Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tutut ostivat talon ja nyt ovat kokoajan talousvaikeuksissa

Vierailija
20.07.2022 |

Elävät tilistä tiliin, eikä oikein mihinkään meinaa riittää rahaa. Ei edes sen talon kunnostamiseen. Nyt tuttu itkee rumia tapetteja makuuhuoneessa ja rumia kaakeleita vessassa. Että eipä se oma talo ole aina ratkaisu asumiseen.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2875 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun tutut ostivat kerrostaloläävästä 4 H ja keittiön osakkeen, nyt itkevät tulevaa putkiremppa joka on saakelin kallis jä pittää muuttaa pois, ei kuulema voi ainakaan 10 vuoteen uusia keittiötä, tapetoida huoneita jne. Ja naapurin paskantaminen kuuluu heille ja muukin mölyäminen..

Eipä se ole aina ratkaisu ostaa kerrostaloläävää.

Vuokralla asuminen on helppoa, pääsee nopeasti uuteen kämppään, jos naapureissa/asunnossa on vikaa. Eikä jäädä monen asunnon loukkuun, kun vanha ei menekään kaupaksi.

Juurikin näin. Omakotitalossa aina työleiri käynnissä ja turhia kuluja. Eikä myöskään myydessä saa edes omiaan takaisin eli typeryyden riemuvoitto.

Jännä juttu, että tilastokeskus kertoo hintojen nousseen kasvukeskuksissa huippuhintoihin

Jep vain alamäkeä luvassa teille jotka olette maksaneet ilmasta!

Vierailija
42/50 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun tutut ostivat kerrostaloläävästä 4 H ja keittiön osakkeen, nyt itkevät tulevaa putkiremppa joka on saakelin kallis jä pittää muuttaa pois, ei kuulema voi ainakaan 10 vuoteen uusia keittiötä, tapetoida huoneita jne. Ja naapurin paskantaminen kuuluu heille ja muukin mölyäminen..

Vuokralla asuminen on helppoa, pääsee nopeasti uuteen kämppään, jos naapureissa/asunnossa on vikaa. Eikä jäädä monen asunnon loukkuun, kun vanha ei menekään kaupaksi.

Minä en voi mitään sille etten pidä vuokraorjia oikein kunnon ihmisinä. En vaan voi kunnioittaa. Tulee selllaien alemman luokan ihmisen haju.

Aika moni ajattelee noin. Asun vuokralla ja vähän väliä joku paasaa kuinka tyhmää se on. Nämä henkilöt ei vaan tiedä, että minulla in esim neljä sijoitusasuntoa muiden sijoitusten ja säästöjen lisäksi. Se etten omia kotia jossa on antaa minulle enemmän pääomaa ja tilaa ottaa esim riskejä, kun ei heti mene koti alta. Enkä ole niin myös riippuvainen töistä.

No höpö höpö taas tuota ääliön selitystä. Sinä maksat sen vuokra-asunnon hankintahintaan, kulut ja voittoa omistajan taskuun, luulisi NELJÅN SIJOITUSAUNNON 😉 omistajan nyt edes tuon verran ymmärtävän. Huh huh sun typeryyttä.

Niin esim 25 vuoden asuntolainasta ei makseta korkoja, eikä muita kuluja lainkaan pankille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2875 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juurikin näin. Omakotitalossa aina työleiri käynnissä ja turhia kuluja. Eikä myöskään myydessä saa edes omiaan takaisin eli typeryyden riemuvoitto.

Jännä juttu, että tilastokeskus kertoo hintojen nousseen kasvukeskuksissa huippuhintoihin

Jep vain alamäkeä luvassa teille jotka olette maksaneet ilmasta!

Jos asunnon arvoksi tulee 0€ niin silloin ollaan samassa tilanteessa kuin vuokralla asujat eli mitään ei jäänyt ja jäljellä on vaan tuulen huuhtoma perse.

