Tuliko sinulle kyyneleet silmiin aamun mursu-uutisista?
Minulle tuli. Tarkemmin ottaen siitä rekkakuvasta moottoritieltä, jonka kuvateksti oli "SIellä se mursu nyt matkustaa kohti korkeasaarta." Mutta ei kestänytkään matkaa.
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Viattomien eläinten kuolema on aina paljon surullisempaa kuin väkivaltaisten, hirviömäisten ihmisten jotka vaan tuhoavat kaikkea.
Joo en minä lehdistä lukemaani random ihmisen kuolemaa itke. Eläimen kylläkin.
Ei tullut, vaikka herkkä ihminen olenkin. Uskon, että tämä lopputulos oli vanhan ja sairaan eläimen kannalta kaikkein paras.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tehdään toisin, kun seuraava mursu saapuu Suomeen ilmastonmuutoksen seurauksena?
Perustetaan komitea pohtimaan, mitä pitäisi pohtia kun hyväkuntoinen, mutta vakavasti nälkiintynyt mursu löytyy jonkun Marketan takapihalta. Prosessimalli käyttöön. Ensin tosin soitetaan Seiska paikalle ottamaan haastattelu Marketalta ja Marketan kissalta. Marketta pyllistää mursun vieressä huulibotox-pyllybikiniselfien someen. Aikaa tähän saadaan tuhraantumaan sen verran, että mursusta on siirtoprosessin päätöksenteon jälkeen jäljellä vaan syöksyhampaat.
Miksi se poliisiauto ja pelastusauto olivat tuntitolkulla joutukäynnillä mursun vieressä? Ääni ja pakokaasu stressannu mursua. Siksi raahautui pihasta metsään.
Meno kuin venäjällä tai pohjois-Koreassa. "Kuoli vaikka autettiin täysillä". "Varmaan itsemurha".
Sairas eläin hakeutui kuolemaan piiloon. Täällä ihmiset yrittäisi väkisin ruokkia ja pitää hengissä, vaikka se olisi rääkkäystä.
Kai myös tekohengitätte ampiaisia syksyllä, kun ne menevät pesän ulkopuolelle kuolemaan? Joillekin ei ole selvää, että niiden pitääkin kuolla kesän lopuksi, vaan annetaan sokerivettä ja rääkätään.
Sairas eläin ei halua syödä.
Poliisiauto oli siellä typerien ihmisten vuoksi. Ambulanssi sen vuoksi, jos eläinlääkärit saavat osumaa.
Voitte katsoa YouTubesta, kun nukutettu leijona hyökkää eläinlääkärin kimppuun.
Siis itkette jonkun satunnaisen mursun perään? Ei ole elämässä oikeita murheita?
"Minä olen munamies,
minä olen munamies,
minä olen mursu..."
Ihan rehellisesti, sureeko joku ihan kyyneliin asti jotain mursua? En siis sillä että siinä ois mitään väärää, mutta miten te selviätte päivästä noin muuten, kun koko ajan tapahtuu ihan ihmisillekin paljon kauheampia asioita?
Harmittaa koko episodi mutta ei itkettänyt.
Vierailija kirjoitti:
Viattomien eläinten kuolema on aina paljon surullisempaa kuin väkivaltaisten, hirviömäisten ihmisten jotka vaan tuhoavat kaikkea.
Jos niitä nyt lähdetään mittailemaan, niin varmasti enemmän "pahuutta" on tehnyt joku vanha mursu kuin nälkään kuoleva lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Tuo kertoo lähinnä sinun omasta tuttavapiiristäsi, perheestäsi ja sinusta. Suuri enemmistö ihmisistä ei ole väkivaltaisia tai hirviömäisiä. Altruismi on terveen ihmisen biologiassa, eläimistä se on aniharvalla lajilla.
Harmittaa kovasti. Toivoin, että hieno eläin olisi pystytty pelastamaan.
Ei tullut itku, mutta surettaa. Voi mursua.
itku tuli ja viha. miksi ei ruokittu???????? miksi ihmiset eivät antaneet sen olla rauhassa/lääkärien ja poliisien kanssa???? Raukka stressaantui hirveästä hälinästä.