Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yritin ostaa Lidlistä laatikollisen spagettia (12 pussia) kun se on siellä ylivoimaisesti edullisinta, niin kassa

Vierailija
21.07.2022 |

Ei myynyt. Tuotteet on tarkoitettu kuulemma yksityisille asiakkaille, eikä jälleenmyyntiin.
Kysyin, kuinka monta myy, sain vastauksen että 3.

Eli nyt on sitten spagetissakin ostorajoitus päällä.

Kommentit (191)

Vierailija
121/191 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmuus varastoja kannattaa alkaa hankkimaan, mutta vielä niitä ehtii hankkimaan useamman viikon kuluessa. Jos yrität ensi keväänä ostaa tyhjiltä hyllyiltä varmuusvarastoja, niin saat maksaa moninkertaisesti lisäksi voi olla ettet saa niitä tuotteita joita tarvitset.

Ostin tapani mukaan muutaman paketin sokeria Prismasta, kun on säilöntäaika ja kaikkea, ja kotona aloin järjestellä niitä hyllyyn. Hmmm. 17 kiloa tavallista sokeria, 3 kiloa hillosokeria. Nämä ehkä riittävät täksi syksyksi?

Tuosta sitten innostuin ja kävin läpi hyllyjä muutenkin. Suolaa on 5 kg, paketti ruokasuolaa, kolme pakettia karkeaa merisuolaa ja yksi paketti hienoa merisuolaa. Sitten on melkein kilo ruokasuolaa kaapissa käytössä, ja pari paketillista myllysuolaa. Mä luulen, ettei mun tarvitse suolaakaan välttämättä ostaa, ellei tule todella hyvää tarjousta. Teen kyllä syksyllä suolasieniä, mutta en noin suurta määrää.

Pastaa aloitin laskemaan, tuota pahamaineista spagettia näyttää olevan melkein 15kg (yksi oli vajaa paketti, mikä on kummallista, kun keitän paketillisen kerrallaan). Sitten oli muutama kilon paketteja erilaisia pastoja (fusilli, pikamakaroni) ja muutama erikoisempi, esim. chilipastaa. Ei nyt ensi viikolla lopu pastakaan kesken.

Riisiä - viisi kiloa puuroriisiä (koska Tokmanni myi ne -30% vaikka päiväystä on joulun yli) ja neljä kiloa parboiled-riisiä. Yksi paketillinen risottoriisiä. Jaa'a, varmaan pärjätään pari viikkoa?

No ruokaöljy, sehän oli se yksi. Viisi litraa, tosin siitä on 1,5l evv oliiviöljyä, jota ei kyllä kannata paistamiseen tuhlata, toi on niin hyvää, että sitä voisi juoda pullosta suoraan.

Vessapaperi? Ostin sellaisen isomman paketin, kun muistelin, että avasin alkuviikosta sen edellisen. Joo. Olin sitten jo ostanut sellaisen valmiiksi, eli nyt on melkein kolme täyttä pakettia vessapaperia.

En ole viime aikoina käynyt kaupassa ostoslistan kanssa.

Täytynee alkaa taas käyttää listaa.

Ihanaa, toinen samanmoinen listaton täällä!

On jauhoja n 30 kiloa, pastaa ehkä 50 kiloa, riisiä 30 kiloa, papuja 20 kiloa, tonnikalaa purkkitolkulla jne.

Tietysti lääkkeitä, kynttilöitä, pattereita, hygieniatuotteita, siivoustarvikkeita, paitoja, housuja, sukkia, kenkiä, kaikkea mitä tarvita saattaa. Jopa tupakkaa, vaikka en polta. Vaihdon välineeksi.

Tämä on elämäntapa. Varmuusvarasto on syntynyt pikkuhiljaa. Mitään hyllyä en ole tyhjentänyt.

Hauska tavata!

