Vessan hanan vesi. Sairaalassa otetaan aina lavuaarista potilaan jumalasiin vesi, jos täytetään ruokajaon ulkopuolella.
Ehkä tämän vuoksi osa omaisista ja potilaista soittaa vettä lasiin. Hoitajana sitten otan lasin ja täytän lavuaarilla ja vien yöpöydälle. Vaikka jokainen muukin, ainakin omainen, on täysin kävelykuntoinen huoneessa ja voisi hoitaa täytön itse. (kollegoille sanon välillä kyllä, että täytä itse).
Kommentit (49)
Miksi vessan kraanavesi sitten maistuu epäilyttävältä verraten keittiön veteen?
KummaKuu.
Vierailija kirjoitti:
Mutta ei sentään vessan hanasta.
Otatko itse vaikkapa kahviveden vessan vesihanasta?
Eikö ne tule samasta vesiliittymästä. Vessahanan vedellä hampaatkin pestään. Jos itse hanan suu on puhdas (ja kahva) niin vesikin on puhdas. Suussa ja käsissä on enemmän likaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsiä pestessä monen ihmisen likaiset kädet laappivat hanan päätä (tai hiha epähuomiossa) tai hanaa, myös wc-tilan ilmanlaatu voi olla heikko ja lavuaarin puhtaus. Olisi hyvä katsoa mistä vedet otetaan, tarkemmin. Euroopan pitäisi kehittyä näissä hygienia-asioissa.
Kyllä. Kaikilla ei vielä ole allergioita ja autoimmuunisairauksia, mutta jos oikein tsempataan niin kohta on!
Vai että Euroopan tulisi kehittyä hygienia-asioissa. Joo kai mutta kestää ennenkuin muu maailma on edes samalla tasolla.
No pääasia kun ei kuitenkaan erehdy ottamaan suoraan pöntöstä...
Vierailija kirjoitti:
Joku voi vaikka paskaisill.a , likaisilla, eritteisillä käsillä lääppiä hanan suutinta. Meitä on moneen junaan. Muutenkin p.askabakteerit leviää kaikkialle wc tiloissa, jos wc-pytty vedetään kansi auki. Ei ihme että sairaalabakteerit ym. rehottaa. Luoja varjele joutumasta sairaalaan, kun hygienia siellä on järkyttävällä tasolla.
No sellaiset ihmiset tuskin edes pesevät käsiään klähmivät yhtälailla sen keittiön vesihanan?
'Pikku Ironisti' kirjoitti:
No pääasia kun ei kuitenkaan erehdy ottamaan suoraan pöntöstä...
Sekin olisi puhtaampaa kuin mitä ylivoimainen enemmistö maailman ihmisistä juo..
Vierailija kirjoitti:
Mun pari omaista kun olivat eri aikoina samassa sairaalassa, niin kumpikin sai vatsataudin ekan vuorokauden aikana. Kummankaan vatsaa ei hoidettu mitenkään, vaan toinen juoksi vessassa yöt päivät sairaalassa ja lähetettiin siinä kunnossa kotiin. Toinen oksensi kaiken ruoan ja juoman ja häntä jouduttiin ruokkimaan ja nesteyttämään suoneen. Ripulipotilas kotiutui, oli muuten hirveä se eka yö kotona. Sitten hain apteekista Precosania ja ripuli talttui. Silti hän kuoli alle kuuukauden päästä. Oksenteleva potilas ei enää kotiutunut eikä loppuikänään syönyt normaalisti, jonkun verran pystyi juomaan vettä. Hän olisi halunnut viime aikoinaan juoda oikein kylmää vettä, koska siitä ei tullut niin huono olo. Huoneen hanasta tuli haaleaa vettä. Hoitaja sanoi, että kylmää vettä ei voi järjestää, kun se pitää ottaa hanasta ja hanasta ei tule kylmää vettä. Hän olisi myös halunnut suuhun jotain hyvänmakuista oksentamisen jälkeen, mutta hoitaja sanoi ettei heillä ole mitään.
Hassu sattuma, että molemmille tuli vatsatauti samassa sairaalassa ja se kesti koko sairaalassaoloajan.
Osastoilla on jääkaappi. Kannuihin voi ottaa vettä hanasta, ja laittaa jääkaappiin viilentymään. Jääpalapussit vievät vähän tilaa pakastelokerossa. Tosin näiden eteen täytyy nähdä vähän vaivaa, eikä se taida olla oikein mahdollista. Sitten pitäisi tietysti vielä viedä vesi/jääpalat potilaalle...juu, ei tule mitään.
Iso hygienia ero.