17v pojalla ei vieläkään rintakarvoja, voiko olla testosteronivaje?
En ole puhunut asiasta vielä pojalle mutta mietin että kannattaisiko jo pyytää käymään lääkärissä jos olisi jotain mieshormonin puutetta aiheuttavaa ongelmaa? Rintansa on vielä naisellisen sileä, kuin pikkupojalla. Kellään kokemuksia samasta?
Kommentit (28)
En usko että testosteronivaje. Kannattaisikohan ottaa syöpä-ja reumakokeet?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole meidänkään eikä tosin myöskään isällään, joten normimeininki.
Siis onko tuo isä joku teini vielä?
Pelkästään tuon perusteella ei voi mitään päätellä. Millainen poika muuten on ja minkälaista hänen kehityksensä?
Ajatelkaa: On olemassa naisia, joilla ei tosiaan edes kasva vaginakarvat.
Rintakarvat kasvavat vasta kun saa pillua.
Ajeleeko karvansa? Voi olla kaapissakin ja siksi ajelee.
Aloin seurustelemaan mieheni kanssa 21-vuotiaana. Hänellä oli silloin kaksi rintakarvaa. Nyt 35 vuotta myöhemmin niitä on niin paljon, ettei laskussa pysy perillä.
On kumma. Äidillä ja isällä on tuuheat rinta ja perskarvat, mutta teini on jotenkin kehittymätön.
Mun 35-vuotiaalla miehellä ei ole rintakarvoja. Ei ole koskaan ollut. Eikä selkäkarvoja.
Ylläripaljastus: miehetkin on yksilöitä!
Ei tainnut itselläkään olla vielä tuossa iässä, mutta silti nyt kolmekymppisenä menisin gorillasta.
Jos nopea pituuskasvu on ohi ja kivekset ja terska suurentuneet niin ei ole testosteronivajetta. Ehkä hän ei ole saanut niin paljoa karhun geenejä.
Friedrich Nietzsche: Naiset ovat ihan neitejä, eihän niillä kasva edes kunnon viiksiä.
Voi voi voi, kaikille ei kasva rintakarvoja koskaan. Yksilöllistä on karvankasvu.
Kiinnostavampaa on se onko genitaalialueet kehittyneet, kutsuntatarkistuksessa viimeistään asia selviää. Jos nuoren kehitys huolettaa on syytä jo nyt varata aika lääkäriin.
Miehellä alko kasvamaan rintakarvat vasta 40v. jälkeen. Nyt on jo tasainen matto... Ihan normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Mun 35-vuotiaalla miehellä ei ole rintakarvoja. Ei ole koskaan ollut. Eikä selkäkarvoja.
Ylläripaljastus: miehetkin on yksilöitä!
Ensinnäkin tää. Saatana kun täällä naiset pakottaa miehiä muottiin, vaikka miehet ei saa edes toivoa että naisella olisi kauniisti laitetut hiukset.
Toiseksi, rintakarvat kasvaa viimeisenä, jossain 20-30 välillä. Itselläni ei ole mitään isoa puskaa, mutta tissien välissä on jonkinlainen karvakerros. Muistaakseni se tuuheutui joskus 25 ellei 27v tienoilla.
Ite 34 ei mulla kasva rinnassa tai selässä karvoja. Nännien ympärillä vähän niin ne ajan pois.
Mulla on vain nännien ympärillä karvoja.
M
Ei ole meidänkään eikä tosin myöskään isällään, joten normimeininki.