Aivan, aina jätän hyllyyn muillekin tavaraa (paitsi jos siellä nyt on vain se yksi maito, jonka tarvitsen). Kotivara kiertää meillä, ei ole vielä jäänyt mikään nurkkiin pyörimään - lukuunottamatta niitä halavatun säilykenötköttejä, jotka puoliso osti koronan alkupäivinä paniikissa "jos ruoka loppuu". Meillä EI syödä nötköttiä, ei edes puoliso. Olen ne viisi purkkia kohta syöttänyt väkisin hänelle satunnaisin väliajoin - meille EI ostetan mitään ruokaa, jos sitä ei syödä.

Sama mentaliteetti. Ei osteta tavaraa, mitä ei käytetä. Kaikki kietää varaston kautta. Jos käytän varastosta ketsupin, ostan uuden tilalle. Mahdollisimman pitkällä päiväyksellä toki. Mutta kasvatan vielä varmuusvarastoani, siksi ostan reilusti yli tämänhetkisen tarpeen.

Meillä syödään tarvittaessa mitä vain, paitsi simpukoita. Niitä en ole varastoinut.

Vierailija
122/191 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan toi että 3 per henkilö? Ollaan nimittäin nelihenkisenä perheenä asioitu usein Lidlissä niin, että ostetaan esim spagettia joku 9-14 pakettia kerralla, eikä kassa ole kieltänyt :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/191 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime viikolla ostin Lidlista spagettia 10 pakettia (=10kg), 0,89€. Oli mukana kaksi teinipoikaa, enkä siis ostanut koko laatikollista, vaan ladoin ne paketit irtonaisina siihen hihnalle. Ei tullut mittään sanomista.

Prisman x'tra spagetti maksoi viime kesänä 0,39€, nousi syksyllä 0,49€, sitten 0,69€ ja keväällä oli jo 0,89€ (samaan aikaan kuin Citymarketissa ja Lidlissäkin). Kesällä nousi sitten jo 1,09€. Mulla on ollut tapana ostaa monta pakettia kerralla, kun on tosiaan neljä teiniä kotona syömässä, se on kilo spagettia kymmenen litran kattilaan kiehumaan...

Joo, mä tiedän, tuo ei ole mitään laadukasta pastaa - mutta oikeasti, kun tekee ruokaa suurtalousmenekillä, niin saa luvan kelvata!

Lidlin ja Prisman tomaattimurskat maksoivat ainakin maanantaina vielä 0,24€/purkki.

Ei se ole tomaattimurskaa, vaan puoliksi tomaattimurskaa ja puoliksi tomaattimehua.

60% tomaattia/40% tomaattimehua, eli ei nyt ihan puolet ja puolet. Mutta silti kaksi purkillistakin tulee halvemmaksi kuin se seuraavaksi halvin (Prismassa 390g eli pienempi paketti yrttitomaattimurskaa 0,77€). Lidlin hintoja ei ole saatavilla netissä, joten en pysty laittamaan vertailua.

Kaikki kaupat pitäisi velvoittaa laittamaan hintansa nettiin.

Tokmannilla on netissä. Maininnalla että myymälähinta saattaa poiketa verkkokaupan hinnoista ja todellakin poikkeaa ainakin oriveden tokmannilla.

Erehdyin ostamaan viimeisimmän muumimukin sieltä kun mukia tarvitsin ja hinta 21,95, nyt tuli mainos missä kyseisen mukin hinta 17,95 ja mainoksen normaalihinta mikä mainittiin 19,95. orivedellä muutenkin suuri osa euron tai pari verkossa mainittua kallimpia.

Vierailija
124/191 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syytti sinua siis jälleenmyynnistä?!?

No, harvoinpa yksityistalous on niin valtava, että tarvitaan tuommoisia määriä.

Kolme teiniä tekee kilosta spaghettia selvää kerralla.

Kuivasta spaghettikilosta? Mahtaa olla kehopositiivisia teinejä.

