Ongelma: parivuoteen päiväpeitto pitäisi pestä ja ei mahdu pesukoneeseen. Talonyhtiössä pyykkitupa, mutta en haluaisi pestä siellä pyykkiä
En halua, että päiväpeittooni tarttuu jonkun hajustetut pesuaineet, niin siksi en käytä talonyhtiön pyykkitupaa. Miten saisin pestyä päiväpeiton?
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Itsepalvelupesula, jos sellainen löytyy paikkakunnaltasi.
Samanlailla sielläkin käytetään hajusteita.
Itse käytän taloyhtiön konetta viikottain ja ei ole ikinä tarttunut toisten pesuaineiden hajut.
Kuivaushuoneessa saattaa välillä leijua vahva huuhteluaineen katku.
Huono kone on jos jättää lokeroon edellisen pesun pesuaineita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä pesuloissa aineet tulee koneesta eikä niihin itse annostella omia litkuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin Kuopion cittarissa oli hajusteettomat. Pesin siellä vuosi sitten papan pyykit muutaman kerran, kun hänen pesukone hajosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin Kuopion cittarissa oli hajusteettomat. Pesin siellä vuosi sitten papan pyykit muutaman kerran, kun hänen pesukone hajosi.
Lisäys niihin ei saa laittaa omia.
Vaihtoehtosi:
1. Taloyhtiön kone (jos arveluttaa, pese ensin 90'C tyhjänä)
2. Itsepalvelupesula
3. Pesula
4. Pidä likainen päiväpeitto
5. Osta uusi päiväpeitto
Itse vien itse palvelu pesulaan. Itsi citymarket rakenus on. Konesen pykki.(Omia pesuaineita ei käytetä)Siellä EI henkilökuntaa ja maksu siinä.Shoppaillen sen ajan itis kaupat,lounas,tai istun kahvila ystävieni kanssa ym.Saman laisia itse palvelu pesuloita on varmasti jokainen Suomen kauppakeskus .
Vierailija kirjoitti:
Ei sieltä mitään hajuja pyykkeihin tartu vaikka ympäristö pesutuvassa tuoksuukin joltain.
Todellakin tarttuu. Silloin kun vielä olin yhtiön pesutuvan varassa niin oppi aika nopeasti varauslistasta tarkistamaan edellisen pyykkääjän ja tiettyjen haisuleiden jälkeen ei vuoroa viitsinyt edes varata tai sitten varasi tuplavuoron ja pesi ensin tyhjillään 90c kierroksen ja sitten vasta omat sisään. Samoin kuivaushuoneeseen ei viistinyt koskaan jättää mitään kuivumaan kun oli aina se riski että joku noista haisuleista ripustaa sinne myös omansa ja sen jälkeen saa tuuletella pyykkejään päiväkaudet pihalla.
Vierailija kirjoitti:
Itse vien itse palvelu pesulaan. Itsi citymarket rakenus on. Konesen pykki.(Omia pesuaineita ei käytetä)Siellä EI henkilökuntaa ja maksu siinä.Shoppaillen sen ajan itis kaupat,lounas,tai istun kahvila ystävieni kanssa ym.Saman laisia itse palvelu pesuloita on varmasti jokainen Suomen kauppakeskus .
Ai jestas. Sulta pitäisi viedä näppis pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei käytetä, itsepalvelupesulan pesuaineet ovat hajustamattomia.
Päiväpeitto ei ole mitenkään pakollinen. Joten voit luopua siitä.
Vierailija kirjoitti:
Päiväpeitto ei ole mitenkään pakollinen. Joten voit luopua siitä.
Nätit lakanat ja viltti on ihan sopivasti.
Vie pesulaan tai pese itsepalvelupesulassa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä takaa, että edellinen pesijä ei ole käyttänyt hajustettuja aineita?
Vierailija kirjoitti:
Meillä on täällä Prismassa itsepalvelupesula. Samalla hoituu ruokaostokset kun kone pyörittää sinun päiväpeittoasi. Tai sitten pesulaan.
Mitä itsepalvelupesula auttaa, jos AP pelkää muiden bakteerien tarttuvan yleisistä pesukoneista omaan päiväpeittoon?
Vierailija kirjoitti:
Sielläkö ei käytetä pesuaineita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niissä saa omia aineita käyttää.
No jos on niin herkkä nenäinen niin voihan ne omat pyykit laittaa lisähuuhtelulle vaikka kymmenen kertaa niin luulis vieraiden tuoksujen hävinneen.