se oli kamalaa.

Onneksi se meni heti ohi kun arki alkoi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi