Mikä aiheuttaa marttyyriuden?
Onko täällä ketään jolla marttyyrin viitta usein päällä, mikä sen aiheuttaa haluaisin ymmärtää?
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Wokelle monta napaa rinnakkain on tietysti sama kuin "yksi napa kaikkien puolesta".
Mutta kaikki navat eivät ole oman navan arvoisia. (Woke logiikkaa)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marttyyriuden voi aiheuttaa esim. toiminta vallanpitäjille epäsuosiollisella tavalla. Jeesus Kristuksen ristiinnaulitseminen, poliittiset murhat, ja "spreading democracy" (USA, NATO).
Kun äänestäjät eivät miellytä, heidät pyritään järjestelmällisesti korvaamaan - vrt. USA:n m a a h a n muutto poli tiikka vuodesta 1965 alkaen.
Tällöin marttyyrejä ovat yhä sorretummiksi jäädyt edelliset kansalaiset.Niin totta!!!
Tucker Carlson: Nothing like this has ever happened
Tucker on aina asian ytimessä.
Marttyyrejä on kyllä aika paljon. Tosin; on totta että jotkut uhrautuvat enemmän kuin koskaan itse saavat. Mutta sitten on sellaista turhaa marttyyrisuutta paljon joka johtuu vaan elämän pettymyksistä. Vanhemmuus ei ole syy olla marttyyri. On selviö jos olet vanhempi lapselle niin lapsesi hoidat. Itsehän olet lapsesi halunnut.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla todella vaikea aihe kun yritetään kommenteissa vetää kokoajan asian vierestä. Varsin hyvin tietävät itsekkin että nyt tarkoitetaan arkielämän marttyyriasennetta.
Uli uli. Kuulostat marttyyrilta! 🤣
Vierailija kirjoitti:
Marttyyrejä on kyllä aika paljon. Tosin; on totta että jotkut uhrautuvat enemmän kuin koskaan itse saavat. Mutta sitten on sellaista turhaa marttyyrisuutta paljon joka johtuu vaan elämän pettymyksistä. Vanhemmuus ei ole syy olla marttyyri. On selviö jos olet vanhempi lapselle niin lapsesi hoidat. Itsehän olet lapsesi halunnut.
Sekoitat kaksi täysin eri ilmiötä.
Pilkkanimi marttyyrille (sorretulle hyvälle) on eri asia, kuin marttyyri!!!
Vierailija kirjoitti:
Turhaa martyyriasennetta on ainakin siivousistoilijoilla jotka haluaa itse omasta halustaan puunata kokoajan.
Marttyyri-sanan käyttäminen marttyyrin pilkkaamiseksi termin määritelmän kääntämistä: ihailu toisen jaloudesta ja suuttumus vääryydestä yritetään kääntää sorretun säälittävyydeksi siten, että samaa nimitystä ruvetaan käyttämään henkilöistä, jotka eivät kykene käsittelemään pettymyksiään vastuullisesti.
Tämä on aika rankkaa mielikuvien sotkemista. Tulee mielee hoitajien palklojen ehdollistaminen rokoteohjelmaan osallistumisella.
Vierailija kirjoitti:
Marttyyri-sanan käyttäminen marttyyrin pilkkaamiseksi termin määritelmän kääntämistä: ihailu toisen jaloudesta ja suuttumus vääryydestä yritetään kääntää sorretun säälittävyydeksi siten, että samaa nimitystä ruvetaan käyttämään henkilöistä, jotka eivät kykene käsittelemään pettymyksiään vastuullisesti.
Tämä on aika rankkaa mielikuvien sotkemista. Tulee mielee hoitajien palklojen ehdollistaminen rokoteohjelmaan osallistumisella.
Se on mielikuvien sotkemisella leikkimistä, sillä eihän marttyyrius ole turhautumista vaan jaloutta. Kaikki muu on epäolennaista.
Marttyyri-termin kääntäminen pilkaksi on poliittinen kikka. "Älkää valittako kun hyväksikäytämme teitä, tai olette YHYY!"
Marttyyri on haluttu SUPISTAA ruikuttajaksi, sillä sanan todellinen merkitys - yksi kaikkien puolesta (poliitikon antidogmi ) - on UHKAAVA valtaapitäjän omalle edulle.
Se, ettei kunnioita toisen mielipidettä.
Hyvä kysymys. Kai se on kasvatus millä niitä tulee. Se on jollain tapaa hyve kantaa muita ihmisiä, niiden huolia ja uhrata oma elämänsä muiden ihmisten hyväksi. Silleenhän hyvä kristitty tekee. Mutta se itsensä mitätöinti ollakseen hyvä ihminen tekee katkeraksi. Vähän kuin niin , että Jumala laittoi kaikki nuo loiseläjät iloisesti kuppaamaan minut hengiltä, mutta minulle ei Jumala antanut minkäänlaista arvoa tässä elämässä. Se katkeroittaa. Syntynyt orjaksi.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kysymys. Kai se on kasvatus millä niitä tulee. Se on jollain tapaa hyve kantaa muita ihmisiä, niiden huolia ja uhrata oma elämänsä muiden ihmisten hyväksi. Silleenhän hyvä kristitty tekee. Mutta se itsensä mitätöinti ollakseen hyvä ihminen tekee katkeraksi. Vähän kuin niin , että Jumala laittoi kaikki nuo loiseläjät iloisesti kuppaamaan minut hengiltä, mutta minulle ei Jumala antanut minkäänlaista arvoa tässä elämässä. Se katkeroittaa. Syntynyt orjaksi.
Joh. 8:31 -38
Wokelle monta napaa rinnakkain on tietysti sama kuin "yksi napa kaikkien puolesta".