Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Silmälasien tyytyväisyystakuu

Vierailija
21.07.2022 |

Oletteko vaihtaneet silmälasinne syystä, ettei ne sovikaan teille? Optikon kanssa etsittiin pitkään ja hartaasti mulle sopivat kehykset. Näytti olevan nätit. Kun sain ne valmiina päähäni ensimmäinen ajatus oli, että tämmösetkö nämä olikin..musta nää ei sovi. Vaikka tuntuu, ettei sellasta mallia olekaan että mulle sopisi..olen koittanut totuttautua mutta musta mä nytän ikäistäni vanhemmalta. Olisi pitänyt ottaa kuvat puhelimella ja sitten lasit päässä katsoa miltä ne näyttävät. Ei mulla kauhean huono näkö ole, mutta sen verran kuitenkin, että ei ne vaan sopineetkaan. Ne voisi viel vaihtaa mutta onko se noloa, turhamaista ihan ulkonäön takia. Toisaalta mä joudun pitämän niitä kokoajan ni olishan se kiva jos sopisivat. Millainen malli sopisi vinoneliön mallisille kasvoille? Onko avatar outo? Enemmän miehille? Tummat tekevät jotenkin kiukkuisen näköiseksi. Olen kuitenkin hyvin vaalea.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rillit saa vaihtaa jos ei miellytä. Riippuu liikkeestä onko tyytyväisyystakuu 2 vai 4kk. Eivät kuulustele vaan auttavat valitsemaan toiset kehykset 👍 Olen itsekin pari kertaa vaihtanut kun valitsin liian korkeat kehykset. Ota vaikka joku kaveri makutuomariksi tai tosiaan otat selfien eri kehyksillä ja vertaat.

Vierailija
2/18 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit vaihtaa, jos liike niin lupaa. Varaudu kuitenkin siihen, ettet välttämättä enää ole ns. toivottu asiakas.

Sain tympeää kohtelua, kun menin vaihtamaan lasit.

Laseja ostaessani kohtelu oli kyllä oikein hyvää, koska kelpaahan ne rahat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkeasti vaihtamaan mahdollisimman nopeasti jos ei miellytä.

Vierailija
4/18 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda ihmeessä. Sitä varten se tyytyväisyystakuu on. Et ole ainoa. Perustuu siihen, että menet liikkeeseen toistekin, kun saat mieluisat lasit

Vierailija
5/18 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit vaihtaa, jos liike niin lupaa. Varaudu kuitenkin siihen, ettet välttämättä enää ole ns. toivottu asiakas.

Sain tympeää kohtelua, kun menin vaihtamaan lasit.

Laseja ostaessani kohtelu oli kyllä oikein hyvää, koska kelpaahan ne rahat.

Mulla samanlainen kokemus. Liike mainostaa kyllä että on tyytyväisyystakuu mutta kun kävin vaihtamassa lasit niin optikko ei tykännyt yhtään, oli jopa aika tyly ja sanoi lopuksi että toista kertaa ei kyllä onnistu, että tämän kerran nyt menköön. 

Vierailija
6/18 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen joutunut tappeleen lasien vaihdon kanssa useasti ja aina siellä ollaan naama nurtussa vaikka niin pitäs olla takuuta

Vierailija
7/18 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo varma onko enää kuittia tallessa..voi ei. Ei taida onnistua ilman sitä. Voi kun pystyisi käyttämään piilolinssejä..olen monesti koittanut, mutta en vaan saa niitä silmiin. En kykene laittamaan edes silmätippoja. Ja vaikeaa on jos joku muukin koittaa. Harmittaa, kun olivat kalliit moniteholasit, enkä muutenkaan pärjää. Koitan etsiä vielä kuittia. Turha varmaan ilman sitä on mennä vaatimaan vaihtoa.

Vierailija
8/18 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kuitit löytyi, käynpä valkkaamassa uudet. Tarttee ottaa kyl kuvat ja makutuomari mukaan👍

Vierailija
9/18 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kokemus Instrussa. Tosi tympeä palvelu kun halusin vaihtaa lasit. En saanut edes apua uusien valintaan.

Vierailija
10/18 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rillit saa vaihtaa jos ei miellytä. Riippuu liikkeestä onko tyytyväisyystakuu 2 vai 4kk. Eivät kuulustele vaan auttavat valitsemaan toiset kehykset 👍 Olen itsekin pari kertaa vaihtanut kun valitsin liian korkeat kehykset. Ota vaikka joku kaveri makutuomariksi tai tosiaan otat selfien eri kehyksillä ja vertaat.

No riippuu ihan ketjusta, että mitä tuo kustantaa. Ei liikkeellä ole mitään velvollisuutta vaihtaa ilmaiseksi kehystä vaan sen takia, että asiakas valitsi mielestään oudon näköisen kehyksen.

Vierailija
11/18 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nissenillä oli ainakin erittäin tympeää palvelua, kun en ollut tyytyväinen laseihin. En enää ikinä mene sinne. 

Vierailija
12/18 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehysten valitseminen on todella vaikeaa muuten. Pitäisi tietää miten ne linssit sopivat niihin, miten ne istuvat kasvoilla käytössä, hankaavatko nenänjuurta tai korvantausta, ja miten sopivat yleensä kantajansa tyyliin ja vaatetukseen tai ammattiin. Puhumattakaan miten lasit sopivat ostajan kukkaron kokoon, jäätävän kalliitahan lasit voivat olla kun alkaa olla ikää tai vaivaa silmissä ja epätrendikkään mallinen luusto.

Kannattaa ottaa makutuomari mukaan, ottaa kuvat puhelimella ja myös kokeilla muissa liikkeissä eli mennä takaisin toisena päivänä eikä heti valita sillä hetkellä sopivan tuntuisia. 

Monella on myös sellainen pärstä, tyyli ja/tai hiusten/ihon/silmien sävy, että tietyt kehykset eivät sovi ollenkaan tai että vain jotkut kehykset sopivat hyvin. Kun silmälaseja joutuu pitämään joka päivä, niin kyllä silläkin on merkitystä, miltä näyttää ne rillit nenällä.

Täytyy pitää omia puoliaan silmälasiliikkeitä vastaan. Maksat todella kalliit lasit ja sitten ei muka olisi mitään oikeuksia. Ei käy. Vaadi palvelua, heidänhän pitäisi olla niitä asiantuntijoita. 

Vierailija
13/18 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmälasien valinta on todella hankalaa. Siinä menee helposti metsään kun liikkeessä joutuu nopeasti ne valitsemaan. Pitäisi saada kehyksiä kotisovitukseen niin ei tulisi hutiostoksia.

Vierailija
14/18 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vaihdoin siksi, etteivät junior-kaksitehot sopineetkaan minulle. En nähnyt lapseni kasvoja, kun puhuin hänelle, jos seisoin (hän on minua selvästi lyhyempi), enkä nähnyt lattialla olevia leluja, kun kävelin. Lähelle katson kuitenkin ilman laseja, silloinkin, kun oli nuo junior-kaksitehot, joten en tehnyt sillä ominaisuudella mitään. Nyt nämä uudet, siis vaihdetut, ovat olleet mulla puolitoista vuotta ja olen ollut tyytyväinen.

Vierailija
15/18 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma nassuni on sellainen, että nenä, silmät ja poskipäät ovat jostain Siperiasta ja mikä mistäkin kaukaiselta esi-isältä. Ei niille piirteille sovi helposti nämä useimmiten Keski-Euroopassa tai Skandinaviassa suunnittelut kehykset. Todella vaikeaa on löytää yhtään sopivia kun vielä on nämä muotitrendit kuten isot mollukkalasit. 

Kehysten väreissäkin pitää olla vaihtoehtoja. Kaikille ei sovi mustat, joillekin ei sovi valkeat. Meikäläiselle sopii vain siinä keskellä olevat värisävyt, sellaiset kupari, vaalea liila, ruusukulta ja sellaiset ovat parhaat. Mustissa kehyksissä näytän tiukkapipoiselta diakonissalta (enkä edes kuuluu kirkkoon), valkeissa muovikehyksissä olen kuin pelle. Mitkään neliömuotoiset tai pyöreät saati isot kehykset eivät nekään sovi tähän päähän. 

Yllättävän vähän silmälasien kehyksiä voi edes muokata. Jonkun pitäisi keksiä linssit, jotka olisivat pehmeät ja taipuisat. Ja sitten niitä varten kehykset, jotka myös taipuisivat.

Vierailija
16/18 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silmälasien valinta on todella hankalaa. Siinä menee helposti metsään kun liikkeessä joutuu nopeasti ne valitsemaan. Pitäisi saada kehyksiä kotisovitukseen niin ei tulisi hutiostoksia.

Mulla ongelma on se, etten juuri näe ilman laseja, siis oikeanvahvuisia linssejä, eivätkä piilolasit sovi. Eli pitää ottaa kehykset lähes sokkona.

Vierailija
17/18 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma nassuni on sellainen, että nenä, silmät ja poskipäät ovat jostain Siperiasta ja mikä mistäkin kaukaiselta esi-isältä. Ei niille piirteille sovi helposti nämä useimmiten Keski-Euroopassa tai Skandinaviassa suunnittelut kehykset. Todella vaikeaa on löytää yhtään sopivia kun vielä on nämä muotitrendit kuten isot mollukkalasit. 

Kehysten väreissäkin pitää olla vaihtoehtoja. Kaikille ei sovi mustat, joillekin ei sovi valkeat. Meikäläiselle sopii vain siinä keskellä olevat värisävyt, sellaiset kupari, vaalea liila, ruusukulta ja sellaiset ovat parhaat. Mustissa kehyksissä näytän tiukkapipoiselta diakonissalta (enkä edes kuuluu kirkkoon), valkeissa muovikehyksissä olen kuin pelle. Mitkään neliömuotoiset tai pyöreät saati isot kehykset eivät nekään sovi tähän päähän. 

Yllättävän vähän silmälasien kehyksiä voi edes muokata. Jonkun pitäisi keksiä linssit, jotka olisivat pehmeät ja taipuisat. Ja sitten n

Jos linssi taipuisi, sen "vahvuus" muuttuisi. Siksi taipuvia linssejä ei ole markkinoilla.

Vierailija
18/18 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän vähän silmälasien kehyksiä voi edes muokata. Jonkun pitäisi keksiä linssi

Mä jotenkin ajattelin, että linssi ja kehykset olisivat taipuisia kun ne sovitetaan asiakkaan nenälle ja sitten ne voisi jotenkin kovettaa kun on saatu sopiviksi. Vähän niin kuin hammaspaikka on pehmeää, se sovitellaan reikään ja sitten kovetetaan. No ehkä tulevaisuudessa joku keksii miten tän voisi tehdä.