Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapset alkavat muistamaan ehkä jostain 4 vuoden iästä eteenpäin, ennen sitä ei ole mitään syytä käydä hoplopeissa

Vierailija
21.07.2022 |

Turhaa rahanmenoa

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niillä sen hetken riemu.

Vierailija
2/45 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla logiikalla ei ole mitään ongelmaa pahoinpidellä lasta neljä vuotiaaksi ja sen jälkeen lopettaa. Kärjistettynä siis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehittää motoriikkaa ja aisteja monipuolisesti. Ei toki kannata mennä ruuhka--aikaan.

Vierailija
4/45 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako sitä opettaa puhumaankaan, jos ei mitään muista?

Vierailija
5/45 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnemuistiin tallentuu kaikenlaista. Ilo on oikein hyvä juttu siinä mielessä.

Vierailija
6/45 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että lapsi ei koe iloa tai sitä ei lasketa ennen kuin lapsi muistaa sen aikuisenakin? Voin kertoa että olet väärässä, monellakin tavalla. Hoplopin tarpeellisuudesta voi toki olla montaa mieltä, ilmankin pärjää, mutta ei sinne siksi mennä että lapsi voisi aikuisena muistella miten kiva oli käydä hoplopissa.

Vierailija
7/45 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihmiset oppi motoriikkaa ja puhumaan ilman hoploppejakin?

Vierailija
8/45 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite muistan neljän vanhana sen kun äiti toi pikkuveljen kotiin synnytyksen jälkeen, sitä ennen on kaikki mustaa.

Vierailija
9/45 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset on kyllä muistaneet asioita jo aika paljon nuorempanakin, tuskin enää aikuisena niitä muistaa, mutta esim 3v saattaa muistella ilolla puoli vuotta sitten tehtyä reissua. Joten en sanoisi turhaksi, jos siitä on iloa lapselle pitkään.

Vierailija
10/45 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muistan hyvin elävästi yksityiskohtia ja tiettyjä tapahtumia talosta jossa asuttiin kun olin 3v. Semmoisia jotka eivät voi olla kuvien tai kertomusten perusteella muodostuneita "valemuistoja".

Vierailija
11/45 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä muistan hyvin elävästi yksityiskohtia ja tiettyjä tapahtumia talosta jossa asuttiin kun olin 3v. Semmoisia jotka eivät voi olla kuvien tai kertomusten perusteella muodostuneita "valemuistoja".

Muistatko hoplop käyntiä?

Vierailija
12/45 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-4 -vuotiaana meidän lapsi muisti asioita, jotka olivat tapahtuneet 1-vuotiaana. Oma isäni muistaa tilanteen, jolloin oppi kävelemään. Itselläni ensimmäiset muistikuvat 3-vuotiaasta.

Vierailija
13/45 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ihmiset oppi motoriikkaa ja puhumaan ilman hoploppejakin?

Sulta meni nyt pointti ohi. Mutta ei se mitään. 

Vierailija
14/45 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistatko hoplop käyntiä?

Ei tainnut ollut silloin hoploppeja, mutta muistan kerhon jossa kävin 😁

Vierailija
15/45 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite muistan neljän vanhana sen kun äiti toi pikkuveljen kotiin synnytyksen jälkeen, sitä ennen on kaikki mustaa.

Ensimmäinen muistikuvani on neuvolasta, jossa minua vielä punnittiin pöydällä pidettävässä vaa'assa. Seuraava alle 2v. kun vierailimme tulevan kotimme työmaalla. Muistikuvia ja muistoja fiiliksistä paljonkin, ennen 4v.

Vierailija
16/45 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun varhaisin muistoni on alle vuoden iältä. Olen syntynyt joulukuussa ja seuraavana kesänä tapahtui jotakin, minkä muistan. En edes tiennyt olleeni noin pieni, mutta ikä selittää osittain asiaa. 11 vuotta vanhempi sisareni osasi sijoittaa asian tiettyyn vuoteen.

Vierailija
17/45 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko tosi? Miksi minä sitten muistan varhaislapsuudesta enemmän asioita kuin esim. ala-asteiästä?

Vierailija
18/45 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapset on kyllä muistaneet asioita jo aika paljon nuorempanakin, tuskin enää aikuisena niitä muistaa, mutta esim 3v saattaa muistella ilolla puoli vuotta sitten tehtyä reissua. Joten en sanoisi turhaksi, jos siitä on iloa lapselle pitkään.

Esikoisemme kävi teatterissa 1v 8kk, Pekka ja susi - näytelmää katsomassa itsenäisyyspäivän aikaan. Joka ilta hän kertoi näytelmän juonen, jouluaattona odotin, että keskustelun aihe, äidin iltasatu olisi vaihtunut, mutta ei. Monen monta kuukautta asiaa msteltiin.

Vierailija
19/45 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanko tosi? Miksi minä sitten muistan varhaislapsuudesta enemmän asioita kuin esim. ala-asteiästä?

Onnellisen lapsuuden viettänyt muistaa asioita kauemmas ja onnellisuus jää mieleen.

Vierailija
20/45 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on muistikuva hetkestä, kun olen noin 10 kk ikäisenä istunut kärryissä kaupan edessä. Tyttäreni muistaa useampia tapahtumia ajalta, kun on ollut kaksi vuotias.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan