Oudoin elokuva jonka olet katsonut/koettanut katsoa? Itse vastaan
"Perfektion" Netflixistä. Se piti olla kostotarina mutta sisälsi JUONIPALJASTUS-VAROITUS! Lesboseksiä ja housuun paskomista bussissa. Lopetin siihen bussikohtaukseen. Ihan hemmetin outo leffa.
Kommentit (310)
Vierailija kirjoitti:
Netflixissä on outoja elokuvia. Yhdessä nainen karkoitettiin autimaahan, siltä katkottiin jalat ja se veti sitten ympäriinsä skeittilaudalla sätkien :D Älkää kysykö nimeä.
Katsoin tämän eilen. The Bad Batch
Todella outo elokuva, joka jossain kohtaa vaikutti siltä, että juoni alkaa kehittymään. Mutta sitten elokuva vain loppui. Jäi hämmentynyt olo.
Vierailija kirjoitti:
Caligula. Enemmänkin sairas kuin outo. Hirvein näkemäni elokuva. Älkää katsoko. Siis ihan oikeasti: älkää.
Alkoi kiinnostaa :D Uskaltaisiko googlata...
Areenasta jo kadonnut Vivarium (2019), jossa on kunnon näyttelijät ja koukuttava, todella outo fiilis ja juoni. Lopulta halua oksentaa. Elokuvan jälkeen haluaa unohtaa.
Eikä tässä ole kyse mistään splatterista tai ki*utuselokuvasta, ja silti vaikutus on sellainen. Varoitan. Saat tästä migreenin ja pahan olon.
Vierailija kirjoitti:
Kubrikin Eyes Wide Shut on jo mainittu, mutta miten on 2001 Avaruusseikkailu? Sen nähneiltä on hauska kysyä, mitä siinä tapahtui. Kaikilla on aivan erilainen näkemys. Yhteistä kokemusta ei siis ole, paitsi niillä, joiden mielestä se on vain tylsä.
Minä aivan kehrään läpi Avaruusseikkailun, se on niin HYVÄ. Myös kirja. Se kutittelee aivojani niin monella tavalla. Siinä on, hyvä luoja, HAL. Koko elokuvan ajan yllättyy, että se on jo niin kauan sitten tehty. Sen kohtauksia ja ideoita näkee jatkuvasti kaikissa nykyajan scifi-elokuvissa ja muissa. Muutamia lemppareita
- flashback 60-luvulle tarrakenkäisten ja vauvanhattupäisten lentoemäntien myötä (suorastaan koomista muotia)
- käsittämättömän hieno pyörivä avaruusasemahimmeli, joka valssaa klassikon tahdissa ympäri
- HAL. Kaikki siihen liittyvä. Jos tekoäly pelottaa, katso tämä sen takia
- monoliitti. Se on mahtava
- hyppään alkupuolelle ja näen sen ihmisapinoiden kehityskohtauksen, kun urosapina keksii, että oksankarahkalla voi mätkiä muita päähän. Aseiden avulla apinat paukuttavat kilpailevaa heimoa ja sitten ne/he hyppivät riemuissaan rintalihaksiaan hakaten ja nuijia ilmaan heitellen. Arvatakaa kuinka usein just tämä kohtaus tulee mun mieleen, kun jotain aivan typerää kiistelyä ja "some räjähti" ja ollaan-kaikki-erimieltä-ja-huudetaan avauksia seuraa?
- loppu. Mitä tapahtuu? Mitä tapahtui? Tarkoittiko tämä sitä? Vai sittenkin, että..? Aah
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
David Lynchin "Inland Empire". Yritin kovasti ymmärtää, mutta yli hilseen meni niin kovasti ettei tukka edes hulmunnut.
David Lynch on hyvä tuottamaan mielenkiintoisia ja usein myös visuaalisesti upeita episodeja, mutta järjellisiä kokonaisuuksia hän ei saa aikaiseksi. Mutta kriitikot, elokuvatutkijat ja itseään muita älykkäämpinä pitävät taviskatsojat riemuitsevat, kun pääsevät "tulkitsemaan".
Ei tarvitse olla kriitikko tai asiantuntija, ei älykkö eikä fiksu, jos haluaa tulkita taideteosta. Se on sen taideteoksen ydin, että sitä tulkitaan. Ihan sama vaikka olisi muutama "suosittu teoria" tulkinasta a, b ja c sinä voit silti tehdä aivan omasi.
Alkakaa rohkeasti tulkita niitä vaikka ensin hiljaa omassa mielessä. Jos jostain abstraktista teoksesta tulee mieleen jotain mielenkiintoista, hienoa! Se on herättänyt sinussa jotain, mikä olisi voinut herätä VAIN sinussa.
