Suosittele jotain elokuvaa!
Olen sairaslomalla, enkä seuraa sarjoja.
Pidän historiallisista, aasialaisista, fantasiaelokuvista. Toimintaleffoista, komedioista tai romanttisista elokuvista en välitä. Poikkeukset tekee oikeasti kauniit romanttiset elokuvat (yleensä nämä ovat olleet korealaisia tai japanilaisia romanttisia draamoja) ja jonkinlainen toiminta (esim sotakohtaukset historiallisissa tai toiminta fantasiaelokuvissa on ok).
Pidän erityisesti henkilökuvauksista ihmisistä, joilla on joku intohimo elämässään tai jotain, missä he ovat taitavia. Viime aikojen esimerkkeinä Tolkien ja The Last Vermeer.
Viimeksi katsoin ties kuinka monetta kertaa Geishan muistelmat.
Väkivallalla ja se ksillä mässäily ei kiinnosta. Toisaalta taas Battle Royale kuuluu yksiin lempielokuvistani, mutta etenkin kirjan luettuani siinä on paljon muutakin sisältöä.
Rankatkin aiheet ovat ok (esim Unelmien sielunmessu).
Kauhukaan genrenä ei kiinnosta. Joitakin hyviä olen nähnyt, esim Midsommar.
Kommentit (31)
Drive my car. On japanilainen ja kestää 3 tuntia. Toivottavasti pidät myös Saabeista.
Vierailija kirjoitti:
Schindlerin lista.
Ei pysty katselemaan Ralph Fiennesiä. Menee nuppi sekaisin💔
Kiitos ehdotuksista!
Winter's Bone ja Mishima menee ehdottomasti listalle.
Schindlerin listan olen nähnyt. Samaten saman aihepiirin Poika raidallisessta pyjamassa ja La vita è bella. Hienoja elokuvia, vaikkakin niin kamalia.
- ap
The Imitation Game sopii parhaiten kuvaukseesi minkä tyylisistä elokuvista pidät. Toteen perustuva ja todella surullinen ihmiskohtalu hänellä:(
Nowhere Boy on hyvä. Kertoo John Lennonin nuoruudesta ennen Beatlesiä. Vanhempiensa hylkäämänä ja tätinsä kasvattamana.
Sitten pari ihan fiktiivistä leffaa mihin törmäsin yle areenassa mutta ovat katsomisen arvoisia niin Ideal Home ja The Only Living Boy In New York.
Kiitos sesti Areena elokuvasuosituksista!
Parasite! Taitaa olla vielä Areenassa.
-eri
Kulkurin Valssi, iki-ihana maailman paras näyttelijä ja komein Tauno Palo👍
Fight Club. Ajatuksia herättävä elokuva eikä toimintaa ole nimeksikään.
Fantasiagenren puolelta Willow - suuri seikkailu. Aivan ihana tarina ryyditettynä loistavilla näyttelijöillä.
Yön kirkkain tähti ja Creation.
Molemmissa on kyllä romantiikkaakin mutta ovat historiallisia elokuvia oikeista ihmisistä 1800-luvulta. Toinen kertoo runoilija John Keatsistä ja toinen Charles Darwinista.
Deppie does anal II.