Pään tai kaulan takia tehohoitoon joutuvista nuorista miehistä kaksi kolmesta joutuu teholle sen takia, että hampaat ovat huonossa kunnossa
Aika hurjaa, onko terveydenhuolto jo näin huonossa jamassa? Ne Kruunuvuorensillan rahat voisi laittaa terveydenhiuollon parantamiseen.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Poikia ei kiinnosta varmaankaan hammasterveys.
Kuitenkin se hampaiden kunto on ensisijaisesti kiinni omista toimista, hammashoito voi vain korjata jo tehtyjä mokia ja neuvoa jatkossa itse ennaltaehkäisemään uusia ongelmia.
Miten sitten nuoret miehet saisi huolehtimaan hampaistaan paremmin? Erittäin hyvä ja merkittävä kysymys.
Hammasvälien puhdistukseen pitäisi muutenkin panostaa enemmän, se vähentäisi varmasti hurjasti ientulehduksia ja siten kaikenlaisia sydän- ja verisuonijuttuja, aivoinfarkteja ym.
Näinpä.
Ei auta mitään vaikka hammashoito olisi täysin ilmaista, hyvin suuri porukka ei sinne sittenkään hakeutuisi.
Olen itse kolmekymppinen, ja tunnen useamman miehen, jolla hampaat ovat todella heikossa kunnossa. Siinä missä naisiltakin on poistettu hampaita, nämä nyt sentään pesevät niitä suht säännöllisesti ja kehtaavat hymyillä. Miehistä osa on pilannut hampaansa energiajuomilla, osa pelkää hammaslääkäriä.
Jotenkin hassu tunne kun itseltäni puuttuu paljon hampaita, mutta edessä olevia on "vain" paikkailtu vähän, ja hammaslääkärit sanovat usein "oi miten nätit etuhampaat, onpa hyvässä kunnossa!". :D Että mikä se standardi sitten on..?
Riittäisi kyllä, mutta ei kelpaa. Naiset ottavat mieluummin nuuskaajan, joka pesee hampaat kerran viikossa ja käy hammaslääkärissä vain jos kipu on sietämätöntä.