Meillä on neljä teiniä, ja keitän kilon (kuivapaino) spagettia kerralla. Siitä saattaa jäädä yksi annos seuraavalle päivälle jonkun teinin välipalaksi. Ovat hyvinkin kehopositiivisia, kaikilla on ihan fyysinen keho. Painoindeksit huitelee siinä 16,5 ja 20 välillä, että voisivat ottaa vähän lisääkin sitä spagettia, ja halpistomaattimurskasta ja tarjousjauhelihasta tehtyä kastiketta. Ja -50% leipää särpimeksi, halvimman kermajuuston kera.

Mä olen se inhottava "hamstraaja" kaupassa, mun kärryssäni voi hyvinkin olla 10kg spagettia, neljä 15 munan rasiaa kananmunia, kaikki punalappuset maidot ja -50% ruisleivät.  Ostan suurempia määriä silloin, kun en ole kiireellä kaupassa. Silloin on aikaa kerätä tavaraa, itsepalvelukassalla odotella myyjää kuittaamaan alennustuotteet ja pakkaamaan ihan rauhassa tavarat kasseihin. Ja kärrätä ne autoon - ja etenkin sitten hyllyttää ne oikeille paikoille kotona. Jos olen tavanomaisella ostosreissulla, juoksen puolijuoksua kaupan läpi ja lennossa kerään tavarat, ja silloin en viitsi käyttää aikaa sitten tuohon varastonkasvattamiseen.

Ei taida ruoan terveellisyys kiinnostaa, tulee kostautumaan tulevaisuudessa.

Vierailija
125/191 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmuus varastoja kannattaa alkaa hankkimaan, mutta vielä niitä ehtii hankkimaan useamman viikon kuluessa. Jos yrität ensi keväänä ostaa tyhjiltä hyllyiltä varmuusvarastoja, niin saat maksaa moninkertaisesti lisäksi voi olla ettet saa niitä tuotteita joita tarvitset.

Ostin tapani mukaan muutaman paketin sokeria Prismasta, kun on säilöntäaika ja kaikkea, ja kotona aloin järjestellä niitä hyllyyn. Hmmm. 17 kiloa tavallista sokeria, 3 kiloa hillosokeria. Nämä ehkä riittävät täksi syksyksi?

Tuosta sitten innostuin ja kävin läpi hyllyjä muutenkin. Suolaa on 5 kg, paketti ruokasuolaa, kolme pakettia karkeaa merisuolaa ja yksi paketti hienoa merisuolaa. Sitten on melkein kilo ruokasuolaa kaapissa käytössä, ja pari paketillista myllysuolaa. Mä luulen, ettei mun tarvitse suolaakaan välttämättä ostaa, ellei tule todella hyvää tarjousta. Teen kyllä syksyllä suolasieniä, mutta en noin suurta määrää.

Pastaa aloitin laskemaan, tuota pahamaineista spagettia näyttää olevan melkein 15kg (yksi oli vajaa paketti, mikä on kummallista, kun keitän paketillisen kerrallaan). Sitten oli muutama kilon paketteja erilaisia pastoja (fusilli, pikamakaroni) ja muutama erikoisempi, esim. chilipastaa. Ei nyt ensi viikolla lopu pastakaan kesken.

Riisiä - viisi kiloa puuroriisiä (koska Tokmanni myi ne -30% vaikka päiväystä on joulun yli) ja neljä kiloa parboiled-riisiä. Yksi paketillinen risottoriisiä. Jaa'a, varmaan pärjätään pari viikkoa?

No ruokaöljy, sehän oli se yksi. Viisi litraa, tosin siitä on 1,5l evv oliiviöljyä, jota ei kyllä kannata paistamiseen tuhlata, toi on niin hyvää, että sitä voisi juoda pullosta suoraan.

Vessapaperi? Ostin sellaisen isomman paketin, kun muistelin, että avasin alkuviikosta sen edellisen. Joo. Olin sitten jo ostanut sellaisen valmiiksi, eli nyt on melkein kolme täyttä pakettia vessapaperia.

On jauhoja n 30 kiloa, pastaa ehkä 50 kiloa, riisiä 30 kiloa, papuja 20 kiloa, tonnikalaa purkkitolkulla jne.

Tietysti lääkkeitä, kynttilöitä, pattereita, hygieniatuotteita, siivoustarvikkeita, paitoja, housuja, sukkia, kenkiä, kaikkea mitä tarvita saattaa. Jopa tupakkaa, vaikka en polta. Vaihdon välineeksi.

Tämä on elämäntapa. Varmuusvarasto on syntynyt pikkuhiljaa. Mitään hyllyä en ole tyhjentänyt.

Tuossahan ehtii jo moni tuote menemään vanhaksi, ei ihan normaalilta kuulosta tommonen hamstraaminen

Ottaisitko mielummin tyhjät hyllyt vai vanhentuneet -parasta ennen- tuotteet?

Vierailija
126/191 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on neljä teiniä, ja keitän kilon (kuivapaino) spagettia kerralla. Siitä saattaa jäädä yksi annos seuraavalle päivälle jonkun teinin välipalaksi. Ovat hyvinkin kehopositiivisia, kaikilla on ihan fyysinen keho. Painoindeksit huitelee siinä 16,5 ja 20 välillä, että voisivat ottaa vähän lisääkin sitä spagettia, ja halpistomaattimurskasta ja tarjousjauhelihasta tehtyä kastiketta. Ja -50% leipää särpimeksi, halvimman kermajuuston kera.

Mä olen se inhottava "hamstraaja" kaupassa, mun kärryssäni voi hyvinkin olla 10kg spagettia, neljä 15 munan rasiaa kananmunia, kaikki punalappuset maidot ja -50% ruisleivät.  Ostan suurempia määriä silloin, kun en ole kiireellä kaupassa. Silloin on aikaa kerätä tavaraa, itsepalvelukassalla odotella myyjää kuittaamaan alennustuotteet ja pakkaamaan ihan rauhassa tavarat kasseihin. Ja kärrätä ne autoon - ja etenkin sitten hyllyttää ne oikeille paikoille kotona. Jos olen tavanomaisella ostosreissulla, juoksen puolijuoksua kaupan läpi ja lennossa kerään tavarat, ja silloin en viitsi käyttää aikaa sitten tuohon varastonkasvattamiseen.

Meillä on varastoitu juuri noita hyvin säilyviä tuotteita ja ostetaan sitten tuoreita kasviksia/marjoja jne normaalisti kaupasta.

Toki meillä on varastoitu mm quinoaa, linssejä, papuja, oliiveja ym superruokaa, jota nyt ei epäterveelliseksi voi haukkua kukaan.

Vierailija
127/191 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spagettia, spagettia, spagettia. Eikö muuta raportoitavaa ole, kuin jonkun maailman epäterveellisimman jauhomössön ostamisrituaaleista. Ei ole ihme, että suomalaiset kohta pakahtuu ylipainoihinsa, kun ruokalista on tuota mitä on.

Vierailija
128/191 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossahan ehtii jo moni tuote menemään vanhaksi, ei ihan normaalilta kuulosta tommonen hamstraaminen

Ottaisitko mielummin tyhjät hyllyt vai vanhentuneet -parasta ennen- tuotteet?

Niinpä. Kyllä sitä henkensä pitimeksi syö vaikka hieman päiväykseltään vanhentunutta mutta kelvollista verrattuna siihen, ettei olisi mitään syömistä.

Ja kun viksusti kierrättää varastoa, niin ei niin hirveästi vanhentuneitakaan tarvitse syödä

Vierailija
129/191 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnustan, että pastan osalta syömme raffinoitua kamaa. Se on häpeällistä, mutta sori vaan, ei oikeasti ole kanttia maksaa kolmin-nelinkertaista hintaa.

Muutoin ruokamme on ihan keskivertoterveellistä. Jokainen teini vetää päivässä sen puoli kiloa kasviksia (tomaattimurska lasketaan siihen, samoin siinä kastikkeessa olevat raastetut porkkanat, punajuuret, kurpitsa, pinaattisilppu). Näin kesäaikaan se on helpompaa, kun voi iskeä pöytään pari litraa mansikoita kasvimaalta, että syökää tosta, ja kohta alkaa hernekausikin. Ruoka on aika lailla itsetehtyä, ja kasvikset suurimmaksi osaksi itsekasvatettuja näin kesäaikana.

