Tiesithän, että mainoskulut lisätään tuotteen hintaan?
Kun ostat paljon ja monessa eri mediassa mainostetun tuotteen tai palvelun, maksat aina enemmän. Esimerkiksi kotimainen Biozell-tuotesarja on niin laadukas, että se myy itse itsensä. Ei mainoskuluja enää moneen vuosikymmeneen!
.
Entäpä sitten VitaEpro, jota mainostetaan joka paikassa? Kova hinta on tuotteella ja vain siksi, että sitä mainostetaan niin massiivisesti. Saman tai paremman saa halvemmallakin lähimmästä apteekista tai jopa marketista.
.
Tämä kannattaa mjuistaa, kun kaupassa silmät osuvat mainoksesta tuttuun tuotteeseen :)
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Aika mustavalkoinen ajattelutapa. Tuotteen X mainoskuluja voidaan myös periä tuotteen Y hinnassa.
Meinaatko, että kun kosmetiikkafirma alkaa mainostaa isolla volyymillä uutta ripsiväriään se nostaa sen takia muiden meikkituotteidensa hintoja? Vaikea uskoa.
Näinhän se usein on. Joku VitaEpro on hyvä esimerkki, jos katsoo mitä se sisältää ja hommaa vastaavat ravintolisät ilman brändäystä ja mainontaa saa varmaan murto-osan hinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika mustavalkoinen ajattelutapa. Tuotteen X mainoskuluja voidaan myös periä tuotteen Y hinnassa.
Meinaatko, että kun kosmetiikkafirma alkaa mainostaa isolla volyymillä uutta ripsiväriään se nostaa sen takia muiden meikkituotteidensa hintoja? Vaikea uskoa.
Miksi ei? Kyllähän uutuustuotetta mainostamalla myös samalla brändätään koko yhtiötä ja sen olemassaolevia tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika mustavalkoinen ajattelutapa. Tuotteen X mainoskuluja voidaan myös periä tuotteen Y hinnassa.
Meinaatko, että kun kosmetiikkafirma alkaa mainostaa isolla volyymillä uutta ripsiväriään se nostaa sen takia muiden meikkituotteidensa hintoja? Vaikea uskoa.
Eikö amiksessa opetettu markkinointia? 😂
Olet yksinkertainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika mustavalkoinen ajattelutapa. Tuotteen X mainoskuluja voidaan myös periä tuotteen Y hinnassa.
Meinaatko, että kun kosmetiikkafirma alkaa mainostaa isolla volyymillä uutta ripsiväriään se nostaa sen takia muiden meikkituotteidensa hintoja? Vaikea uskoa.
Luultavasti tekee juuri näin, koska ne mainosmenot pitää maksaa ennen kuin mainostettu tuote alkaa tuottaa myyntituloja, ellei firmalla ole kassassa rahaa valmiksi ja nykyäänhän ei ole.
Tietenkin mainostaminen nostaa tuotteen hintaa.
Tiesitkö, että tuotteen hinnassa on myös tuotetta valmistavan firman henkilöstökulut, liiketilojen/ tuontantotilojen kustannukset, valmistusmateriaalien kustannukset, kuljetuskustannukset jne? OMG sentään!!
Aika mustavalkoinen ajattelutapa. Tuotteen X mainoskuluja voidaan myös periä tuotteen Y hinnassa.