raskausviikkojen laskemisesta!
Mulla alkoi viimeiset kuukautiset 17. 9 sunnuntaina. Nyt raskausviikot olisivat 5+0. Ovulaation olisi pitänyt sitten olla 1.10. Mutta limoista ja oireista päätellen ovis oli vasta torstaina 5.10.
Positiivisen testin tein nyt torstaina ja selkeä plussa.
Pitäisikö mun nyt laskea raskausviikot siten ,että ne olisivat neljä päivää vähemmän eli 4+3.
Viime raskaudessa laskin viimeisistä menkoista ja ne piti paikkansa, mutta silloin en tiennyt mitään ovis oireista.
Vähän hankalasti selitin, mutta jos joku ymmärtää mitä tarkoitin ja viitsii vastata, niin olisi kiva. Lasketaanko aina viimeisistä menkoista, vaiko lisätäänkö ovisaikaan kaksi viikkoa?
Kommentit (2)
vaikka tiedän tarkalleen milloin ovis oli. siksi olinkin hämmästynyt kun np-ultrassa la ei muuttunut vaikka olin ihan varma et menis viikolla eteenpäin. erikoista on myös se et neuvolan tietsikka antoi la:ksi 20.4. vaikka kaikki nettilaskurit antavat 21.-26.4 riippuen laskenko menkoista vai oviksesta ja onko kierto 28 vai 31 päivää. kiertoni ei ole ikinä 28 vaan yli 31 pv ja senkin (ja ovistiedon) neuvolassa kerroin mut ne laskee jollain ihan omalla systeemillä... mutta kylläpä nuo sydänäänet kuului neuvolassa jo viikolla 9 (omien laskujen mukaan viikolla 8) joten ehkä se on sittenkin ihan oikeessa se neuvolan laskuri. mut oon kyllä jo henkisesti varautunu et yli menee. ja arviohan se la:kin on joten viikko pari sinne tänne. kyllä se vauva sieltä mahasta ulos tulee! onnellista odotusta sulle!
viimesistä menkoista.. ainakin mun tietääkseni.