Vierailija
44/50 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2875 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi voi kun vuokraorjaa nyt tympii, kerryttää vuokralordin omaisuutta, kun muuttaa pois, ei jää mitään käteen. Olet maksanut ylimääräistä aina.

Ettekö te vuokraääliöt tajua, että maksatte sen asunnon kulujen ja hankintahinnan lisäksi selvää rahaa vuokranantajan taskuun. Että ihmiset osaakin olla tyhmiä.

Mä en edes halua omistaa asuntoa. Haluan käyttää rahani muuhun. -eri

Jokaisen oma valinta. Maksaako jonkun toisen vai omaa asuntolainaa

Vierailija
45/50 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen asumismuoto nyt vaan maksaa jotain. Ilmaista ei ole, paitsi jossain korpimökissä Lapin erämailla. Siitäkin varmaan kiinteistövero menee.

Vierailija
46/50 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokralla olijoita tarvitaan. koska jonkun pitää maksaa munkin sijoitusasunnon lyhennykset ja korot.

Vierailija
47/50 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se taloudellisesti järkevämpää maksaa omaa kuin olla vuokralla. Ja eipä se uudehko omakotitalo ole sen kalliimpi, jos oma kaivo jne niin asumiskustannukset voi olla halvemmat kun rivarissa/kerrostalossa. Kun siellä on aina vastike jossa isännöitsijöiden ja huoltofirmojen kulut jne, omakotitalossa voi tehdä lumityöt itse tai ottaa firman tekemään. Putkiremonttikin on ok-taloon halvempi kuin kerrostaloon. Kuka missäkin tykkää asua, mutta vanha on aina vanha ja uusi uusi, ei kannata kuvitella työleiriksi jotain mikä ei sitä ole. Kyllä ne vanhat kerrostalokämpätkin vaatii remontteja, ok-talossa riittää kun maksaa omat kulut.

Vierailija
48/50 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2875 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien asunnot ja talot sijaitsee kasvukeskuksissa?

Vierailija
49/50 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en voi mitään sille etten pidä vuokraorjia oikein kunnon ihmisinä. En vaan voi kunnioittaa. Tulee selllaien alemman luokan ihmisen haju.

Aika moni ajattelee noin. Asun vuokralla ja vähän väliä joku paasaa kuinka tyhmää se on. Nämä henkilöt ei vaan tiedä, että minulla in esim neljä sijoitusasuntoa muiden sijoitusten ja säästöjen lisäksi. Se etten omia kotia jossa on antaa minulle enemmän pääomaa ja tilaa ottaa esim riskejä, kun ei heti mene koti alta. Enkä ole niin myös riippuvainen töistä.

No höpö höpö taas tuota ääliön selitystä. Sinä maksat sen vuokra-asunnon hankintahintaan, kulut ja voittoa omistajan taskuun, luulisi NELJÅN SIJOITUSAUNNON 😉 omistajan nyt edes tuon verran ymmärtävän. Huh huh sun typeryyttä.

Hämmästelen kyllä itsekin tuota sijoittajaa. Neljän sijoitusasunnon omistaja asuu vuokralla ja kuvittelee viilaavansa vuokraloordiansa linssiin. Onko tämä vuokraloordien toisilleen vuokraavat asunnot joku uusi spin-off siitä utopistisesta palveluyhteiskunnasta, jossa jokainen työllistyy pesemään toistensa paitoja.

Sijoitusasunnosta saa tuottoa ehkä sen neljä pinnaa verojen jälkeen. Ja sen lisäksi pitää pyörittää paperishowtja ja järjestellä uudet vuokralaiset ja tarkistaa asunnon kunto pro bono. Bonuksena kämpän paskottavan asukkaan riski ja lainavivusta riippuen korkoriski.

Vierailija
50/50 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma vika pikku sika. Jos aikuiset ihmiset eivät osaa omatoimisesti järkeillä sitä minkä hintaiseen lainaan tulot OIKEASTI riittävät, niin silloin ei auta kuin kärsiä se nahoissaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän