Kuinka asuvat Suomessa todella hyvätuloiset tai varakkaat?
Oletko itse yksi heistä tai tiedätkö muuten vaan? Millaisen asunnon/asuntoja ja mistä valitsee sellainen, jolla se ei ole millään tavalla rahasta kiinni?
Kommentit (16)
Kulut Suome köyhimpiin tilaston mukaan!En tunne todella rikkaita.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on kokkareiden mukaan niin pienet tuloerot että Varissuon vuokrayksiö ja Westendin huvila ovat sama asia
Kokkarehullu bongattu!
He asuvat suurissa omakotitaloissa tai Helsingin keskustan arvokortteleissa.
Tiedän yhden suomalaisen pörssiyhtiön toisiksi suurimman omistajan ja hän asuu 80 luvun rivitalossa Espoon keskuksen lähellä. Tosin viettää Suomessa aikaa vain satunnaisesti kun hoitaa asioita ym. Muun ajan joko matkustelee tai asustaa loma-asunnoillaan Marbellassa ja Floridassa.
Eipä siihen ole mitään yhtä oikeaa vastausta.
Miljonäärituttavani muutti muutamia vuosia sitten valtavasta kivitalosta järvenrannalla, kaupunkineliöön.
Omistan miljoonaomaisuuden ja asun omistuskaksiossa. Melko uudessa sellaisessa. Muutan jossain vaiheessa omakotitaloon. Asun pääkaupunkiseudun ja muiden suurten kaupunkien ulkopuolella.
Miljonäärikavereillani on Eirassa iso kämppä. Toinen kaupunkiasunto eräässä pienessä viehättävässä kaupungissa ja mökki.
Asuvat piilopirtissä erämaassa keskellä korpea. Jotta lähettyvillä ei ole yhtäkään kateellista naapuria tai röyhkeää murtovarasta.
Hmm minä itse pidän +3000e/kk bruttopalkkaa saavia hyvätuloisina ja varakkaina pidän ihmisiä jotka saavat +4000e/kk bruttopalkkaa.
Veikkaan että hyvätuloiset ja varakkaat ihmiset asuvat omistusasunnoissa jotka ovat vähintään kaksioita ja ne asunnot ovat hyvällä paikalla. Monet hyvätuloiset saavat rahaa säästöön ja he kykenevät sijoittamaan rahaa osakkeisiin.
Jos taas puhutaan todella hyväpalkkaisista eli niitä joita suomessa on aika vähän eli niitä jotka saavat +10 000e/kk palkkaa tai muita tuloja niin he asuvat pääosin ulkomailla verotuksen takia ja heillä on kaupunkien keskustoissa kattohuoneistoja tai sitten kartanoita maaseudulla.
Tavallisena työntekijänä minä voin vain unelmoida kyseisistä asioista.
180 m2 Ullanlinnassa ja maapaikka Länsi-Suomessa. Mutta hyvätuloisuus ja varakkuus ovat hyvin suhteellisia käsitteitä.
Meille on tärkeintä nauttia elämästä, eikä kerätä turhaa omaisuutta. Mieluummin rahat kiinni arvoasuntoihin ja kiinteistöihin, kuin kerätä osakkeita tms.
Seuraavasta dipistä on kyllä tarkoitus ostaa pelimerkkejä.
: )
Westendistä pitäisi moisia löytyä.
Riippuu siitä mitä todella hyvätuloinen tarkoittaa? Minun osaston ylilääkäri asuu kerrostalossa Munkkivuorella, asunnon koosta en tiedä. Stalkkaan häntä facebookissa.
Vierailija kirjoitti:
Hmm minä itse pidän +3000e/kk bruttopalkkaa saavia hyvätuloisina ja varakkaina pidän ihmisiä jotka saavat +4000e/kk bruttopalkkaa.
Veikkaan että hyvätuloiset ja varakkaat ihmiset asuvat omistusasunnoissa jotka ovat vähintään kaksioita ja ne asunnot ovat hyvällä paikalla. Monet hyvätuloiset saavat rahaa säästöön ja he kykenevät sijoittamaan rahaa osakkeisiin.
Jos taas puhutaan todella hyväpalkkaisista eli niitä joita suomessa on aika vähän eli niitä jotka saavat +10 000e/kk palkkaa tai muita tuloja niin he asuvat pääosin ulkomailla verotuksen takia ja heillä on kaupunkien keskustoissa kattohuoneistoja tai sitten kartanoita maaseudulla.
3000-4000 euroa ansaitsevat ovat kyllä ihan tavallisia keskituloisia palkansaajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3000-4000 euroa ansaitsevat ovat kyllä ihan tavallisia keskituloisia palkansaajia.
Niin ja todella moni tienaa suomessa sen noin 2000-2500 euroa ja he pitävät taas 3000-4000 euroa tienaavia hyvätuloisina. Itse pidän myös 3000-4000 euroa ansaitsevia hyvätuloisina ja voin vain haaveilla tuollaisista ansioista.
Suomessa on kokkareiden mukaan niin pienet tuloerot että Varissuon vuokrayksiö ja Westendin huvila ovat sama asia