Minulla on vain 40.000e tililläni ja olen jo 39v. Onko tämä surkea tilanne ikäisellä ni?
Kommentit (22)
Haluaisin vain tietää paljon ikäisilläni on keskimäärin säästöjä. ap
Keskinkertainen tilanne. Olen 44v ja tilillä ja rahastoissa 210.000 ja asunto maksettu, arvo noin 190.000
No on! Olen viisi vuotta nuorempi ja minulla 80 000€
Jos on varakkaampi ukko, niin ihan ok tilanne.
Minä voitin juuri eurojackpotista reilut 700 000 ja olen juuri täyttänyt 18
Mulla on 60 t, mutta siitä lähtee kohta 30 t kun ostetaan sähköauto. Ei ole huono jos sulla ei oo hirveesti velkaa (poislukien asuntovelka) ja on työpaikka.
Ei mulla ollut varmaan kuin 15 000 euroa hätävarana tuossa iässä, kun ostin ensiasunnon vasta 37-vuotiaana ja maksoin asuntolainaa mahdollisimman paljon pois.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 60 t, mutta siitä lähtee kohta 30 t kun ostetaan sähköauto. Ei ole huono jos sulla ei oo hirveesti velkaa (poislukien asuntovelka) ja on työpaikka.
On velaton asunto eikä ole muutakaan velkaa. ap
Se, että onko sun tilanne surkea ei riipu siitä paljon sulla on rahaa tilillä. Onko sulla ystäviä? Omaa perhettä, lapsia? Läheiset suhteet omiin vanhempiisi tai sisaruksiisi? Kotelo mielenrauhaa? Onko sulla tarpeeksi vapaa-aika, sairauksia?
Olen 34-vuotias ja minulla on pankkitilillä n. 16 000 € + muutama tonni Nordnet-sijoitustilillä.
Näin korkean inflaatio aikana on surkea tilanne pitää mitään rahaa makuuttamassa tilillä.
Vierailija kirjoitti:
Se, että onko sun tilanne surkea ei riipu siitä paljon sulla on rahaa tilillä. Onko sulla ystäviä? Omaa perhettä, lapsia? Läheiset suhteet omiin vanhempiisi tai sisaruksiisi? Kotelo mielenrauhaa? Onko sulla tarpeeksi vapaa-aika, sairauksia?
Ystäviä ei ole ja huonot välit joka suuntaan. Elämäni täyttyy palstalle trollailusta ja osakekurssien vahtaamisesta
T. AP
Vierailija kirjoitti:
Minä voitin juuri eurojackpotista reilut 700 000 ja olen juuri täyttänyt 18
Tosi hyvä tuuri, satuitko osallistumaan ketjuun, missä pohdittiin mitä voitoilla tekisit?
Olen yksiasuva eronnut reilu nelikymppinen. Tileillä on vain noin kymppitonni, mutta kokonais nettovarallisuus noin 400 tonnia, asunnon osuus tästä 25%
Tilanne on todella surkea, sillä vaikuttaa siltä että et ymmärrä rahasta ja sen käytöstä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Tää nyt on täyttä hevonkukkua. On tutkitustikin totta että köyhyys lisää stressiä ja sairauksia ja huonontaa elämänlaatua. Kyllä ihmisellä pitää olla sen verran puskuria tilillä että ei ole katastrofi jos auto tai pesukone hajoaa.
Palstajankkaaja ilmiannettu