Voiko eron jälkeen olla vielä ystäviä?
Kommentit (10)
Naistenlehdistä olen lukenut, että voi.
Itse en voi.
Kai siinä voi olla olevinaan, mutta itsellä ainakin sopimisista ja anteeksipyytelyistä huolimatta kytee jonkinlainen pieni katkeruus takaraivossa.
Minä en ollut varsinaisesti ystävä edesmenneen ex-puolisoni kanssa, välit olivat asialliset. Kun nähtiin muutama sana vaihdettiin ja lasten juhliin hän sai tulla kotiimme naisystävänsä kanssa jos kyseessä pitempi suhde.
Nyt kun mieheni on jättämässä minua 30 yhteisen vuoden jälkeen niin vastaisin, että ei voi. Itselleni jättöuutinen tuli niin yllätyksenä, että fyysinenkään kipu ei tunnu häviävän.
Yksi yhteinen jo lukion aloittava lapsi on, joten ei tässä voida tietysti välejä katkaista kokonaan.
Tuskien kesä tuli, sydän murtui.
Jos tästä jotenkin selviän niin ehkä se päivä vielä tulee, että jonkinlaiseen ystävyyteen pystytään ....
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun mieheni on jättämässä minua 30 yhteisen vuoden jälkeen niin vastaisin, että ei voi. Itselleni jättöuutinen tuli niin yllätyksenä, että fyysinenkään kipu ei tunnu häviävän.
Yksi yhteinen jo lukion aloittava lapsi on, joten ei tässä voida tietysti välejä katkaista kokonaan.
Tuskien kesä tuli, sydän murtui.
Jos tästä jotenkin selviän niin ehkä se päivä vielä tulee, että jonkinlaiseen ystävyyteen pystytään ....
Selviät sinä, usko vaan! Sattuu kauan, mutta keskity itseesi, äläkä esitä mitään, sinulla on oikeus olka vihainen ja surullinen. Pidä puolesi, kaiken suhteen.
Voi olal, mutta harvemmin se onnistuu koska yleensä ainakin jätetty on aika murskana tai jopa kaunainen.
Parempi tehdä siisti katko kokonaan irti, ainoana poikkeuksena että jos on lapsia niin niiden takia täytyy olla asialliset välit.
Paremmin onnistuu, jos ero ei tule yllätyksenä kummallekaan, eikä kumpaakaan jätetty. Vaan yhdessä päätettiin lopettaa, toki toinen voi vielä haluta yrittää, mutta ymmärretään ettei suhde toimi tämmöisen.
Jos tulee yllätyksenä tai on pettämistä yms. niin silloin on vaikeampaa, vaikka varmaan onnistuu jotenkin niinkin.
Ei heti eron jälkeen, mutta vuosien vieriessä kyllä. Me erottiin aikanaan eksän kanssa yhteisellä päätöksellä, ja vuosia pidettiin yhteyttä ainoastaan lasten asioissa. Nyt 10 vuotta myöhemmin ollaan kaverillisissa väleissä, kysytään kuulumiset ja välillä eksä vaimoineen käy meillä istumassa iltaa minun ja aviomieheni luona. Lapset ovat jo aikuisia, mutta hyvillään siitä että esimerkiksi jouluisin mahdutaan ihan kaikki samaan pöytään.
Kyllä, olemme lasteni isän kanssa taas parhaat ystävät nyt eron jälkeen.