Mistä juttelet puolisosi kanssa vapaa-ajalla kahden kesken?
Riittääkö puheenaiheita aina yhtä paljon? Kauanko olette olleet yhdessä?
Kommentit (11)
Päivittäisestä maailmanmenosta, miten töissä menee, mitä vanhemmille kuuluu, suunnitellaan yhteistä lomaa jne...
Jutellaan menneistä ja tulevista reissuista, koiran toilailuista, ruoasta, kavereiden toilailuista...
jonkun verran uutisista mutta ei politiikasta.
12v yhdessä.
Enimmäkseen arjen asioista, töistä, kodin hoidosta, aikatauluista. Välillä maailmanpolitiikkaa ja historiaa, suunnitellaan lomia. Minä haluaisin pohtia ihmissuhdeasioita enemmän, mies haluaisi puhua urheilusta. Eniten vaivaa se, että tuntuu että ollaan ajatumassa enemmän ja enemmän kämppiksiksi. Lapset on jo isoja, täysi-ikäisiä kaikki, nyt olisi aikaa romantiikalle ja yhteisille jutuille, mutta miestä ei kiinnosta.
Haluaisin tuntea olevani arvostettu naisena. Nukumme samassa huoneessa, otamme välillå yöllä tai aamulla kädestä kiinni, mutta siihen se sitten jää. Ei kauniita sanoja tai erotiikkaa. Seksiä kyllä on, mutta se on aika suoraviivaista suorittamista. Mies ei halua siitäkään puhua. Miksi turhaa, se toimii hänelle mykkäfilminäkin...
Itse yritin puhua vaikka ja mistä. Osasin olla hiljaakin. Sittenpä se meni siihen, että olin hiljaa. Miehellä puhetta riitti työkavereilleen 24/7, kännykkä kourassa liikkui jatkuvasti. Minulle ja lapsilleen ei riittänyt puheaikaa. Loppui sitte se muukin aika.
Opetelkaa parisuhteessa kommunikointia. Olkaa kiinnostuneita toisistanne. Jo se, että kysyy mitä sulle kuuluu voi pelastaa paljon.
Vauvanpalstan ketjuista keksii hyvin lisää puheenaiheita.
Ei puhuta juurikaan. Mies tuijottaa netflixiä, minä telkkaa. Sopii meille hyvin. En jaksaisi edes mitään keskustelua kun töissä saa kuunnella läpätystä koko päivän. Jokainen tyylillään. Ollaan oltu yhdessä 30 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vauvanpalstan ketjuista keksii hyvin lisää puheenaiheita.
Varsinkin hyvistä provoista, valitettavasti niitä on nykyisin harvemmin. Huonoja löytyy senkin edestä.
Vierailija kirjoitti:
Ei puhuta juurikaan. Mies tuijottaa netflixiä, minä telkkaa. Sopii meille hyvin. En jaksaisi edes mitään keskustelua kun töissä saa kuunnella läpätystä koko päivän. Jokainen tyylillään. Ollaan oltu yhdessä 30 vuotta.
Joo jokainen tyylillään. Itse en missään nimessä haluaisi tuollaista suhdetta, jossa ei keskustella mitään.
Alkuun puhuttiin tauotta, nyt vakaan vuoden seurustelu.n jälkeen tulee jo hiljaisempia päiviä.
Aina en viitsi kertoa päivän tapahtumia miehelle, kun omat jutut tuntuvat niin naiveilta.
Puheenaiheitahan kertyy koko ajan lisää! Juttelemme milloin mistäkin. Äskettäin reissussa, kun olimme yhdessä 24/7 muutaman päivän ajan, juttelimme tietysti erityisesti näkemästämme ja siitä, mitä tehdään seuraavaksi jne, mutta puhumme paljon myös yhteiskunnallisista asioista (uutiset, päivän Hesarin jutut), kotiasioista (puutarhajutut, hankinnat, korjaukset), lukemistamme kirjoista, tietysti töistä puhutaan paljon (paitsi nyt lomalla)... Ei ole koskaan tullut sellaista hetkeä, ettei olisi riittänyt puheenaiheita. Toki välillä ollaan myös ihan hiljaa.