Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yläkerran raivohullu naapuri alkaa tömistelemään kun vähänkin liikun kotonani

Vierailija
20.07.2022 |

Miksei kotona saisi edes liikkua? Tuo raivohullu alkaa aina kun liikun niin alkaa tömistelemään ihan tahallaan ja hirveällä voimalla. Olen laittanut hänelle lapun ja jopa ilmoittanut isännöitsijälle, mutta mitään muutosta ei tapahdu.

Siis mitä nyt oikeasti voi tehdä? Pitääkö minun muuttaa vaikka toinen on juuri se häirikkö?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tosi huono äänieristys ja se vaan kävelee.

Vierailija
2/11 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jouduin myymään asuntoni ja muuttamaan muualle seinänaapurin häirikköperheen takia.

Lapset pitivät niin älytöntä meteliä, mutta kaikki valitukset menivät kuuroille korville, niin hallitus, isännöitsijä kuin perhekin eivät uskoneet kun kerroin metelistä. Se oli kuulemma ihan "normaalia asumisen ääntä". Noh, eipä tarvitse enää sitä kuunnella. Pahoittelut vaan uusille asukkaille joka sitä joutuvat kestämään.

Luulen, että ongelma on juuri tuo äänieristyksen puute, siinä asunnossa on tehty remontti ja varmaan on jäänyt laminaatin alta askeläänieristys laittamatta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa. Voi olla, että tuohon on mahdoton puuttua. Kuulostaa jopa hiukan uhkaavalle käytökselle. Minä nostaisin kytkintä. Eihän se reilua ole, että sinä joutuisit muuttamaan, mutta oman mielenrauhan takia voi olla syytä.

Vierailija
4/11 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Siis mitä nyt oikeasti voi tehdä? Pitääkö minun muuttaa vaikka toinen on juuri se häirikkö?"

Voit yrittää vielä hallituksen kautta tehdä valitusta mutta kyllä tuossa on vaihtoehdot vähissä. 

Jos asut vuokralla niin pääset suhteellisen helpolla muuttamalla pois.

Vierailija
5/11 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten yläkerran asukas voi kuulla kun alakerrassa kävellään?

Vierailija
6/11 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy juttelemassa ihan naamatusten. Kun se näkee, että oot ihminen etkä lappu, kynnys olla vittumainen voi olla korkeampi.

Vierailija
7/11 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vähän sama. Ihan pelkkä kävely ei sentään saa tätä aikaan, mutta esimerkiksi yksikin koiran haukahdus, vähän kovempi nauraminen tai huonekalujen siirtäminen saa aikaan kahta kauheamman koston. Kaikki nämä äänet siis tapahtuvat keskellä päivää, eivät hiljaisuuden aikaan, ja lasketaan ihan normaaleiksi elämisen ääniksi.

Aluksi laitoin sattuman piikkiin, mutta nyt parin vuoden jälkeen olen todennut, ettei tuo ajoitus vaan voi enää olla sattumaa. Yritän vaan niellä tämän, koska meteli ei ole niin häiritsevää, että siitä voisi saada varoitusta. Enemmänkin säälittää naapuri, joka näkee noin paljon vaivaa, että saa häirittyä muita tahallaan. Sama tyyppi on myös huudellut pihalla solvauksia, vaikkemme ole koskaan edes jutelleet.

Vierailija
8/11 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä: meille asunnon myynyt varoitti huonosta äänieristyksestä, eli en ihmettelisi, jos samaa olisi tapahtunut ennenkin. Ihme tyyppi.

T. 7

Vierailija
9/11 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa huonoeristeisissä taloissa kuulee jopa alakerrasta tömistelyn. Saatikka sitten ylhäältä alas.

Riippuu tietysti myös siitä, että miten kovaääninen asukas sielä asuu.

Vierailija
10/11 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Painonvartijat voisivat auttaa ongelmaan, jos tömistelysi häiritsevät naapuriasi. Ihan pienestä ei kuitenkaan ala betonirakenteet narisemaan liitoksistaan.

Jos alakerran asukkaan kävely kotonaan saa yläkerran asukkaan raivoihinsa, vika ei ole alakerran asukkaassa.

Jos talossa on kovat laminaattilattiat ilman laminaatin alla olevaa äänieristystä äänet kuuluvat ylöskin , ei kuitenkaan kävely.

Itse voisin kokeilla tätä: varaan jonkun kovan esineen, joka ei kuitenkaan vahingoita omaa lattiaani ja aina kun yläkerran naapuri aloittaa hakkaamisen pelästyisin ja esine putoaisi kovalla äänellä lattiaan. Toistaisin ja toistaisin aina kun yläkerrassa hakattaisiin. Tosin jos sinun alakerrassasi asuu joku, tämä ei käy.

Vierailija
11/11 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkerran naapuri aina tömistelee kun kuuntelen musiikkia kaiuttimista. En kuuntele kovin lujalla, enkä öisin, mutta toki saa häiriintyä tuostakin jos haluaa. Yleensä kyllä kuuntelen kuulokkeilla, mutta esim. ruokaa laittaessa on kiva kuunnella musiikkia ilman niitä.