Miksi rakastun toiseen aina kun elämäni on hyvää ja onnellista?
Noi rakastumiset joko hajottavat hyvän elämäni (jos petän/jätän oman kumppanini) tai sitten riudun kaipuussa ja surussa (jos jään uskollisena vanhaan parisuhteeseeni).
En koskaan rakastu toiseen kun on rankkaa ja parisuhde huono vaan aina juuri silloin kun elämäni on hyvää.
Miksi oi miksi, mitä luulet?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Kaipaat jännitystä ja seikkailua. Karsastat tasaista hyvää oloa.
Mun on tosi vaikea sulattaa tätä ajatusta, koska ainakin tietoisesti kaipaan nimenomaan tasaista hyvää oloa. Olen koko ikäni pyrkinyt turvallisuuteen ja tasaiseen hyvään oloon ja enimmäkseen tuo on ollut saavuttamattomissa.
Sen kerran kun elämä vihdoin on tasaista, vakaata hyvää Olen vaivalla ja vähän tuurillakin saavuttanut sen mitä haluan, eli laadukkaan turvallisen, välittävän, sisältörikkaan, hauskan, hyvän elämän, joka tuntuukin hyvältä ja olen siinä onnellknen... sitten rakastun toiseen.
Voiko lapsuuden muut menetykset vaikuttaa? Eli lapsena usein tuli esim. muutto tai ympäristön muutos juuri kun kaikki oli hyvin ja vakaata? Mulla on koulukiusaamistausta ja muuttoja ja uudelleen ryhmäytymistä päiväkoti-iässä jo. Mielenkiintoista, tajuan tämän mahdollisen yhteyden vasta nyt.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mitä ongelmia miehellä on?
Ensinnäkin olen hänelle pintapuolisesti epäsopiva ikäeron ja kulttuuri-/uskonnollisen vakaumuksen takia. (Sama juttu oli alussa nyksäni kanssa eli olimme hänenkin kanssa pintapuolisesti epäsopivia toisillemme, eri syistä tosin kuin nykyisen rakastumisen kohteeni kanssa, mutta asiat on saatu ajan myötä toimimaan).
Nykyiisellä rakastumisen kohteellani on rahaongelmia, addiktiokäyttäytymistä ja sairauden takia hänen kuntonsa tulee huononemaan pian.
Nykyinen mieheni taas elää elämänsä kukoistusvaihetta uransa huipulla ja kohtelee mua ihanasti. Rakastan nykyistö miestäni mutta huuma liki pakottaa vaihtamaan järjellä ajatellen huonompaan.
Ap
Onko tällä miehellä ollut aiemmin salasuhdetta? Miten se/ne on päättynyt?
Vierailija kirjoitti:
Onko tällä miehellä ollut aiemmin salasuhdetta? Miten se/ne on päättynyt?
On. Siis tällä nykyisellä rakastumishuumani kohteella on ollut aiemmin salasuhteita. Käsittääkseni ovat päättyneet vaihtelevasti. Edellinen päättyi dramaattisesti. Sivusuhdenainen olisi halunnut miehen kokonaan omakseen mutta mies oli todennut ettei halua hänen kanssa mitään vakavaa ja suhde loppui salasuhdenaisen raivokkaaseen uhkailevaan käyrökseen.
Kösittääkseni kuitenkin jotkut tuon miehen salasuhteet ovat päättyneet miehen eroon silloisesta avioliitostaan ja salasuhteesta on tullut virallinen suhde naimisiin menoineen kaikkineen.
Osa salasuhteista ollut kevyitä lyhyitä syrjähyppyjä
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ongelmia miehellä on?
Ensinnäkin olen hänelle pintapuolisesti epäsopiva ikäeron ja kulttuuri-/uskonnollisen vakaumuksen takia. (Sama juttu oli alussa nyksäni kanssa eli olimme hänenkin kanssa pintapuolisesti epäsopivia toisillemme, eri syistä tosin kuin nykyisen rakastumisen kohteeni kanssa, mutta asiat on saatu ajan myötä toimimaan).
Nykyiisellä rakastumisen kohteellani on rahaongelmia, addiktiokäyttäytymistä ja sairauden takia hänen kuntonsa tulee huononemaan pian.
Nykyinen mieheni taas elää elämänsä kukoistusvaihetta uransa huipulla ja kohtelee mua ihanasti. Rakastan nykyistö miestäni mutta huuma liki pakottaa vaihtamaan järjellä ajatellen huonompaan.
Ap
Mun mielestä sun pitää puhua tuosta melkein järjen vievästä suhteesta puolisollesi. Anna hänen kuulla asiasta ennen kuin sotket huumassasi kaiken ilman, että miehesi on ajantasalla sinun ajatuksenjuoksusta. Tiedät jo kokemuksesta, miten todennäköisimmin käy, jos säädöt selän takana: kielletty ja salainen kiehtoo jännittävyydellään, vaikka on hyvät mahdollisuudet, että tulet pettymään.
Kuulostaapa varsinaiselta löydöltä tämä ihastuksesi.
Vierailija kirjoitti:
Heh, joo, mutta meillä synkkaa todella hyvin, hän käsittelee mua taitavasti ja saa jalat alta. Hän on oikeasti monella tavalla fiksu, korkeasti koulutettu ja hänessä on sellaisia piirteitä joita olisin kaivannut nykyiseen suhteeseeni niitä saamatta
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, joo, mutta meillä synkkaa todella hyvin, hän käsittelee mua taitavasti ja saa jalat alta. Hän on oikeasti monella tavalla fiksu, korkeasti koulutettu ja hänessä on sellaisia piirteitä joita olisin kaivannut nykyiseen suhteeseeni niitä saamatta
Ap
No mutta, sinä tunnut jo päättäneen miten tulet etenemään. Anna palaa, sinullakin on oikeus tehdä omat virheesi. Kukaan eikä mikään estä, kerran täällä vain eletään. Niinhän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApNo mutta, sinä tunnut jo päättäneen miten tulet etenemään. Anna palaa, sinullakin on oikeus tehdä omat virheesi. Kukaan eikä mikään estä, kerran täällä vain eletään. Niinhän.
Kyse ei nyt ole siitä olenko päättänyt jotain. En ole. Lähinnä haluan pysyä nykyisessä suhteessani. Vaan kyse on siitä että ihmettelen itsekin itseäni ja haluan käsitellä asiaa.
Ap
Hei ap, kun sulla on toi tunne, että joku ikäänkuin vetää ja pyörittää sua, niin se tarkoittaa sitä,e ttä se peli täytyy puhaltaa poikki. Muuten on vaarana, että kohta kaiken mitä sulla on, mielenterveyttä myöten.
Olen itse huomannut, että kyse on lähinnä omista mielikuvista toisesta ihmisestä. Sen vuoksi haaveilen kaukaa ja hyväksyn sen ihastuksen tekemättä asialle mitään. Totuus kuitenkin toisesta ihmisestä on toinen, ja oma parisuhteeni on varsin tasapainoinen, josta toki puuttuu sellainen rietas intohimo, mitä suhteeni olivat nuorempana.
Toki joskus kaipaan sitä tunnerikasta intohimoa, mitä nuorempana koin, mutta saadessani tutustua nykyiseen puolisooni niin syvältä ja hänen rakastaen edelleen minua tällaisena kuin heikkoimmillani olen itseni hänelle paljastanut, on suhteeseemme tullut uusi syvä ulottuvuus, minkä löytäminen vie aikansa. Kaikki tämä hölmö pelleily, nauru ja tyhmät yhteiset, jopa välillä alaluokkaiset jutut ovat sellaisia, joiden vuoksi arki hänen kanssaan vain on parempaa.
Jos huomaamme suhteemme vaimentuvan ja yhteyden väliltämme katoavan, järjestämme yhteistä aikaa. Välillä kyse on vain yhteisistä kävelystä tai ruuanlaitosta.
Oli joo rakastavat vsnhemmat. Äiti meitä lapsia enimmäkseen hoiti. Isä oli etäisempi mutta empaattinen. Ydinperhe. Vanhempani ovat edelleen yhdessä.
Ap