Ei varmasti ole oudoin, mutta aika omituiset vibat sain katsottuani Robert tappajanukke elokuvia. Kolme niistä olen jo katsonut ja tuorein niistä on vielä näkemättä.
Ne on niin sydämmellä tehtyjä niin pienen budjetin elokuvia. Varsinkin niistä Robert and the Toymaker -elokuva on ihastuttava mielestäni.
Jos kiinnostaa niin netflixissä nämä leffat ovat.
Aika hämmentävää oli katsoa elokuvaa, jossa Batmania vastassa on Viiltäjä Jack. Mikäs se nimi olikaan... ... Batman: Gotham by Gaslight
(Animaatio elokuva)
Son of the Mask
Alkuperäinen Mask on hyvä, mutta tämä Mask elokuva oli jotain hämmentävää ja niin typerää.
Tässä elokuvassa ei ollut oikein rytmitajua, mutta katsoin loppuun asti kaikkien hämmentävien juttujen takia.
Toinen samantason teos on Blues Brothers 2000.
Sitä mä en edes jaksanut katsoa alkua pidemmälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yle Areenan Lubster -Hummeri oli TODELLA omituinen, mutta omituisuudessaan hauska ja kieroutuneen mielenkiintoinen. Hyvät näyttelijät.
Anteeksi, Lobster siis. Ovatko muut nähneet? Mitä tykkäsitte?
Pidin käsikirjoituksen nerokkuudesta ja outoudesta erittäin paljon. Samoin ohjauksesta sekä näyttelijätyöstä. Tuo on elokuva joka on parhaimmillaan ensimmäisellä kerralla katsottaessa, kuten esim. Gone Girl. Ihmisille jotka eivät ole tuota katsoneet, suosittelen, mutta keskittykää kunnolla sen katsomiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Swiss Army Man
Oli kyllä typerä leffa. Käsittämätöntä, että Daniel Radcliffe suostunut moiseen
Ilmeisesti tuotanto ei tässä vaivautunut vilkaisemaan lopputulosta.
Meni melkein Potterit pilalle, kun näin tämän. Niin huono!
Tätä samaa kategoriaa on Radcliffen leffa nimeltä Horns, jossa päähenkilölle kasvaa pirunsarvet päähän.
Rubber, ei ehkä oudoin mutta :D
Batman vs. Teenage Mutant Ninja Turtles
Varmasti on hämmentävämpi kuin Batman ja viiltäjä Jack elokuva.
Men pääsi uutena listalle. Metaforista kauhua naisen kokiessa syyllisyyttä ex-miehen itsemurhasta.
Vierailija kirjoitti:
Men pääsi uutena listalle. Metaforista kauhua naisen kokiessa syyllisyyttä ex-miehen itsemurhasta.
Se ei ole uutena tällä listalla, sillä mä mainitsin sen toisella sivulla monien muiden elokuvien joukossa. Ei ollut mitenkään helposti tulkitsevissa oleva elokuva. Mä olin ihan hämilläni siitä tussu kohtauksesta, että mitä se oli olevinaan. Mä olen vähän pohtinut, että oliko ne kaikki jutut fyysisiä haamuja?
Imaginaerum
Ei mielestäni vaikuta elokuvalta tuo, vaan taideteokselta. Eihän siinä ollut juonta ja kummalliset liikkumiset kohtauksesta toiseen siinä on. Itselleni se näytti että se on silmille tehty taideteos. Olihan siinä jotain pientä juonen kulkua, mutta juoni siinä ei kanna alkua pidemmälle.
Ainaskin se oli jotain erilaista silmilleni.
David Lynch on hyvä tuottamaan mielenkiintoisia ja usein myös visuaalisesti upeita episodeja, mutta järjellisiä kokonaisuuksia hän ei saa aikaiseksi. Mutta kriitikot, elokuvatutkijat ja itseään muita älykkäämpinä pitävät taviskatsojat riemuitsevat, kun pääsevät "tulkitsemaan".[/quote]
Voipi olla juu. En tajunnut Twin Peaksin viimeisimmästä kaudesta ihan niin mitään.
Cabin in the Woods on ihan tarkoituksella tehty outo elokuva, kun sen slogan on "Luulet tietäväsi, kuinka tarina jatkuu, mutta tällä kertaa kaikki onkin toisin."
Itselleni ainaskin oli hämmentävä elokuva kokemus.
Machete Kills
Odotin elokuvalta samanlaista ilmettä mitä ykkönen oli, mutta tässä oli ihan överi meininkiä kaikin puolin. Jäi tosi epämääräinen olo, että pidinkö tästä elokuvasta. Onkohan edes tulossa sitä Machete avaruudessa elokuvaa, kun elokuva näytti sellaista mainostavan?
Mielestäni enemmän taiteellinen kuin outo. Plus upea soundtrack.