Nämä kotivaraostokset nyt sattuvat kohdistumaan juuri näihin pitkään säilyviin bulkkituotteisiin, ja siksi tässä ketjussa nimenomaan otin esille tuon spagettimäärän, mitä meillä menee. Ihan samoin jos keitän perunoita, niin en niitä kolmen litran kattilassa pysty keittämään. Perunamuussiin menee aika monta(kymmentä) perunaa, ja soppakattilalliseekin menee enemmän kuin viisi(toista). On ihan kiikunkaakun, että pitäisikö hernekeitto keittää kilosta herneitä, kun nyt siitä ei jää enää seuraaville päiville. Kaalilaatikon teen sellaiseen Ikean suurimpaan lasivuokaan (ohra- tai ruissuurimoista), eikä sitä ole koskaan vanhaksi mennyt, ennenkuin on syöty pois.

Vierailija
130/191 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässäpä uusi näkökulma asiaan.

Vierailija
131/191 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin seinällä on kyllä mainittu, että eivät myy tukkumääriä.

Vierailija
132/191 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko 12 pussia spagettia sinusta tukkumäärä?

Vierailija
133/191 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näemmä on Lidlistä kiinni tai kassasta.

Mä haen kerran kuussa duuniin Lidlistä pari lavaa maitoa, jauhoja 10 pussia, lava tomaattimurskaa, laatikko pastaa yms.

Pyöritän pientä lounaskahvilaa palvelutalossa. Näin olen tehnyt viisi vuotta, eikä koskaan ole tullut sanomista.

Vierailija
134/191 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lidlille taitaa olla, siksi niiltä tarjoustuotteet niin usein loppuukin.

Vierailija
135/191 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän perheessä tuo 12 pakettia kestäisi ainakin pari vuotta, joten kyllä. Meitä siis kaksi aikuista ja kaksi pikkukoululaista.

Vierailija
136/191 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Tukustakin ostaisin vaan yhden laatikollisen. Se riittää pitkään. Eihän sitä spagettiakaan viikottain mätetä.

Jos spagettipussi on n. 400 grammasia. Mulla niitä menisi 2 kerrallaan, eli kuuteen kertaan. Niin tuo määrä riittää 3-4 kuukaudelle.

Tukussa en käy, koska Lidlistä saa edullisemmin.

Lounaspaikka keittäjä

Vierailija
137/191 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hamstraajat inhottaa.

Miksi? Mitä pahaa on ostaa etukäteen säilyviä ruokatarvikkeita? Ei kaikki käy kaupassa päivittäin.

Kukaan ei tarvitse 12 kiloa spagettia kerralla, saati 20 kuten joku kehui täällä ostaneensa. Pahennatte vaan tilannetta ja saatte aikaan nämä ostorajoitukset hamstrauksellanne.

Vierailija
138/191 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei tarvitse 12 kiloa spagettia kerralla, saati 20 kuten joku kehui täällä ostaneensa. Pahennatte vaan tilannetta ja saatte aikaan nämä ostorajoitukset hamstrauksellanne.

Kyllä joki voi tarvira.

Vierailija
139/191 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin kauppias, niin haluaisin myydä mahdollisimman paljon tavaraa, jotta saisin mahdollisimman suuren tuoton?

Halpa spagetti ei taida tuottaa riittävästi, että myy 12 pakettia yhdelle satunnaiselle kävijälle ja ei oota muille asiakkaille, jotka ostaa muutakin ja käy esim. viikoittain, mutta saattavat siirtyä toiseen kauppaan, kun eivät saa ostettua haluamiaan tuotteita.

Vierailija
140/191 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostokortit voi olla todellisuutta vielä tämän vuosikymmenen aikana. Saamme kortit joihin kirjautuu ostomäärät tai nykyisiinbetkortteihin liitetään tämä ja ilman korttia ei saa ostaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi