Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä ainoatakaan omistusasujaa?

Vierailija
21.07.2022 |

Kaikki ovat vuokralla ja musta kelan kortti takataskussa.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on omistusasunnossa asuva... Voin sanoa että älä ota asuntolainaa ellet ole todella hyvätuloinen.

Kun lyhennät lainaa joka kuukausi ja maksat asumiskulut eli sähkön,veden,vastikkeet yms kulut joka kuukausi niin huomaat että sinne se suurin osa tilistä meni. Siihen päälle jos vielä omistat auton jolla ajat töihin niin sitten voit unohtaa ravintoloissa käynnit ja matkustelut.

Ai, vuokralla asuminenko ei maksa?

Vuokralla asuminen on edullisempaa ja vuorkalla jos asut niin saat luultavasti asumistukea.

Vuokralla jos asut niin et maksa remontteja kun taas omistusasujana maksat remontit itse, miltä tuntuisi jos tulisi sellainen 10 000 euron putkiremppalasku? 

Luuletko, ettei putkiremppaa makseta vuokrassa? Kymppitonnin putkiremppaa ei yksikään asuntosijoittaja jätä "perimättä" vuokrissa. Laske myös huviksesi paljonko sinulla on 20 vuodessa mennyt vuokriin, eikä sinulla ole yhtään mitään. Vrt. 20 vuodessa velaton kämppä ja sen arvo x euroa kaupungista riippuen.

Vierailija
22/36 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

41% asunnosta oma, loput vielä pankin.

Otettiin laina, kun nettotulot olivat reilut 4000e, nykyisin vajaat 6000e. Lainanlyhennys 900e, asumiskulut n. 300e (sähkö, vesi, laaja kotivakuutus, kiinteistövero, polttopuut). Kuuden vuoden aikana remontoitu 16000 eurolla, eli reilu 200e/kk. Tuosta summasta puolet meni aurinkopaneeleihin, jotka maksavat itsensä takaisin sitä nopeammin, mitä enemmän energian hinta nousee.

Tykkään asua tässä meidän kodissa. En haluaisi vuokralle. Opiskellessa asuimme 60 neliön minikolmiossa, jossa vuokra ja vesi olivat hiukan päälle 700e. Ei enää, kiitos. Etenkin korona-aikana oli mahtavaa, että oli okt ja oma piha. Tänä vuonna olen erityisen onnellinen pihasta, jossa voin kasvattaa omat potut ja jonka puuta ja pensaat tuottavat meille talven mehut ja hillot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan (pk-seudulla), asuntoa maksettu nyt tasan 19v ja koti maksettu 2v sisällä.

Vierailija
24/36 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terkkuja omistusasunnosta Lontoon Kensingtonista. 

Vierailija
25/36 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on omistusasuja, joka saa asumistukea suuressa kaupungissa. Kiva saada Kelalta asumistukea omistusasuntoon.

Hulluutta tuollainen, koko asumistuki pitäisi lopettaa.

Vierailija
26/36 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on omistusasunnossa asuva... Voin sanoa että älä ota asuntolainaa ellet ole todella hyvätuloinen.

Kun lyhennät lainaa joka kuukausi ja maksat asumiskulut eli sähkön,veden,vastikkeet yms kulut joka kuukausi niin huomaat että sinne se suurin osa tilistä meni. Siihen päälle jos vielä omistat auton jolla ajat töihin niin sitten voit unohtaa ravintoloissa käynnit ja matkustelut.

Vuokralla asuminen on edullisempaa ja vuorkalla jos asut niin saat luultavasti asumistukea.

Vuokralla jos asut niin et maksa remontteja kun taas omistusasujana maksat remontit itse, miltä tuntuisi jos tulisi sellainen 10 000 euron putkiremppalasku? 

Sori mutta sinä olet typerä. Omistan kaksi sijoitusasuntoa ja vuokralaisilla tietysti maksatan kaikki asunnon kulut, myös rempat (vähitellen), lisäksi maksat minulle sijoituksestani voittoa.

Miten tyhmä oletkaan, voi hyvänen aika.

Vierailija
27/36 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistusasunnossa 23-vuotiaasta, velaton jo n. 35v, olen 67 v, eläkekotina nyt iso uusi rivarikolmio. En ole luuseri, en ole siis tarvinnut yhteiskunnan tukia. En arvosta luusereita enkä pidä heitä edes ihmisinä.

Vierailija
28/36 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velaton puolen millin kämppä Helsingin kantakaupungissa. Ja mökki Lapissa.

Vierailija
29/36 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilahtuisin. Edellisen asuntoni (kaksio) putkiremppalasku oli noin 40 000 euroa. Muuttaessani pois loppulaina toki jäi uudelle asukkaalle. 

Vierailija
30/36 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sponsored by Kela.

Vierailija
31/36 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okt, ei velkaa. Mutta kohta on, kun otetaan lisää lainaa remontteihin.

Vierailija
32/36 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

160 m2 ok talo. Sain ilmaiseksi eli perintönä. Teen jotain hanttihommia silloin tällöin, kun sattuu huvittamaan.

Vierailija
33/36 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistan koko Helsingin eikä ole yhtään vapaa-aikaa sen johdosta. Haaveilen pikkukaupunkielämästä, jonka nuorena hylkäsin.

Vierailija
34/36 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Suomessa peloitellaan noilla putkirempoilla? Mina asun isossa velattomassa 50 vuotta vanhassa talossa USAssa eika ole mitaan tarvetta putkia uusia. Mista aineesta ne suomalaiset putket on tehty?

Vierailija
35/36 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vuokrakämpissä on hyviä vuokralaisia. Kartuttavat mun omaisuutta ihan suitsait sukkelaa. Yksikin vuokralainen maksoi koko kun yksiön velan asuessaan kämpässä 10 vuotta. Olen vuokra-asujille ikuisesti kiitollinen ja tili pullottaa. Minulla on siis melko monta velatonta asuntoa, mutta itse asun arvaatteko missä? No tottakai vuokralla. En toki itselleni vaan lapselleni 👍🏼

Vierailija
36/36 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osakehuoneisto ei ole koskaan omistusasunto. "Omistaja" ei tosiaankaan omista asuntoa vaan on vain oikeutettu sen hallintaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi